• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Zwarte Subaru Forrester. Jaar geleden gedaan, juiste middelen en producten voorhanden om te wassen en drogen echter de verleiding tot boenen bij het wassen en drogen blijft te groot.
Niet voor mij, wel voor mijn vader.
Ziet er niet netjes meer uit dus hier wil ik de komende week iedere dag wat uurtjes aan besteden.

2013-09-06133619_zps74699225.jpg


2013-09-06133820_zps50499ef0.jpg



Volop swirls, vegen en krassen.
Die moeten er gewoon weer uit. Daarnaast hoop ik deze reflectiefoto over een tijdje weer te kunnen maken, maar dan iets minder grof en grauw...

2013-09-06133843_zpsabbc9400.jpg
 
Er staat een Volkswagen touran onder de carport van me vader. Vorig jaar heeft deze wel een full detail gehad maar mag wel weer een flinke beurt gebruiken.
Cquartz behandeling, maar moet dit nog even goed plannen want het moet verspreid over paar avonden, niet achtereenvolgend.

Komt goed, showoff volgt.
 
Afgelopen weekend een panda gehad, staat nu een Peugeot 3008 en een Toyota Yaris op de planning en dan heb ik het voor dit jaar wel weer gezien..

De eigen auto's nog behandelen voor de winter en dan vind ik het weer goed.
 
Binnenkort mijn Golf nog eens doen, de Renault Grand Espace van mijn ouders en de Renault Laguna van mijn grootouders 8o
 
Links gaat morgen mijn eerste dap ervaring worden. Rechts vandaag grondig gewassen, en gaat later de dap zien als het goed is. :-b
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Morgen en overmorgen de outlander van mijn vader aanpakken. uit 2007 en denk 2x gewassen. maar dat heeft ook zijn voordelen want dan heeft hij ook geen krasstraat gezien:p.
Morgenvroeg beginnen met foamen,wassen,apc en gedeelte kleien en overmorgen de rest kleien, vermoed 1 polijsthit,glaze,sealent en wax. Als ik eraan denk zal ik een show off maken!!
 
12 oktober staat een Bora op de planning, auto heeft was krassen en forse gebruikssporen. Tevens de bedoeling dat de koplampen gewetsand worden met het Meguiars Heavy Duty Headlight resoration setje. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan, wordt voor mij de eerste maal dat ik koplampen ga polijsten.

Gr. Justin
 
m'n eigen vierwieler weer eens eindelijk een keertje onder handen nemen!
Denk dat ik meer ga doen dan een wasbeurtje alleen ;)
 
Na het zien van mijn auto, vroeg mn schoonpa of ik zijn auto ook eens wilde aanpakken. Maar nu meen ik ergens gelezen te hebben dat ik dan niet dezelfde pads mag gebruiken, (Metallic lak en unilak)

Omdat ik in de buitenlucht werk en geen garage / carport tot mijn beschikking heb is het alleen even wachten op aardig weer.

526a1ce4156c3-image_%2846%29.jpe
 
De Passat van mijn ma gaat de verkoop in, en krijgt volgende week wat TLC, zodat ie er kopenswaardig uit ziet. In de 11 jaar op Belgische wegen heeft die wat voor de kiezen gekregen. Telkens netjes er af gewassen in de carwash.

En onze eigen auto's zien er in feite ook niet meer uit. Het is hier vollop oogsttijd (bietenseizoen, en dat is een aanslag op je koetswerk.
 
Allen,

wellicht dat jullie mij hier alvast van wat tips kunnen voorzien?


Komend weekend ga ik samen met een vriend zijn boot poetsen.

Nu willen we dit als volgt gaan aanpakken:

- Afspuiten met de HD
- Reinigen, hij heeft boten reiniger
- afspuiten
- Kleien?
- Polijsten? (Heb een Dap 900v2 power kit)
- Sealen met PB EXP o.i.d

Kan ik hier "gewoon" m'n autospullen voor gebruiken of moet ik op andere producten vertrouwen? De gelcoating van een boot is wel zachter als de lak van auto geloof ik?
 
Kijk in de webshop anders eens onder het kopje "pleziervaartuigen"

Kleien kan in mijn beleving nooit kwaad. (Zal een beste klus zijn)
De SSR lijn van poorboys is ook zeer geschikt voor gelcoats. Dus als je die in je collectie hebt zou ik deze gebruiken voor het polijsten.

Verder geef ik je als tip nog even te zoeken op diverse andere fora. Er zijn er meer die een boot gedetaild hebben, dan hoef je het wiel niet zelf uit te vinden

Even 2 minuten hier op het forum zoeken geeft ook al resultaat;
Luxe speedboot topic van goku
 
Zit wat stof op dit draadje ;)

Komende week een witte Jaguar dus vierkante meters
Eens kijken of ik hem aan het glimmen kan krijgen na een langdurig buitenleven
 
Mooi dat er nog gedetailed wordt!

Zelf volgende week een Toyot Yaris en Aygo om "winterklaar" te maken. Natuurlijk de eigen auto's niet vergeten.
 
Voor dit weekend had ik een full-detail met Gyeon Prime coating in de planning voor deze BMW (had deze al eens in de C-Quartz gezet, zie foto).
dsc0607n.jpg


Echter heb ik gisterochtend een ongelukje had, waarbij ik letsel aan de kniebanden opliep. Lig nu op de bank met het been in een spalk. :sob: