• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Aankomend weekend (als het weer genoeg meewerkt) de auto van een vriend polijsten. Het is het Audi zusje (broertje?) van mijn eigen auto.

WhatsApp Image 2020-05-29 at 17.45.38 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-05-29 at 17.45.38.jpeg

Van horen zeggen is de lak in goede staat maar dat verhaal kennen we hier wel :D. Het doel is in ieder geval polijsten en Cancoat erop, dus hopelijk redden we dat in een weekend.

M.b.t. Cancoat twijfel ik nog wel heel erg. Zelf heb ik het met een suède+applicator aangebracht en los van een hele enkele highspot (eigen schuld dikke bult) zit het er perfect op en gaat hij al 2.5j mee. Echter hoor ik steeds meer dat het toch beter (vooral sneller denk ik) is om een MF doek te gebruiken zoals Gyeon zelf voorschrijft. Grappig genoeg heeft Car Craft Detailing een vergelijking gemaakt tussen drie verschillende coatings, en daarbij ook beide methodes gebruikt. Zowel met suède+applicator als MF doek. Bij zijn 'endurance' test was duidelijk te zien dat de suède+applicator toepassing het veel langer vol hield!

Iemand hier ervaring met beide? In beide gevallen zou ik 2 lagen aanbrengen, misschien is 2 lagen MF-doek net zo goed als 1 met suède?
 
Hmm, nooit bedacht dat de methode van aanbrengen de duurzaamheid zou kunnen beinvloeden. Ik heb het altijd aangebracht met een MFdoek omdat dat sneller is en omdat gyeon en CC zeiden dat je anders strepen kan krijgen. Een applicatorblokje vind ik wel fijner werken dan een doek omdat je zo precies kan zijn.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ja inderdaad het algemene advies is MF-doek. De eerste keer was ik eigenwijs en met applicator gedaan, vooral omdat het mij preciezer leek werken en dus beter volledige dekking. Het kostte wel meer tijd, en in verhouding breng je ook meer product aan. Uitpoetsen kost dus ook meer tijd. Los van de highspots die ik gewoon niet goed uitgepoetst hebt gaat hij wel al heel lang mee. Ik twijfel dus omdat het komt door onderhoud/binnen parkeren, of gewoon omdat het er dikker/beter op zit. Tevens resulteert 2x MF-doek applicatie misschien ook in genoeg dikte, en dat zou dan nog steeds sneller zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Teun
@expor - Dus met de foam applicator + suededoekje laat simpelweg meer product achter. Is dat ook niet logisch?

Suede zuigt het product niet op zoals MF zal doen, toch?

(Ik moet Cancoat nog proberen, ken alleen CC36)
 
Jawel alleen ik had verwacht dat na het afnemen er min of meer evenveel product achterbleef. Vooral omdat ik ook advies van CC kreeg destijds om maar één laag aan te brengen (inmiddels geeft Gyeon ook aan dat 2 lagen opzich iets meer standtijd zal geven). Ik vroeg mij dus meer af of bijv. 2x met MF doek dezelfde dikke (duurzamere) laag op levert als wat in de YT video te zien is met een laag aangebracht met suède+applicator.

YT filmpje laat ook zien dat die dikkere laag niet allleen langer volhoudt, maar dat deze ook gladder is en dieper van kleur.
 
Ik krijg het idee dat er meer product kan hechten omdat je langzamer bent met het aanbrengen via de applicator + suede. Dan neem je ook minder product af, zeg maar?
 
Ik heb nu pas tijd gehad om de video te kijken. Wat een mooie vergelijking! Ik wist dat coatings behoorlijk wat doen met de kleur en glans, maar dat het ook zoveel maskeert qua krassen wist ik niet. Topvideo!
 
  • Leuk
Reactions: expor
Same als RoyR here. Heb beide manieren geprobeerd. Suede + blokje werkt beter voor mij. Je ziet beter waar je geweest bent (opstelling lichtinval helpt veel)
Je gebruikt meer product misschien maar mijn fles moet op want tegen de tijd dat versie 3 op de markt kom wil ik die wel eens proberen ;)
 
  • Leuk
Reactions: expor
Vorige Porsche was een nieuwe Boxter 4S die echt matig was afgeleverd met swirls en vettige plekken in het interieur. Die moest ik echt even aanpakken, ook al was het een voorloopauto voordat de Taycan eindelijk werd geleverd door de Corona.

Deze nieuwe Taycan is wel keurig met minimale mini krasjes, had je die verkoper moeten zien toen ik met mn lamp het lakwerk inspecteerde nadat het doek eraf was getrokken ;)

Freak, hahaha
 
Voor de duidelijkheid: deze auto is niet van mij he, van m'n zwager.

Ik ben 'alfred kwak met zn oude bak'
 
@RoyR en @Brad Gieten jullie het dan over in een kleiner flesje om op de applicator te druppelen of spray/dep je het uit de grote fles op de applicator?


Ik giet de Cancoat altijd over in deze flesjes. Waardoor je op dezelfde manier kunt werken zoals elke coating. Bijvoorbeeld Gyeon Pure...
Zo verspil je ook geen product. En nevel je er ook niks meer naast.
Je mag me een pb doen als je meer wil weten. Anders weet @expor Het ook wel ;)

20200823_200101.jpg
 
2 Weken geleden even m'n pa blij gemaakt met het volledig schoonmaken van zijn mooie Mazda CX-5 uit 2017. Vond het namelijk wel erg lullig dat hij 1 dag voor zn vakantie zn enkelbanden inscheurde bij het sluiten van de dakkoffer..... Gelukkig kon die nog wel op vakantie!

Hiervoor heb ik de volgende producten gebruikt:

- Chemical Guys Honeydew snowfoam gemixt met een doppie ShinyGarage pink snowfoam voor het roze effect:p.
- Meguairs Gold Class Carwash, voor het echte wassen.
- Aluteufel Velgenreiniger groen, werkt goed dit spul vind ik en mooi paars.
- Chemical Guys SilkShine dressing voor de kunstof randen, mooie diep donkere zwarte kleur krijg je ervan.
- Gyeon Glass voor het reinigen van het glass met een wafeldoek.
- Autoglym Coat-It, voor het drogen erop spuiten met de HDR en gelijk afspuiten, heerlijke diepe glans hoor en mooie shead/bead van het water!
- Kenotek Showroom Shine, gewoon omdat ik het had staan van de aankoop van mn eigen wagen. Ruikt ook lekker!
20200825_132541.jpg

20200825_132704.jpg


p.s Tips zijn altijd welkom!