• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

En, weer 2 weken lekker vrij Martin? Ja, heerlijk.
Verveel je je? Nee niet echt. We hebben net een nieuwe dakkapel laten plaatsen, dus is er genoeg af te werken.
Dus deze vakantie geen auto poetsen. Ehhh..... ;)
20200511_091954.jpg
 
Ik krijg morgen een paneel (voorspatbord van een V70) dat ik vast wat op ga knappen voor ie op de auto van mijn nichtje gaat (ter vervanging van een scherm vol met roest). Het zal waarschijnlijk wassen, kleien, en polijsten (grof en middelgrof) worden, de fijne stap doe ik wel als ie op de auto zit.
 
1 van de dagen de Mini nog eens want al wordt er momenteel niet veel mee gereden zorgen de vele vliegen, bijen en vooral het stuifmeel van alle bomen hier wel dat er nood is aan een wasje.

Hopelijk 1 van de weken eindelijk de Mercedes C Cabrio van mijn schoonouders aanpakken, swirls, doffe plekken en een cabriodak dat liefde nodig heeft.
 
Komende zaterdag mag ik mijn nieuwe dap uit gaan proberen op de Opel Corsa bj 2018 van m’n vader.
Hij wast hem regelmatig met de hand, 1 emmer.

Ik wil het als volgt aanpakken:
Afspuiten met HD
Infoamen
Wassen met dreft
Afspuiten met HD
Kleien met Meguairs klei
Afspuiten
Polijsten met Monello, denk dat Mezzo en Finale voldoende zal zijn.
Laagje Meguairs Crystal Polish
en dan...hij heeft zelf nog een recente bus Meguairs Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax staan.
of zal ik toch m’n flesje Collinite 845 maar meenemen?

banden met tire dressing
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Afspuiten met HD Als eerste infoamen, dan pas afspuiten
Infoamen
Wassen met dreft Dereft? Maakt de lak schraal; gewoon een dedicated (neutrale) shampoo gebruiken.
Afspuiten met HD
Kleien met Meguairs klei
Afspuiten Hierna drogen, een natte wagen gaan polijsten spettert zo....
Polijsten met Monello, denk dat Mezzo en Finale voldoende zal zijn. ik zeg: testspot!
Laagje Meguairs Crystal Polish
en dan...hij heeft zelf nog een recente bus Meguairs Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax staan.
of zal ik toch m’n flesje Collinite 845 maar meenemen? Flesje Collinite meenemen.

Succes!
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
@nicknameless - Pfff, dat zijn de nodige m2's, Pat! :yum En dat niet alleen, het is ook maar goed dat je meerdere machines hebt want er zitten genoek randen/bollingen/hoeken en dergelijken in.

@GeBas - Als ik wat tips en opmerkingen mag strooien:

* Foamen op een droge auto gaat meestal nét wat beter.
* Foamen alvorens de rest van de stappen is leuk, maar dan hoop ik wel dat je een sterke foamshampoo hebt zoals AutoFinesse - Avalanche of een sterke prewash middels een drukpomp. (pH-neutraal foam gaat weinig reinigen, zeg maar)
* IK was Dreft-grootverbruiker, maar vond wassen/foamen met Dreft op de lak niet echt een succes. Dreft bevat flink wat glans-en-spoelmiddelen en na het wassen zag ik dan ook vaak nog een film/laagje op de lak liggen. Het kan wel bijdragen, maar ik denk dat een normale shampoo ''beter'' is.
* Bovenstaande film/laagje zag ik zelfs nog tijdens én na het kleien.
* Polijst liever wat langer door dan dat je het laatste beetje resultaat met een glaze-product (Crystal) wilt gaan behalen. ;)
* 845! :p
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
@nicknameless - Pfff, dat zijn de nodige m2's, Pat! :yum En dat niet alleen, het is ook maar goed dat je meerdere machines hebt want er zitten genoek randen/bollingen/hoeken en dergelijken in.

@GeBas - Als ik wat tips en opmerkingen mag strooien:

* Foamen op een droge auto gaat meestal nét wat beter.
* Foamen alvorens de rest van de stappen is leuk, maar dan hoop ik wel dat je een sterke foamshampoo hebt zoals AutoFinesse - Avalanche of een sterke prewash middels een drukpomp. (pH-neutraal foam gaat weinig reinigen, zeg maar)
* IK was Dreft-grootverbruiker, maar vond wassen/foamen met Dreft op de lak niet echt een succes. Dreft bevat flink wat glans-en-spoelmiddelen en na het wassen zag ik dan ook vaak nog een film/laagje op de lak liggen. Het kan wel bijdragen, maar ik denk dat een normale shampoo ''beter'' is.
* Bovenstaande film/laagje zag ik zelfs nog tijdens én na het kleien.
* Polijst liever wat langer door dan dat je het laatste beetje resultaat met een glaze-product (Crystal) wilt gaan behalen. ;)
* 845! :p

ik heb de Monello foam
ik heb alleen maar de Meguairs Gold Class shampoo (met wax) vandaar beter Dreft.
Maar waarom heb ik dan ooit de Crystal Polish gekocht?
 
Artico Magico is een pH-neutrale foamshampoo. Prima spul als onderhoud c.q. wanneer een auto in een bescherming staat.
Ah, een shampoo met wax is inderdaad ook wat overkill en zonde.
Waarom jij iets gekocht hebt... Gééééén idee. :p Ik vind die DeepCrystal-reeks sowieso toppunt van Meguiars; Ram van alles in een flesje, mooi!
 
Het volgenroject. De Porsche 911T (1969) van mijn broertje.
13 jaar geleden is het (koetswerk) gerestaureerd en hoewel de originele motor (sinds 2012) nu op de plank ligt, in afwachting van revisie, is het geweldig om mee te rijden. Met de 3.2 liter motor uit 1976 is het een kanon op wielen.

De lak heeft door de jaren heen een waas gekregen, waardoor een polijstbeurt al een tijdje geleden nodig was. Naast de waas zitten er en paar (kleine) krasjes en wasswirls op. Dus een mooi project om eens rustig op te pakken.
Reeds gedaan:
1. Wassen (poorboys stripdown)
2. Ontijzeren (Monello Non Ferro)
3. Sponningen en kieren schoongemaakt (zeepoplossing en APC)

ik wil eerst het interieur reinigen en dan aan de buitenkant beginnen. T.Z.T. Zal ik in de show-off een verslagje hiervan doen.
Tenminste! Als jullie daar interesse in hebben.
8AA18004-AA99-4ED9-8ABF-B739B2622074.jpeg

584ECC7E-9B40-4FEC-91CC-BA17579F127F.jpeg