@LAWRENCIO_XD ik ben sowieso van plan met de extractor aan de slag te gaan als voorbereiding. Kan je de 303 net zoals de Gyeon variant in masseren?
Binnenkort waarschijnlijk voor het eerst voor 'echt' geld een detailklus Via, via is er mij gevraagd of ik deze BMW (1-serie?) wil wassen, kleien, polijsten en waxen. Ik heb de auto nog niet gezien in het echt, dus dat moet eerst maar even voordat ik een prijs ga bepalen (op basis van uren en producten) en de klus ga aannemen. Geen idee wat ik zou moeten vragen Ben benieuwd!
Bekijk bijlage 128174
Hier kwam ik dan ook snel achter. Een grondige wasbeurt komt veel auto's al ten goede.De was-stappen kunnen al de nodige uurtjes in beslag nemen. Pre-washen, kwasten van naden/kieren/etc, handwassen, reiniger(s), kleien... En dit is wanneer je niet voor verrassingen komt te staan zoals overdadig veel vliegroest en dergelijke.
Als dit gaat gebeuren, dan heb je kans dat je een paneel (of gedeelte ervan) flink opknapt en er een bizar verschil ontstaat. Aan de ene kant mooi om te laten zien wat er te behalen valt en zou je ook een paneel kunnen doen met een glaze/AiO waarbij je duidelijk aangeeft dat dit paneel dan tijdelijk netjes is. Minder netjes als goed gepolijst én tijdelijk.Ik heb gevraagd of de auto na een wasbeurt even langs kan komen, misschien dat ik dan snel even een testpot kan maken om te bepalen hoeveel power ik nodig heb.
@LAWRENCIO_XD - Ik denk dat ik zelf niet 2-3 uur bezig ben met een onderhouds-wasbeurtje. Toevallig net nog gedaan en werd 2-3x onderbroken om voor iemand de compressor aan te slingeren en banden op de pompen, een buurvrouw met een lege accu en een babbeltje/peukie met een kameraad die voorbij kwam.
Ik gok dat ik een goeie 1,5 uur bezig was met:
En ik ben echt zo traag als dikke stront door een trechter, zoals ze dat hier zeggen.
- De poetskar uit de schuur halen en alles aansluiten.
- Foamen.
- Peukie doen.
- Afspuiten HD
- ... Eerste onderbreking.
- Afspuiten HD.
- Opnieuw foamen. (Kalk-en-vuil-bende door opdrogen)
- Halve handwas.
- ...Tweede onderbreking.
- Afspuiten HD.
- Opnieuw handwas.
- Wéééééér foamen! (Handwas was niet voldoende om kalk en vuil te verwijderen, tevens vette holo-bende door iets)
- Geirriteerde handwas.
- Afspuiten HD.
- Bathe+ foamen.
- Afspuiten HD.
- Drogen met S&W erbij.
- Banden waren na het opruimen van de spullen droog, dus Gyeon - Tire aangebracht en nagewreven.
Vergeet niet dat je bij deze auto flink moet reinigen, gezien de staat op de foto.
Ik ruik nog wat onzekerheid bij ''de klant'' en jou. Vooraf afspreken wat er behaald wenst te worden is écht belangrijk.
Aan de andere kant is het mij regelmatig overkomen dat men een auto volledig misbruikt en er niet naar om kijkt, maar het ontstane kleurverschil na een testspot ineens wél storend was.
Als ze geluk hebben, dan heeft die Bimmert op zich redelijk harde lak en dan valt er nog wel te sjoemelen met het onderhoud.Dit heb ik ze ook aangegeven; ik kan de auto weer mooi maken, maar dan moeten ze de auto ook goed onderhouden. En daar waren ze het wel mee eens.
Dit zou ook reden kunnen zijn om het maximale budget van klant aan te nemen, wetende dat het eigenlijk niet ''genoeg'' is, maar dus je eigen tijd als investering te doen.allemaal weer mogelijkheden om natuurlijk meer ervaring op te doen en bij te leren
@Quantoxx Als ik thuis hier op m'n gemak de auto was, plus dan nog dingen als spraywax, bandendressing, etc. dan ben ik zo rond de 2 a 3 uur kwijt. Komt daar kleien bij, dan een half uurtje erbovenop. Ik ga uit van 3 a 4 uur om de auto volledig voor te bereiden voor polijsten. Dan hou ik ongeveer 12 uur over om de auto te polijsten. Ik had al wel bedacht dat ik de auto in de avond laat afzetten, zodat ik 's avonds in de schaduw kan wassen en voorbereiden, zet ik de auto onder de carport en de volgende dag meteen beginnen. Dan hou ik wel mooi twee volle dagen om te polijsten