• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

i-NvxkVJt-X4.jpg


Die linker EN die rechter.
Enige twee in Nederland van die typen.
 
Gister begonnen aan een XC60. Wassen, reinigen, kleien. Vandaag aftapen, ontvetten en begonnen met polijsten. Gaat nog wel even duren, omdat het een groot bakbeest is, omdat ik een pietje precies ben en hem helemaal top wil krijgen en omdat vrouw en kinderen ook nog wat aandacht willen. Het heeft geen haast gelukkig. Ook mijn nieuwe Gopro Hero 9 aan het uitproberen dus er volgen tzt nog wel wat foto’s, timelapsjes, enz.
 
Een gloed nieuwe BMW 1serie van een vriend.

De bedoeling is een Gyeon coating.
Twijfel erg tussen de One en de Pure. Wordt voor mij de eerst Gyeon klus.
&
Wielen Gyeon Rim

Stappenplan is alsvolgt:
prewash/foam
uitgebreid wassen
kleien
wassen
drogen
afplakken
1 of 2 staps polijsten met denk ik Menzerna 3800 misschien de 2400
preppen
coaten
gyeon Cure
 
Laatst bewerkt:
Als het een nieuwe 1 serie is geef ik je als tip wat extra tijd te nemen de achterklep/kieren droog te blazen/wrijven. Op de een of andere manier blijven daar altijd druppeltjes steken die vervolgens over de lak lopen hoeveel ik ook blaas :D
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Nee mijn arsenaal was toen nog niet zo groot als nu, ik heb toen gewoon de standaard was/klei/wax met 845 gedaan. Komend voorjaar staat er een polijstbeurt en coating op de planning
 
In november een vrachtwagen op de planning staan. Daarnaast mijn zaterdagbijbaantje wat aan het minderen, zodat ik meer tijd in het detailen kan steken. Moet nu soms of uitstellen of nee verkopen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Volgend weekend een BMW X3 op de planning staan. Deze eigenaar wilde een opfrisbeurt. Maar hij gaat wel gewoon door de wasstraat. Aan mij de taak om hem grondig te wassen, kleien, 1 stap polijsten en te beschermen.
Nu nog even kijken waarmee we hem gaan polijsten. Aangezien hij toch door de wasstraat gaat. Hoeft het niet perfect.
 
Volgend weekend een BMW X3 op de planning staan. Deze eigenaar wilde een opfrisbeurt. Maar hij gaat wel gewoon door de wasstraat. Aan mij de taak om hem grondig te wassen, kleien, 1 stap polijsten en te beschermen.
Nu nog even kijken waarmee we hem gaan polijsten. Aangezien hij toch door de wasstraat gaat. Hoeft het niet perfect.

Toch zonde hè. Ik heb laatst de nieuwe BMW M3 bekeken. Prachtige auto in een mooie groene kleur. Maar die hadden ze ook door de wasstraat gehaald. Zat helemaal onder de krassen. Best jammer.
 
  • Verbluft
  • Leuk
Reactions: RoyR en schaef