• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Deze ook binnenkort.
Volgorde van hier aankondigen is niet bepalend voor de volgorde van uitvoering.
20200930_161720.jpg
 
@marcovanderniet - Waar is deze body van gemaakt? Als het niet metaal is, houdt dan rekening met de warmteontwikkeling. ;) Ik heb maar één keer een vergelijkbare auto mogen doen en daarbij was de body van glasvezel of iets in die trant en de warmte liep zelfs bij mijn DA's snel op.
 
Thanks voor de heads-up.

Hij is van aluminium gemaakt. Volledig oldskool gerold en geklopt, De spatborden zijn van carbon en is het enige "plastic" die er op zit. Hij heeft de auto volledig zelf gebouwd op basis van een Donkevoort chassis. Hij heeft er In totaal zijn 3 van gebouwd op deze wijze (samen met nog iemand). Een baby blauwe, een volledig gepolijste versie (blank aluminium) en deze. Zelf heeft hij altijd gewerkt bij een garage waar ze Ferrari, Maserati, Siata's, Zagato's en Lancia vanaf eind jaren 50 tot 70 restaureren. Echt volledig van de grond af ,bouwen ze die zeldzame exemplaren weer op. Sommige hebben alleen een chassis en verder wat oude tekeningen en/of foto's. Een paar gerestaureerde exemplaren hebben Peppel Beach gehaald en gewonnen. Vreselijk handig ventje ;)

Heel gaaf om die projecten van dichtbij mee te mogen maken. Duurt soms jaren voordat een auto weer rijdend is. Hij is nu gestopt met restaureren en geeft les op een school waar ze auto techniek leren. Ook de oldskool wijze van onderhoud en plaatwerken.

Maar goed. Daar ging het niet over. o_O
 
Laatst bewerkt:
Als het in het weekend een beetje toelaat, de auto weer winterklaar maken.
- Foamen en wassen.
- Waxen met collinite 476S.
- Rubbers en kunststoffen beschermen.
En het interieur onderhouden.
Verder alles klaarleggen en 'technisch' klaar maken voor de winter.

Polish en glaze vindt ik persoonlijk niet noodzakelijk...

Tips en adviezen zijn uiteraard altijd welkom ;)
 
  • Leuk
Reactions: Timm en RoyR
Ik weet de staat van je lak niet maar ik zou als het nodig is kleien en wellicht toch iets van een cleaner. Ik denk niet dat je waxlaag de winter doorkomt als de ondergrond niet schoon genoeg is
 
De auto is 5 maanden geleden al gekleid. De lak voelt na het wassen nog behoorlijk glad... Of zal kleien wel nodig zijn?
 
Voor morgen een mini Cabrio voor wasbeurt en lichte detail. Volgende week BMW 4 Grand Coupe voor vol detail met afwerking Cancoat. Foto’s zullen vast volgen.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en Nick1407
Een vraagje uit nieuwsgierigheid;

Hoe komen jullie aan de poetsklussen? Is dat gekomen omdat de "buurman" je auto altijd mooi zag glimmen etc? Of hebben jullie reclame door de brievenbus gedaan bijvoorbeeld?
 
@Fireworkfanatic Ik denk dat dit door meerdere factoren komt. enerzijds door het praten met mensen anderzijds door je te presenteren aan de hand van je eigen wagen. mensen die er interesse voor hebben komen dan wel naar jou. althans toch bij mij. hoewel ik toch ook af en toe mensen doorstuur naar menne maat die professioneel bezig is. komen ze af met een kia wil ik die gerust zelf doen. met een waarschuwing dat er altijd iets fout kan lopen. om deze reden haken er wel meer af dan normaal bij mij. maar liever zo dan dat ik hier op wekelijkse basis mensen heb en het dan ineens fout loopt
 
  • Leuk
Reactions: Fireworkfanatic
Een vraagje uit nieuwsgierigheid;

Hoe komen jullie aan de poetsklussen? Is dat gekomen omdat de "buurman" je auto altijd mooi zag glimmen etc? Of hebben jullie reclame door de brievenbus gedaan bijvoorbeeld?
De mini cabrio is van het zelfde maatje waarvan ik de BMW 3 serie touring gedaan hebt. Deze hoefde alleen gewassen te worden met uitleg want hij wil nadat ik zijn auto gedaan heb ook beter de auto bij gaan houden. Auto is net klaar trouwens en gewassen gekleid en in de Collectie 476 gezet.
Hij heeft wel nu een hele waslijst aan spullen op een lijstje gezet wat hij wil gaan bestellen.

De andere auto's zijn van collega's van mij en die hebben het weer gedaan willen hebben doordat ze mijn auto zien staan.

Verder doe ik het nog niet zo lang dat ik het voor anderen doe, maar wil dat wel meer gaan doen. Maar meestal is het via via of horen van denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: Fireworkfanatic
Hoe komen jullie aan de poetsklussen?
Vaak uit de klantenkring via m'n werk, via FB of dat men m'n werk hier of op social media heeft gezien.

Van de 10 mensen die interesse hebben, haken er vaak 9 af met de welbekende smoes: vanwege het prijskaartje, ineens is de auto verkocht, de auto staat bij de garage, ze kunnen de auto niet missen in het weekend.... heb alle smoezen al voorbij horen komen : unamused:

Alleen die ene liefhebber weet het te waarderen en laat de auto ook doen.