• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Welnee @tinus, met een LHR15 kom je ook een heel eind hoor, zeker op een ML350 die ik laatst gedaan heb.

Polijsten:
over het algemeen staan Duitse lakken bekend om hun harde lak, ik was bij deze ML er ook vanuit gegaan dat dit het geval zou zijn. Echter na een testspot viel dit ontzettend mee en kon de rotary ditmaal achterwege blijven.
- Rupes Bigfoot 15 en Mini
- Rupes blauwe, gele en witte pad
- Rupes blauwe, gele en witte d/a pasta

;)
 
Een LHR21 is op grote panelen niet perse een heeeeeul stuk sneller. Ik gebruik de mijne zelfs met 7'' pads en het enige waar ik op let is de 21mm uitslag voor de correctie, niet dat ik bredere/grotere runs kan maken. ;)
 
De pads zijn gewoon groter, dus natuurlijk maakt dat uit voor de tijd waarin je een auto kan polijsten (mits je de grotere pad fatsoenlijk kan gebruiken). Stel je gaat met een 125 mm pad alleen op en neer over 1 baan zo breed als de pad en datzelfde doe je met een 150 mm pad. Zelfde snelheid van de machine en je armen. De pad van 150 mm heeft 44% meer oppervlakte, dus polijst je 44% meer in dezelfde tijd.
 
Als je zo'n auto hebt, met alleen maar vlakke panelen, dan ben je inderdaad wat sneller. :p
toy-car-multicolor-wooden-blocks-260nw-185587043.jpg



Ik gebruik de LC - Orbitals en de 180mm is leuk, maar je polijst al snel niet meer met de volle breedte. De randen van de pads (trapezium) blijven bij nieuwe pads mooi vlak, maar deze staan bij mij al vrij vlot wat omhoog. ;) Zijn ook flinterdun op de randen. De druk van de backingplate ligt simpelweg teveel in het midden waardoor de pads BIJ MIJ niet vlak meer helemaal vlak blijven op de rand.

Geeft ook niet, zoals ik al zei, het gaat mij om de correctie en niet meters maken.
 
Komend verlof de nodige jobjes op de planning:
- De BMW F31 van de vrouw opnieuw coaten
- Een M2 competition licht polijsten en van een wax voorzien
- Volvo V70 volledige detail
- Nominatie Suzuki Ignis new car detail

- De boot van m'n ouders polijsten...
- Nog een sloepje polijsten en sealen...

Gelukkig valt het mee wat er te doen is:p
 
Pff, mijn pa heeft een klus aangenomen voor dit weekend o_O een Toyota Hilux voor een inside en outside detail, maar dit alles moet buiten onder de carport gaan gebeuren...:worried:
De eigenaar wil eigenlijk wel een coating op zijn auto, maar daarvan had mijn pa al gezegd dat het daar waarschijnlijk te koud voor was. Nu ben ik nog een beetje in dubio welke middelen ik ga gebruiken aangezien de auto toch nog een keer terug komt voor de coating.
Ik denk maar iets van Meguiars Ultimate compound en dan Ultimate Liquid wax of good old NXT 2.0
 
Dat is zeker een flinke, komt hij terug dan zou ik de NXT nemen, standtijd daarvan is toch niet zo gek lang. Is mijn ervaring hoor.
 
Zaterdag wil ik 'even' een wasbeurtje doen. Ik het de auto in Oktober in de Collinite 476S gezet, nu denk ik dat deze wel een boost kan gebruiken... Ik was de auto met Meguiars Ultimate Wash&Wax. Zal ik na de was beurt nog Wetcoat gebruiken? Of is dit overbodig of niet aan te bevelen icm Meguiars Wash&Wax? Wat vinden jullie?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR