• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Binnenkort een opknapbeurt van 2 non-metallic zwarte zusjes... :no_mouth: :rolleyes:
IMG-20210525-WA0012.jpg

Geen full detail, enkel lak opfrissen en beschermen, toch een mooi klusje me dunkt :innocent:
Op vraag van de eigenaar beide dus 1 step polish, glaze en high end wax
 
Vol-lederen interieur + Wash&Wax van een Opel - Vivaro, morgenvroeg op de planning.

Ik heb dit interieur al eerder gedaan en toen was er de twijfel of dit echt leder was. --> Vivaro - Huh? <--
Inmiddels ben ik weer wat gaan zoeken en denk ik dat het een Eco-Nappa leer betreft en dat is toch echt een kunstleer. :confused:

Bij de meeste van mijn gedane details betrof het een stoffen interieur, dan de luxere auto's met een mooi lederen interieur en eerlijk gezegd heb ik nog nooit (voor zover ik mij kan herinneren) een kunstleer-interieur gedaan. Althans, blijkbaar dus wel één keer; Deze Vivaro.

'' Ecoleder wordt hoofdzakelijk gemaakt van leder restanten. Kort uitgelegd worden deze restanten worden vermalen tot pulp vermengt met lijm en op een rol uitgewalst. Vervolgens wordt er op het bewerkte leder een laag van polyester microvezels gelijmd waardoor je een soort kruising krijgt tussen stof en afval leder. Vaak in de verhouding circa 30% polyester en 70% vermalen afval leder. ''

Onderhoud is blijkbaar alleen stofzuigen en een nat doekje eroverheen. Je gebruikt hierop geen leervet of conditioners. Ondanks het niet geadviseerd wordt en het voeden nogal stroef verliep, knapte het er wel van op. Maar het voelde totaal niet, de 'behandeling', zoals echt leer.

Comp 01.jpg
Comp 02.jpg



Dan de vraag; ''Okee, dus stofzuigen en afnemen met een natte doek zou voldoende moeten zijn, maar het 'leer' leefde wel enorm op van de Gliptone-behandeling qua kleur/warmte. Wat nu?''

--> Zo dan, wat een kleurverschil tussen vóór en achter?

gallery-07-jpg.jpg

@RedCat - Je zou bijna denken om er Natural Look op aan te brengen. (?) Een natte vinger maakt al een enorm verschil...

20210620_211229.jpg