• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

Binnenkort 2 smartjes en een citroen nemo binnen en buitenkant voor dezelfde klant. Foto's zullen zeker volgen want er wordt niet echt naar omgekeken. Echte werkauto,s
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Nog 1 nachtdienst vanavond en volgende week de 207, 5 serie en mijn moeders 107 wat aandacht geven.
5 serie gaat dinsdag voor een beurt en ik vind het belangrijk om een schone auto aan een monteur te overhandigen. Heb het idee dat mensen dan anders met je auto omgaan omdat ze zien dat je er zuinig op bent. Verder is de auto natuurlijk vies geworden. Afgelopen 2 weken best wat kilometers ermee gereden inclusief veel regen.
Vervolgens staat de 207 op de planning die afgelopen 2 weken stil stond (omdat de 5 serie bij mij logeert).
Als laatste als verassing voor mijn moeder, haar blauwe 107 aanpakken. Die wordt uitgebreid gewassen, gekleid en voorzien van een laagje Gyeon Wax. Dat wordt gelijk de eerste keer daarmee werken, zin in!
 
Je gaat het aardig druk krijgen volgende week ;), maar wel heel dankbaar en de tic
dat de 5 serie schoon naar de garage gaat is heel herkenbaar hoor die tic heb ik ook :D.
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb
Ik werk als monteur en ik kan je zeggen dat een proper onderhouden auto het werk toch wel wat aangenamer maakt, vooral aan de binnenkant dan.
Als je in een auto stapt die vergeven is van de sigaretten of waar je je een weg moet banen tussen de gebruikte mondmaskers.. bah!
Maar goed, iedere auto/klant verdiend natuurlijk dezelfde behandeling..
 
De volgende poets klus:
Het demonteren van het interieur, achterbank, voorstoelen en bekleding/vloermat. De auto heeft namelijk een lekkage en de schuimen vloermat is doorweekt. Eerst alles demonteren, drogen en dan op zoek naar het lek: unamused:.

De schuimen vloerenmat is helemaal doorweekt. Nu wil ik deze met een extractor zo ver als mogelijk 'droog' zuigen.. Zal dat werken? Iemand ervaring?
 
  • Verdrietig
Reactions: RoyR
Toevallig vorige week iets soortgelijks meegemaakt. Mijn vriendin zat naast me als passagier en kreeg een druppel op haar voet.. thuis het halve dashboard uitgebouwd en de vloer omgeklapt. wat bleek nou.. de airco afvoer zat verstopt. De lekkage beperkte zich gelukkig tot de passagierskant. Heb hier wel ruim 2 liter water uitgehaald. Het isolatiemateriaal (onderkant vloer) was ook helemaal doorweekt. Dit heb ik door met badhanddoeken er tegenaan te drukken en zo het vocht er uit te drukken voor 90% droog gekregen. Toen een dag zo laten staan met de deur open(gelukkig mooi weer) en naderhand een vochtvreter in de auto gezet. Tijdens het deppen met de handdoeken kwam er al wat isolatie los dus dit was niet te doen met een extractor. Dan zou je het simpelweg aan gort trekken. Ik ga er vanuit dat je met 'schuimen vloermat' de onderkant van de vloerbedekking, dus het isolatiemateriaal bedoelt. De bovenkant kun je uiteraard wel met een extractor doen, maar dat was in mijn geval nog niet nat.
Succes in ieder geval!
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
Ikbheb een tijd geleden ook een opel astra h gepoetst die lekte langs de achterlichten. Dit is blijkbaar een veelvoorkomende kwaal bij dit model
 
  • Leuk
Reactions: Corsablok
Ik bedoel inderdaad de isolatiemateriaal / de onderkant vloermat. Deze is doorweekt en wil ik met de extractor zoveel als mogelijk droog zuigen. Een kameraad heeft een Karcher Puzzi 100 die ik eventjes mag lenen.
 
Nee, helaas niet. Dit staat komend weekend op de planning. Eerst even het interieur demonteren en alles een beetje drogen. Rechtsvoor is alles nat op de vloer. Standaard dingen al gezocht van raamrubbers, airco, deurrubber, daklijst, doppen op de bodem, etc. Maar tot nu toe nog niet gevonden. Ben eigenlijk opzoek naar een goede opspoormethode. De tip die je eerder gaf van een rookmachine ga ik wellicht ook proberen. Was zelf aan het denken aan iets van fluoriserend-middel of iets dergelijks.. Talkpoeder in het water toevoegen van de uitgieten over de auto zag ik ook voorbij komen..
 
Zie je wel eens een plasje water onder je auto staan nadat je de airco aan hebt gehad? Dit zou wel moeten zo niet, airco afvoer nakijken. Wanneer je de boel binnenin wat gedemonteerd hebt en wat beter onder je dashboard kunt kijken laat dan iemand een gieter water over de randen van je voorruit gieten terwijl jij in de auto kijkt.. zo kun je die twee mogelijke oorzaken al uitsluiten..