• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat wordt je volgende poetsklus?

@schaef Ik vind ook dat de kleur een grijzige tint heeft... Kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn. Het is in ieder geval een sexy bak!
 
Laatst bewerkt:
Ja wit balans van iPhone is niet het beste. Lijkt idd in de felle zon bijna grijs. Als hij in bezit is zal wel wat betere beelden maken met de juiste camera en lenzen en filters. Auto is geleverd met bijna alle opties behalve adaptieve dempers. En 30i.
 
Morgen voor de vriendin van een maat van me haar Twingo eens onderhanden nemen. Zo'n oud model met ronde koplampen.
Ding heeft volgens mij nog nooit een wasbeurt gezien dus ik ben heel benieuwd wat we ervan kunnen maken! Wat ik begreep is deze, in het donkergroen, aardig dof geworden in de jaren.

Stappenplan voor nu is het "normale" was proces met prewash/kleien etc om te kijken hoe deze eronder vandaan komt.
Vanaf daar kijken wat en hoe we de verdere stappen gaan aanpakken. Het idee is wel om te gaan polijsten, maar het is uiteraard nog even de vraag hoe of wat. Dit kan je, naar mijn mening, toch altijd het beste inschatten als de vorige stappen allemaal geweest zijn.

Daarnaast uiteraard het interieur compleet aanpakken. Al heb ik nog niet gezien hoe die eruit ziet.
En dan hiervoor 2 dagen de tijd met zijn 2e. Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen.
 
Heb een weekje vakantie, dus de C30 van mijn vrouw wordt het oefenobject om mijn polijstskills en coatingskills wat te verbeteren...
Hier en daar lijkt het alsof iemand m met een schuurspons te lijf is gegaan dus hoop dat er nog uit te krijgen is...
Als ik eraan denk om foto's te maken zal ik een verslagje plaatsen...

Vandaag plek gemaakt in de garage en de spullen alvast klaargezet toch best nog een stapel spullen:
IMG_20220422_160342.jpg
 
Ik kom eigenlijk wat tijd tekort om alle projecten die nog op de rol staan te doen maar ik doe gewoon 1 tegelijk en dan zie ik wel waar we eindigen. De een wat intensiever en langduriger dan de ander. Velen zijn al blij als de waskrassen eruit zijn en de auto weer een lekker frisse kleur heeft en mooi glimt.
Het volgende project dat is er nogal eentje. De eigenaar wil zelf leren detailen en wil dan 2x pj samen dit project onderhouden. We praten hier over een camper. Niet zo maar eentje, hij is groter en luxer dan sommige woningen. Stappenplan is al gemaakt, eigenaar heeft zelf het een en ander aangeschaft. Polijsten zal nog niet hoeven dus we gaan met een paintcleaner aan de gang. Uiteraard, ontijzeren, pre wash, foam, wassen, kleien etc…….Ik heb nog nooit zo’n oppervlakte gekleid. Ramen gaan in de quickview, camper in de 845 en daaroverheen en om te onderhouden de Bathe+. Zal in stappen moeten maar dat is ok en dat is zoals het is. Velgen staan al in de rim. Ik zal een plaatje bijvoegen van de camper, is niet DE camper maar wel exact dezelfde. Wish me Luck

51AF388B-493A-4958-8042-D3EF3105F8D0.jpeg
 
Ja, ervaring genoeg.

Ik kan de 845 voorstellen als je de camper binnen stalt, niet veel gebruikt en na langer gebruik direct aanpakt
Ik vind zelf een wax teveel het vuil vasthouden en dat samen met warm en droog weer geeft een hechting van het vuil
Daarom is het machinaal inwerken van een sealant voor mij de handigere oplossing. De strepen gaan dan eenvoudiger weg.
Autoglym heeft een zeer effectieve strepenverwijderaar voor het tussendoor bijhouden.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Cordoba
Ik zal wel even overleggen met de eigenaar wat hij wil. De camper zal regelmatig onderhouden worden. De camper staat na een vakantie altijd binnen. Speciale strepen verwijderaar is aanwezig. Welke sealant heb je het dan over @RedCat?
 
Laatst bewerkt:
Kleien zonder te polijsten?
Zelfs met veel glijmiddel heb je toch altijd last van wat marring, vind je dat niet jammer?

Ziet er wel uit als een super gaaf project!