• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat zijn deze plekken en hoe te verwijderen?

Als ik je een raad mag geven, laat die Dodo juice lime links liggen en neem Poorboys professional polish.
Veel breder inzetbaar, deze kan je naderhand nog voor allerlei andere taken gebruiken.

Ik denk dat jou lak gewoon dof is geworden door weersinvloeden in combinatie met vuiligheid dat op de lak heeft gelegen.
Dit kan van alles zijn, moeilijk te zien op de foto.

Een cleaner zoals PB professional polish is een goed begin.
Dit is een cleaner zonder korrel (dus geen schurende werking) om oxidatie en andere lak verontreinigingen aan te pakken.
Tevens is dit meteen een goede cleaner alvorens te waxen.
Dankjewel voor je advies Ferdy! Brengt mij idd aan de twijfel over de DJ. De DJ trekt mij nog wel aan omdat het dan wel weer oliën heeft. Bespaard mij een stap en daarmee een bak aan tijd
 
Je bent trouwens van harte welkom om bij mij langs te komen, maar in woon in het hart van NL. Dat is niet echt in de buurt voor jou, denk ik.


Greeetz
Hou ik je aan hoor! Ben er regelmatig in de buurt dus mocht het mij niet lukken kom ik bij je erop terug
 
Ow, als je in de buurt komt, let me know. Kunnen we de boel even uitproberen. Ik heb nog een volle fles Pro Polish staan.

Mocht het niet gaan, kan je het polijsten een poging geven. (JIJ!)

Als je zelf iets wilt proberen, zou ik kiezen voor iets als Black Hole/White Diamond. Dit is een glaze met cleaner erin. Maar, zou je ooit willen gaan polijsten, dan zou ik de Pro Polish kiezen.



Greeetz
 
Ow, als je in de buurt komt, let me know. Kunnen we de boel even uitproberen. Ik heb nog een volle fles Pro Polish staan.

Mocht het niet gaan, kan je het polijsten een poging geven. (JIJ!)

Als je zelf iets wilt proberen, zou ik kiezen voor iets als Black Hole/White Diamond. Dit is een glaze met cleaner erin. Maar, zou je ooit willen gaan polijsten, dan zou ik de Pro Polish kiezen.



Greeetz
Je bent een topper

Wat ik ga doen is als volgt: zo koppig als ik ben probeer ik het eerst zelf haha. Dat ga ik doen met Pro Polish, vind het toch een erg interessant product en acht de kans wel oké dat het mij zou kunnen helpen hiermee. Eerst probeer ik de teer remover natuurlijk, maar die pro Polish komt er toch vroeg of laat op. De dodo juice laat ik voor nu achterwege. Wellicht dat ik die aanschaf over een maand of 2 om het te proberen. Moet alleen weten of ik een specifieke pad het beste kan gebruiken met de pro Polish. Overigens top ik de boel af met Collinite 845 die ik ook voor mijn Audi heb gebruikt.

Mocht het verwijderen van de vlekken niet gaan als ik wil; zie je mij bij jou verschijnen haha. Dan doe ik je even een berichtje. En lukt het wel; waarschijnlijk zie je mij dan alsnog verschijnen gezien ik toch ooit wil beginnen met polijsten dan wel iemand ervoor nodig heb als je eens de tijd hebt (waarvoor ik je natuurlijk wil vergoeden en helpen waar kan!). Maar dat laatste is voor nu even toekomstpraat. Eerst die vlekken weg krijgen
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Met hars moet dat normaal gesproken prima werken.
Wel daarna gelijk even wassen op de delen waarop je het hebt gebruikt.
 
Welke klei en lube heb je gebruikt, en heb je genoeg lube gebruikt? De plekken komen mij bekend voor van toen ik voor het eerst kleide (dit forum nog niet kende) en heel zuinig met detail spray was. Dan blijft de klei op je lak plakken en krijg je dit soort vlekken.
 
Welke klei en lube heb je gebruikt, en heb je genoeg lube gebruikt? De plekken komen mij bekend voor van toen ik voor het eerst kleide (dit forum nog niet kende) en heel zuinig met detail spray was. Dan blijft de klei op je lak plakken en krijg je dit soort vlekken.
Monello klei en van hetzelfde merk detailspray. Ik zou overigens wel verwachten dat ik iets aan verschil zou zien bij het kleien, maar het was echt minimaal. Zal waarschijnlijk ook een te milde klei hebben hiervoor.
 
Welke klei en lube heb je gebruikt, en heb je genoeg lube gebruikt? De plekken komen mij bekend voor van toen ik voor het eerst kleide (dit forum nog niet kende) en heel zuinig met detail spray was. Dan blijft de klei op je lak plakken en krijg je dit soort vlekken.
Je hebt het nu over ''marring''. :D Dat lijkt een (doffe) vlek, maar is in feite een heleboel kleine krasjes bij elkaar.

Of je moet jouw auto een uur in de 32graden hete zon hebben laten staan en toen met weinig lube de boel gekleid hebben. Dan smelt de klei en heb je ook vlekken, hahah! :p


Greeetz
 
Monello klei en van hetzelfde merk detailspray. Ik zou overigens wel verwachten dat ik iets aan verschil zou zien bij het kleien, maar het was echt minimaal. Zal waarschijnlijk ook een te milde klei hebben hiervoor.
Dolce Verde + Perfetto. Dat is prima spul om mee te kleien. Echter zullen de vlekken meer IN je lak zitten en de klei zal hier simpelweg overheen glibberen. :D
 
Dolce Verde + Perfetto. Dat is prima spul om mee te kleien. Echter zullen de vlekken meer IN je lak zitten en de klei zal hier simpelweg overheen glibberen. :D
Dat is precies wat ik ook heb geconstateerd! Over een half uurtje is de Pro Polish betaald en besteld en dan hoop ik dat dat spul het uit mijn lak kan halen!
 
Dit MOET eigenlijk wel. Heb je na een prewash én paint cleaner geen of weinig resultaat, dan denk ik dat er toch dingen in de lak zijn ''gebrand''. Onwaarschijnlijk, maar dan zou dat de volgende gedachte zijn. Dan is polijsten de manier.



Greeetz
 
Dit MOET eigenlijk wel. Heb je na een prewash én paint cleaner geen of weinig resultaat, dan denk ik dat er toch dingen in de lak zijn ''gebrand''. Onwaarschijnlijk, maar dan zou dat de volgende gedachte zijn. Dan is polijsten de manier.



Greeetz
Ben het met je eens. Ik heb het nu misschien een week of 2, dus ik verwacht niet het zo makkelijk in moet zijn gaan branden. Ik ga vrijdag na het werk (hoera voor zomertijd) direct even proberen met het teer spul en ook poorboys. Dan geef ik zondag de auto een uitgebreide wasbeurt. Hopelijk omdat ik de boel heb kunnen oplossen.
 
Ik gebruik Collinite 845

Dan zou je inderdaad ook nog een glaze kunnen bestellen, collinite 845 bevat namelijk geen fillers en zal dus lichte swirls niet verbergen.
Ik denk dan aan PB Black hole of Ultra glaze van Auto finesse

Wassen, kleien, professional polish, glazen en waxen zou de perfecte volgorde zijn.
 
Dan zou je inderdaad ook nog een glaze kunnen bestellen, collinite 845 bevat namelijk geen fillers en zal dus lichte swirls niet verbergen.
Ik denk dan aan PB Black hole of Ultra glaze van Auto finesse
Ja dat is het nadeel: extra ronde de boel gaan aanbrengen haha. Maar op een mooie dag in principe geen probleem. Ik ga eerst even kijken of Pro Polish het trucje heeft gedaan.
 
Dan zou je inderdaad ook nog een glaze kunnen bestellen, collinite 845 bevat namelijk geen fillers en zal dus lichte swirls niet verbergen.
Ik denk dan aan PB Black hole of Ultra glaze van Auto finesse

Wassen, kleien, professional polish, glazen en waxen zou de perfecte volgorde zijn.
Trouwens, maakt dus helemaal niet uit of je een lichte auto hebt met black hole?