• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat zijn deze plekken en hoe te verwijderen?

Lijkt een beetje op hetzelfde probleem als bij de auto van mijn vriendin:

https://forum.carclean.com/threads/rare-plekken-op-dak.18312/

Weten jullie zeker dat het ingebrande hars was? Ik had toen zelf de indruk dat hij ingedroogd kalk was, maar ben er nog steeds niet helemaal over uit. Het was erg hardnekkig in ieder geval, maar ook mij is het gelukt om het weg te polijsten (al ging dat ook niet vanzelf).
Lijkt er inderdaad op. Ik denk wel dat het boomhars was bij mij. Ik heb niet echt kalkvorming de ruimte gegeven omdat ik meteen 200km heb gereden na de 2x dat ik m had afgespoten. Het ontwikkelde zich overigens na regenbui op het hars dat op mijn auto lag waardoor ik toch dat verdenk.
 
Meestal is 1 uitgebreide hit met de Rupes 21 genoeg om te corrigeren, maar desondanks dat de dikke Passat weinig defecten had, kon ik toch nog swirltjes spotten ná de correctie. 2 Hits zou voldoende zijn, gok ik, maar wat blijven die VAG-lakken toch knetterhard.

1 hit met de DAP. (Monello Geel + Scholl S3) Flink wat correctie, dachten we.
1 hit met Rupes 21. (LC - Blue + Scholl S3) Flinke correctie na alleen de eerste runs, maar toch maar 89-90% behaald.


Greeetz

Quantoxx

Is de Rupes dan zoveel krachtiger dan een DAP900? Met enkel je DAP ging je ze weggekregen hebben die vlekken? Ik heb gisteren een Scholl sandwich spider Foam polishing pad aangekocht omdat deze iets meer cut zou hebben dan die Monello geel. Hoop ik toch .
 
Is de Rupes dan zoveel krachtiger dan een DAP900?
De DAP heeft 8mm uitslag en de Rupes LHR21 heeft 21mm uitslag. Deze toename in uitslag zorgt voor meer correctie en een wat strakkere finish. Ook heeft de Rupes meer koppel waardoor je meer druk kan uitoefenen, wat je echter niet écht doet, maar je kan op schuine delen / randen / etc. de rotatie van de machine beter blijven behouden.

Zo heeft de DAP900 dus 900watt vermogen en de Rupes ''maar'' 500watt. In dit geval zegt dat dus niks over de ''kracht'' van een machine.

Met enkel je DAP ging je ze weggekregen hebben die vlekken?
In eerste instantie kregen we de vlekken weg met 1 goede hit. (DAP) Echter was het beeld vertekent door de glans die ontstond en zagen we onder een andere hoek/belichting dat de vlekken er nog zaten. Dus, pakten we de Rupes erbij en waren de vlekken meteen weg, maar swirls gingen lastiger. (Tja, harde lak en onschuldige swirls kunnen verraderlijk zijn)

Ik heb gisteren een Scholl sandwich spider Foam polishing pad aangekocht omdat deze iets meer cut zou hebben dan die Monello geel. Hoop ik toch .
Een Spiderpad, en met name de stuggere Sandwhich, zou meer correctie moeten hebben, inderdaad. Bedenk wel dat sommige polijstmiddelen het misschien iets beter doen op zo'n pad als andere, maar dat verschilt ook weer per lak en andere factoren.
 
  • Leuk
Reactions: Creftna
Zijn weer een tijdje verder en de motorkap ziet er nog altijd even goed uit. Heb inmiddels de auto ook volledig in de Collinite 845 gezet. Ben wel bijzonder blij met de kleur van mijn auto. De swirls zie je niet zo gauw en mijn lak is in goede staat. Hij wordt niet snel vies en zelfs zonder wax was de glans prima! @Quantoxx ben ik dus nog steeds erg dankbaar voor zijn hulp! En binnenkort stuur ik hem even een berichtje want het is bijna tijd voor een nieuwe shampoo waarvan hij de namen allemaal wel weet wat ik het beste kan gebruiken
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@A3BMM - Remmenreiniger, mafklapper! :p Hoe kan iets vets als olie nou ontvetten.. Man man man... ;)

Ik heb al ergens de 5L verpakkingen gezien voor zo'n €13,- Ik raad hem je aan. Te verdunnen tot 1 : 14764. :p Heb je voor een was-emmer van 15L zo'n 1,015ml product nodig, kan je 4926x wassen met zo'n 5L-fles en dat kost je dan €0,0026 per wasbeurt.

Daar kan geen enkele shampoo tegenop, hoor! XD
 
@A3BMM - Remmenreiniger, mafklapper! Hoe kan iets vets als olie nou ontvetten.. Man man man... ;)

Ik heb al ergens de 5L verpakkingen gezien voor zo'n €13,- Ik raad hem je aan. Te verdunnen tot 1 : 14764. Heb je voor een was-emmer van 15L zo'n 1,015ml product nodig, kan je 4926x wassen met zo'n 5L-fles en dat kost je dan €0,0026 per wasbeurt.

Daar kan geen enkele shampoo tegenop, hoor! XD

Dat uitgerekend jij niet weet wat sarcasme is haha. Heb je wel enig idee wat remolie doet met je lak?? Probeer het eens op een sloop-paneel zou ik zeggen. Het is zeker niet aan te raden voor je auto
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx