• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat zijn deze plekken en hoe te verwijderen?

Volgens mij maakt dat weinig uit, je zou voor de ultra glaze kunnen gaan. Deze is niet speciaal voor een kleur.
Ik geloof niet zo in kleur specifieke wax en glaze.
 
Ik woon vlakbij zwolle en rij met grote regelmaat over de a50 langs uw wooplaats. Indien gewenst kan ik een keer langskomen met mijn arsenaal aan spullen. Heb alles voor zulke klusjes wel liggen (dap900 incl. Alle pads in de kleuren van de regenboog, klei, prof polish, hele monello reeks aan polijst middelen, ga zo maar door). Als je hulp nodig hebt stuur je maar een berichtje ;)

Succes!
 
Nee ik bedoel geen marring. Ik bedoel dat er daadwerkelijk klei blijft kleven aan de lak.
Heb je de hele auto gekleid? Hoeveel perfetto heb je nog over?
Auto is niet helemaal gekleid. De klei is puur uitgetrokken om te kijken of ik deze vlekken eruit kan krijgen. Gaat dus niet op in dit geval
 
Ik woon vlakbij zwolle en rij met grote regelmaat over de a50 langs uw wooplaats. Indien gewenst kan ik een keer langskomen met mijn arsenaal aan spullen. Heb alles voor zulke klusjes wel liggen (dap900 incl. Alle pads in de kleuren van de regenboog, klei, prof polish, hele monello reeks aan polijst middelen, ga zo maar door). Als je hulp nodig hebt stuur je maar een berichtje ;)

Succes!
Top man! Dankjewel, ga ik zeker noteren!
 
  • Leuk
Reactions: ArnoldG
Heb dat anti teer spul besteld en daarmee een witte Monello pad en een sampler Pro Polish en sampler Dodo Juice Lime. Toch benieuwd naar allebei dus die samples zijn wel relaxed in mijn situatie!

Ik hou jullie op de hoogte of het is gelukt allemaal.
 
Helaas, zowel Pro Polish als dat teer spul heeft niks uitgehaald. Ik heb een kleine sectie weer schoongemaakt en eerst anti teer maar dat voerde niks uit. Was ik overigens al beetje bang voor. Maar had meer hoop op de pro Polish gelegd; helaas ook geen effect. Mij is inmiddels verteld dat er waarschijnlijk een Rotary bij moet komen kijken om dit eruit te krijgen. Het is echt in mijn (blanke)lak getrokken blijkbaar.

Zit maar 1 ding op en dat is toch hulp zoeken van iemand die mij hiermee kan helpen. @Quantoxx, is je aanbod nog geldig voor komend zondag bijvoorbeeld haha. Is wel een vieze auto momenteel maar goed, het is toch vooral op de motorkap te vinden en in mindere mate stukje dak.
 
Aah, jammer man! Dus dan is er tóch iets ingebrand in de lak.

De persoon die aangaf dat er waarschijnlijk met een rotary gecorrigeerd moet worden, is dit een vakbekwaam persoon? Kan deze persoon je niet uit de brand helpen?

De kans is nu dat je met polijstwerk de boel wél kan aanpakken. Echter is de kans ook dat je VEEL blanke lak moet verwijderen. Denk aan ingebrande vogelpoep: Dit lijkt vaak oppervlakkig, maar meestal is het al diep ingetrokken.

Ooh, zie nu pas je PB. Ik gaat 'm effe lezen. :)
 
Tromgeroffel....

Motorkap en mijn dak zijn weer helemaal netjes! Met behulp van heer en meester @Quantoxx wie ik ook wil bedanken voor zijn warme gastvrijheid!! Hij heeft me overigens goed aan het werk gezet haha. Mijn eerste stap richting het polijsten is dus gezet!

We hebben uiteindelijk de kap en dak onderhanden genomen en het was in eerste instantie vrij snel gefixed. We schrokken wel even want het leek erop dat het niet weg was, maar nadat we eens goed keken bleek het eerder aan mij te liggen omdat ik 2 of 3 plekjes niet goed genoeg hadden gepakt.

Ik ben er super blij mee in ieder geval!
d0edb9f1fc331d901b618fd182c4ec89.jpg
 
Allememaggies! :D

Was gezellig, kerel! :heart: Kon er uren naar kijken hoe je liep te stuntelen, beunhaas! :p

Zoals we al dachten, en vreesden, was het toch iets van ingebrande hars of iets dergelijks. :scream: Kleien en paint cleaner had blijkbaar geen effect, dus was de volgende stap polijsten. Nu had ik zelf meteen de Rupes over de lak kunnen trekken en @A3BMM weer op pad kunnen sturen, maar ik bood hem een drankje aan, maximaal 2 crackers en drukte vervolgens de DAP in z'n handen. :p

Allereerst de auto effe ingefoamed en een handwas gegeven (Artico Magico 1:4 + BtbM 1:een scheut). Gevolgd door een kleibeurt (DolceVerde + S&W 1:1).
Hierna nog eens goed gekeken naar de vlekken... Wauw! Niet te zuinig. -->


Na de eerste succesvolle hit met de DAP, ook de Rupes 21 in de kundige handen van @A3BMM geduwd. :p Na wat tweaken hier en daar... -->



Uiteindelijk de vlekken kunnen verwijderen! NICE! :D Helaas is dit weer zo'n bikkelharde VAG-lak en dus de nodige swirls die achterbleven na de eerste hit. Maja, die kan @A3BMM zelf aanpakken als de DAP is aangeschaft.



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: A3BMM
Meestal is 1 uitgebreide hit met de Rupes 21 genoeg om te corrigeren, maar desondanks dat de dikke Passat weinig defecten had, kon ik toch nog swirltjes spotten ná de correctie. 2 Hits zou voldoende zijn, gok ik, maar wat blijven die VAG-lakken toch knetterhard.

1 hit met de DAP. (Monello Geel + Scholl S3) Flink wat correctie, dachten we.
1 hit met Rupes 21. (LC - Blue + Scholl S3) Flinke correctie na alleen de eerste runs, maar toch maar 89-90% behaald.


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: A3BMM
Ahhh had ik laatst ook al. Net 1 min later gepost

Welke pads/polijstmiddelen gebruikt @Quantoxx?
Een hele doos had hij in bezit met van alles en nog wat haha. Ik wil je echt heel graag alles vertellen en uitleggen maar ben het nog flink aan het verwerken. Hij gaf me super veel informatie en inzichten waar ik veel van heb kunnen leren. De namen zijn niet altijd even goed blijven hangen maar daarvoor heb ik met hem de deal dat ik er dan bij hem op terug kom. Het is een prima leermeester iig en denk dat hijzelf ook het beste kan vertellen hoe de pads ook heten haha