• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Water uit het onthardingsfilter

Blamm

Detailing addict
8 okt 2008
698
62
42
Hoi allemaal,

Sinds vorig jaar heb ik een onthardingsfilter hangen, gekocht bij Carclean.

ShowProdImgLarge.ashx?id=100862&f=d.webp

Op de eerste plaats is dit een aanrader voor iedereen! :-)^

Maar mijn vraag, is het water dat hier uit komt geschikt voor consumptie? Haalt het filter alleen iets uit het water, of voegt het ook iets toe qua smaak bijvoorbeeld?

Sta op het punt een Brita filterkan aan te schaffen namelijk voor de waterkoker en koffiemachine, maar ik heb dit apparaat reeds, dus waarom 2x hetzelfde kopen als het ook met 1 kan :-d

Twee dingen, werking en gebruik.

De werking is eenvoudig, de hars kan (keuken)zout vasthouden en dat "uitwisselen" met de klak(zouten) in het water wat er doorheen stroomt
Omdat het ding werkt met verhoudingen / oplossingen is het nooit 100%, er blijft dus wat kalk en er komt wat zout bij
Als het gaat om minder kalk is het een prima oplossing, maar door de wijziging in samenstelling is het inderdaad niets voor je vissen

Dan het gebruik. Voor "buiten" is het niet erg als het water in de filter blijft staan en volgene keer gebruikt wordt
Voor consumptie moet je ook bacterieel zeker zijn dat je spullen schoon zijn en blijven
Daarom bevatten de meeste apparaten voor consumptie ook koolstoffilters

Het is een aanschaf, maar ik wil echt nooit meer zonder mijn Aquacell
Die zit bij de meterkast tussen de aansluiting en ontkalkt alle water

Heel goed punt wbt de hygiene! Uiteraard was ik wel van plan hem goed door te spoelen voor een kan af te tappen, maar het filter zelf zal ook het nodige aan 'troep' bevatten...

Nee ik veeg dit plan gelijk van tafel :) Dan maar iets meer uitgeven en wat langer gezond blijven ;)

Een aquacell is me even te hoog gegerepen trouwens, maar mooi is het zeker :love

Ik zou dit water niet drinken !!
Door het verwijderen van de zouten, voor apparaten en hobby niet wenselijk, is dit voor mensen niet zo geschikt meer.
Wij hebben juist die stofjes nodig voor een goede werking van onze lichaamscellen.

Ik heb zelf een hele ploeg van mensen echt ziek zien worden na drinken van thee dat van demiwater gemaakt was.
Hier een artikel, dat ik hopelijk mag plaatsen, om door te lezen voor wat betreft nut en noodzaak:

http://www.lenntech.nl/demiwater-faq.htm

RedCat zei:
Het is een aanschaf, maar ik wil echt nooit meer zonder mijn Aquacell

Hier ben ik een tijd terug ook naar aan het kijken geweest, maar heb niet echt een afvoer in de buurt van de meterkast en het schijnt dat je die wel nodig hebt. Ik kan het natuurlijk wel de grond in laten lopen(zit wel een pvc pijpje door het beton maar die komt nergens op uit:-b ) maar dat is net hoeveel water de aquacell kwijt moet.

dachshound zei:
Ik zou dit water niet drinken !! ...

Water uit een wisselfilter is geen gedemineraliseerd water, de meeste bestanddelen zitten er nog in
Het keukenzout doet met de kalk aan een soort partnerruil op moleculair niveau :roll
Een mens kan van die anders gecombineerde bouwstenen echt wel weer wat maken.

Per 1000 liter verbruikt water spoelt een Aquacell er ongeveer 10 naar buiten
Bij ons gaan die gewoon de ruimte tussen de funderingsbalken in
Grondwater zit hiet op minder dan een meter, dus dat moet kunnen
Vriezen doet het daar nauwelijks dus dat is ook geen belemmering

Oke, ga ik er nog maar een keer over nadenken, het enige wat me eigenlijk tegenhoud is de prijs:(