Hi allemaal,
Recent heb ik mijn auto (MX-5) weer kunnen menemen uit de garage met nieuwe softtop. Het helpt om een een nieuwe softtop in het begin goed nat te maken om deze mooi te laten vormen naar de auto, maar ondanks dat ik hiermee voorzichtig te werk ben gegaan zijn watervlekken gevormd op de lak. Ik had nog niet de spullen in huis om de auto af te drogen en wilde de lak niet beschadigen met onjuiste producten (lees: gewone handdoek oid).
A.s. zaterdag ga ik de auto een goede wasbeurt geven. Ik hoop hiermee dat de vlekken er vanaf gaan (volgens mij stond de auto nog in een wax wat misschien heeft geholpen).
Op youtube zag ik dat mensen goede resultaten halen met het een velgreiniger en water (1:1 mengen). Dus vraag ik me af of ik, indien nodig, ook Non-ferro op de lak kan gebruiken en zoja op deze manier ik de Non-ferro het beste kan gebruiken (aanbrengen, inwerken en afspuiten of juist aanbrengen, inwerken en poetsen)?
Na wassen wil ik sowieso nieuwe wax aanbrengen (COLLINITE Wax No. 845) dus als de oude wax laag er vanaf gaat is dat geen ramp.
P.s. voor 6 april heb ik me ingeschreven voor een polijstworkshop bij Carclean, daarna ga ik ook zelf aan de slag. Het resultaat hoeft dus nog niet direct uitmuntend te zijn, maar die waterkringen zijn wel storend
Recent heb ik mijn auto (MX-5) weer kunnen menemen uit de garage met nieuwe softtop. Het helpt om een een nieuwe softtop in het begin goed nat te maken om deze mooi te laten vormen naar de auto, maar ondanks dat ik hiermee voorzichtig te werk ben gegaan zijn watervlekken gevormd op de lak. Ik had nog niet de spullen in huis om de auto af te drogen en wilde de lak niet beschadigen met onjuiste producten (lees: gewone handdoek oid).
A.s. zaterdag ga ik de auto een goede wasbeurt geven. Ik hoop hiermee dat de vlekken er vanaf gaan (volgens mij stond de auto nog in een wax wat misschien heeft geholpen).
Op youtube zag ik dat mensen goede resultaten halen met het een velgreiniger en water (1:1 mengen). Dus vraag ik me af of ik, indien nodig, ook Non-ferro op de lak kan gebruiken en zoja op deze manier ik de Non-ferro het beste kan gebruiken (aanbrengen, inwerken en afspuiten of juist aanbrengen, inwerken en poetsen)?
Na wassen wil ik sowieso nieuwe wax aanbrengen (COLLINITE Wax No. 845) dus als de oude wax laag er vanaf gaat is dat geen ramp.
P.s. voor 6 april heb ik me ingeschreven voor een polijstworkshop bij Carclean, daarna ga ik ook zelf aan de slag. Het resultaat hoeft dus nog niet direct uitmuntend te zijn, maar die waterkringen zijn wel storend