Zelf recentelijk voor een nilfisk/alto gekozen. Een 130 bar uitvoering met slangoprolmogelijkheid. Wat accessoires erbij voor 200 en een beetje(online aanbieding). Zit ook een eenvoudige schuimlans bij, doet t prima, je krijgt alleen niet de "dikke"foam die je overal op de plaatjes ziet staan. Maar goed nu ff genoeg gekocht , dat komt later wel.
waarom ik voor Nilfisk gekozen heb? Omdat de garantie daar 5 jaar was, na de 5 jaar wat erg ruim is(je leest immers genoeg over hd reinigers dat ze met een 2 jaar al stuk gaan) Is er een soort van "all-in" oplossing voor defecten buiten de garantie periode. Dus ongeacht wat er stuk gaat, word hij helemaal nagekeken voor een prijs(de "all-inn" Aanmelden voor deze service gaat ook via de importeur, komt hem ophalen via koerier, en nagekeken/ gerepareerd, komt hij weer retour voor 1 prijs! prijs is afhankelijk van de gekozen model, de "lichtere"series zijn wat goedkoper dan de zwaardere. Maar dat komt natuurlijk ook omdat deze betere en duurdere onderdelen in zich herbergen.
Idee stond mij aan, en had al genoeg bouwmarkt aanbiedingen kapot zien gaan. Ik Betaal liever iets meer, waar de garantie naar mijn idee gewoon goed is, dan dat je voor een "koopie"gaat en je na bijv. twee jaar weer een nieuwe kan gaan halen omdat repareren erg duur gaat worden.
Kijk je aleen voor hier en nu kan het voor jou een prima idee zijn natuurlijk, maar Nilfisk/alto bied betere en langere garantie dan bijv Kaercher. Kranzle bij de lokale bouwgroothandel heb ik ook nog naar gekeken , maar hoewel een veelvoud van de prijs van de nilfisk, gaan ook deze jongens stuk werd mij vertelt, deze hebben ook maar 1 jaar garantie(want professioneel gebruik....) en NA de garantie periode ben je aan de beurt.....
Alles met alles dus een duidelijk gekozen voorkeur voor de nilfisk gemaakt :ja
Hoop dat de Ts wat kan met mijn inzichten