• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax Fusso 99 over PB Black Hole

hvdk

Detailing trainee
24 aug 2022
45
30
Heb nog een fles PB Black Hole staan. Wil binnenkort mijn auto vw donkergrijs in de Wax Fusso 99 zetten. Auto is uit 2018.
Heeft dat zin of niet? En is de hechting van de wax dan nog wel optimaal? Er zit toch een laagje ander spul tussen.
 
Hier is al best veel over geschreven op het forum.
Eerlijk gezegd is zonder onomstotelijk bewijs alles wat hierover gezegd is slechts een mening. Of de bijbehorende uitleg nou plausibel is of niet.

Je kunt het ook anders bekijken:
Probeer het eens met Black Hole, kijk of het je bevalt, of je vindt dat het wat toevoegt en als je het nodig vindt herhaal dan wat je gedaan hebt. Al dan niet met Black Hole.
Je kunt je druk maken over standtijd, maar dat zou ik doen als je echt geen zin hebt om zo af en toe eens wat wax te smeren. Wat me zou verbazen van mensen die zich aanmelden bij een detailerforum. ;)
 
Ik zou gewoon een laag Fusso smeren ,ik zeg niet dat blackhole geen meerwaarde kan hebben maar een Fusso beschermlaagje is echt mooi zat.
 
Dank jullie allen. Als ik wax, wat ik bij deze auto nog nooit heb gedaan, bereid ik de lak ook helemaal voor (wassen, kleien, polijsten, reingen, etc) geheel met de hand. Dat kost best een hele hoop tijd. Kan zo een dag zijn. Daarom vind ik de standtijd best belangrijk.
Ik kan eventueel een deel van een paneel met black hole doe en kijken of het er beter uitziet. Zo niet, dan verwijder ik het en gebruik ik alleen de wax.
Neem aan dat je black hole alleen heel goed moet uitwrijven en dan direct wax erover, zonder eerst te reinigen?
En hoeveel tijd moet je tussen de black hole en de wax laten zitten?
 
Als je standtijd het belangrijkst vind dan zou ik blackhole achterwege laten (ikzelf hou niet zo van glaze producten).
Dat gezegd hebbende wil je het toch gebruiken is het een kwestie van “inwerken” en uitwrijven en dat laatste gaat supermakkelijk daarna kun je gelijk door met waxen.
 
OK. Bedankt. Lijkt mij ook beter hechten op superschone ondergrond.
Dan maar zorgen dat die zo mooi mogelijk is gepoetst, al is dat wat lastiger met de hand.
 
Dank jullie allen. Als ik wax, wat ik bij deze auto nog nooit heb gedaan, bereid ik de lak ook helemaal voor (wassen, kleien, polijsten, reingen, etc) geheel met de hand. Dat kost best een hele hoop tijd. Kan zo een dag zijn. Daarom vind ik de standtijd best belangrijk.
Ik kan eventueel een deel van een paneel met black hole doe en kijken of het er beter uitziet. Zo niet, dan verwijder ik het en gebruik ik alleen de wax.
Neem aan dat je black hole alleen heel goed moet uitwrijven en dan direct wax erover, zonder eerst te reinigen?
En hoeveel tijd moet je tussen de black hole en de wax laten zittenI
k zou het knap vinden als je alles met de hand in 1 dag zou redden
 
Haha. Denk dat ik het beter over 2 dagen kan spreiden.
Lak ziet er op zich nog wel goed uit, maar toch...
 
black-hole maskeert kleine imperfecties, Als je hem gaat polijsten heb je geen kleine imperfecties meer. dus de meerwaarde is nihil.
en inderdaad, van black-hole gaat je standtijd niet verbeteren...
0 pro's
1 con's
ik zou het niet doen :p
 
Ik weet niet of polijst voor mij gaat helpen? Vanmiddag met mijn velgen bezig geweest, monello mezzo met oranje handpad... Kon niet echt een resultaat waarnemen. Wat wel een hele mooie glans gaf : poorboys professional polish met witte handpad. Ging echt heel mooi glanzen. Krassen verdwenen niet, maar overall mooi resultaat. Denk dat er niet meer in zit. Moet zeggen dat mijn lak er toch nog vrij goed uitziet. Wat lichte swirls op de liggende delen. Gaat daar eerst eens met monello finale over. Misschien is dat voldoende.

Iets anders :
Fusso Coat moet 12 uur curen. Mazzel dat mijn auto altijd in de parkeergarage staat.
Heeft het zin om na 12 uur nog een laagje Fusso Wax erover heen te doen? Evt alleen liggende delen.
 
Een 2e laag zal de levensduur iets verlengen. Mijn ervaring is echter dat Fusso Coat het al extreem lang volhoudt. Op mijn Alfa heeft deze het 8 maanden met ongeveer 17k km volgehouden. Wel correct wassen met pHneutrale producten en geen producten zoals BiltHamber Touchless of zure pre-washes
 
Persoonlijk zou ik het houden bij één goede laag Fusso. Je zou deze laag als basislaag kunnen gebruiken en om de zoveel tijd een boostend product erover. (Wetcoats, foams, etc)

Fusso coat heeft inderdaad een flinke standtijd en erg goede eigenschappen.

Ik gebruik wel gewoom TouchLess, zonder duidelijke afname in standtijd of werking. (Meestal met een scheut Dreft of shampoo erbij)