• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax keuze witte auto

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
6.013
193
27
Zwolle
Hoi allemaal!

A.s weekend ga ik de auto van m'n vader ook een winterprep geven ;).
Nu zit ik te twijfelen welke bescherming ik ga aanbrengen....

De kleur van de auto is Candy White.

Ik heb het volgende staan:
- Collinite 845
- Poorboys EXP
- Poorboys Natty's Blue
- Fusso Coat White

Tevens kan ik nog een z.g.a.n pot Collinite 915 kopen...

Zelf zat ik te denken aan:
- Poorboys EXP + Collinite 845
- Fusso Coat White

Iemand ideeën?

Groeten!

Ben zelf heel erg benieuwd naar de fusso. Ga die van de week toch maar eens bestellen! Ik zou dus voor de fusso gaan gewoon omdat het kan:)

Ben zelf heel erg benieuwd naar de fusso. Ga die van de week toch maar eens bestellen! Ik zou dus voor de fusso gaan gewoon omdat het kan:)

Zou kunnen inderdaad. Maar die gebruik ik al zo vaak. Dus blijft de rest allemaal staan. :P

Dan heb je de keus voor jezelf gemaakt; ex-p en 845..:D
Hoe bevalt de fusso? En wat is ongeveer de tijd dat je hem laat cure? Snap dat je dat het beste met de swipe test kan bekijken, maar gewoon ter indicatie voor mij :) gebruik jij de pad die je erbij krijgt?

Dan heb je de keus voor jezelf gemaakt; ex-p en 845..:D
Hoe bevalt de fusso? En wat is ongeveer de tijd dat je hem laat cure? Snap dat je dat het beste met de swipe test kan bekijken, maar gewoon ter indicatie voor mij :) gebruik jij de pad die je erbij krijgt?

Heb de fusso nu ongeveer 3 kwart jaar in ''gebruik''. Vind het een leuke wax. Aanrbengen op een witte auto kun je buiten niet goed kunt zien. Maar de beading en sheeting is echt top! Standtijd ook wel. Gaat hier sowieso 4 maanden mee. Maar lekker blijven smeren altijd!

Standtijd is niet heel belangrijk omdat ik toch wel elke 2 maanden wil gaan smeren. Heb een zilvere auto, hoopte inderdaad dat een beetje te zien was waar je bent gebleven zeg maar. Gelukkig heb ik wel een plek om binnen te staan :). Maar we gaan het proberen, voor dat geld kan je nooit slecht zitten, ook aan de reacties hier op het forum te lezen.

Wat zijn jouw stappen voor de winterprep?

Nu zit ik te twijfelen welke bescherming ik ga aanbrengen....
De kleur van de auto is Candy White.

Ik heb het volgende staan:
- Collinite 845
- Poorboys EXP
- Poorboys Natty's Blue
- Fusso Coat White
Tevens kan ik nog een z.g.a.n pot Collinite 915 kopen
Iemand ideeën?
Kleur van de auto= zo goed als niet relevant
Voor de winter zou ik of toch voor de Fusso gaan of voor 845 omwille hun standtijd.
Natty's Blue/EXP heb ik persoonlijk niks mee...

• Leuk
Reacties: RoyR
Standtijd is niet heel belangrijk omdat ik toch wel elke 2 maanden wil gaan smeren. Heb een zilvere auto, hoopte inderdaad dat een beetje te zien was waar je bent gebleven zeg maar. Gelukkig heb ik wel een plek om binnen te staan :). Maar we gaan het proberen, voor dat geld kan je nooit slecht zitten, ook aan de reacties hier op het forum te lezen.

Wat zijn jouw stappen voor de winterprep?

Beste is natuurlijk
Wassen
Kleien
Polijsten
Onvetten
Wax aanbrengen

915=mooie wax maar of je het verschil gaat zien op een witte auto denk ik niet.

• Leuk
Reacties: RoyR