• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wax verwarmen

Saturdave

Detailing chief
11 jun 2012
327
85
47
Rotterdam / Jabeek
Ik heb een idee maar voor ik het ga uitproberen, toch even jullie mening.

Bij mijn blik Collinite 476 begint de bodem in zicht te komen. Nu kom je steeds lastiger in het blikje omdat in het midden de wax er al ver uit is en aan de zijkanten niet. Toen dacht ik aan het volgende: het blikje au-bain-marie verwarmen zodat de wax zich weer egaal verdeeld in het blikje. Wat ik me nu afvraag is het volgende. Is er een kans dat de verschillende ingrediënten gaan schiften? Lijkt mij niet logisch omdat tijdens de produktie deze ook verwarmd in de blikken gaat maar toch.

Iemand hier ervaring mee?

Het is zeker niet de eerste keer dat men het doet, laten we dat voorop stellen.
De au-bain-marie is idd de beste manier.
Zal niet zo snel gaan schiften maar de meningen zijn wat verdeeld of het nu echt allemaal zo goed is.
De voors: wax deed het daarna alsnog / geen grote verschillen gemerkt tijdens en na applicatie
De tegens: wax maken is een delicaat proces, niet alleen qua ingrediënten maar ook qua verwarmen en ook niet te vergeten het afkoelproces .... je kan in theorie de wax om zeep helpen.
In jouw geval gaat het om een 'restantje' 476s en niet rot bedoelt maar is niet de duurste van allemaal en denk dat je best 1-malig zou kunnen doen en het minimale risico voor lief nemen ( maar dat ben ik dan )

Lijkt mij geen gekke manier om te doen. Maar zoals mk-us al zegt, risico is aanwezig. Als je dan weet of het werkt, vertel mij dat dan ook even. Mijn 476S is nog lang geen bodem van in zicht maar dan weet ik het vast. ;)

Ik heb destijds de 915 in mijn oven gezet en op 70° verwarmd tot hij vloeibaar werd.
Dan overgegoten in een platte pot(met de maat van een pad en is dus heel gemakkelijk).
Na overgieten gewoon terug in de oven en met deur op een kier langzaam laten afkoelen.
Werkt perfect en is mooi "opgesteven".:-)^
Volgende wax die ik aanschaf is Mothers Wax - California Gold Pure Carnauba Wax Paste- Ultimate Wax System Step 3 - 340gr.
Heeft ineens de degelijke verpakking.
groetjes

Ik heb dit eens voorgelegd aan PJ en Dom van Dodo Juice, eigenschappen van een wax veranderen als deze gesmolten wordt.
Het is nooit te zeggen hoeveel, maar veranderen doen ze wel.
Dat heeft mij doen besluiten om niet meer om te smelten.

+1 Frans zal het beamen.

Had een sample gekocht van hem en vroeg of ik het kon omsmelten om over te gieten.
Zijn advies was om het eruit te schrapen en zo in een ander potje ofzo te doen.

Wat ik dus ook gedaan heb gezien zijn wax-addiction :)

Ik zou het niet aanbevelen; bij een te lage temperatuur kan de autowax gritterig worden, omdat de carnauba in het mengsel een veel hogere smelttemperatuur (+/- 100 gr C) heeft als de overige componenten.
Ander iets is, dat tijdens het proces er kans is dat er veel van de drager vervluchtigd, waardoor de wax hard en droog kan worden en een veel kortere curing tijd overhoud.
Het beste is om gewoon te zorgen, dat je de wax gelijkmatig uit de pot haalt, dan heb je dit probleem helemaal niet. ;)