• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict

Jep, meerdere waxen al onder uitgebracht. Leuk voor de mensen die de persoon kennen die hem heeft gemaakt maar voor ons als distributeur niet echt interessant tot nu toe.
 
Eerlijk gezegd weet ik ook nog niet wat ik ervan moet vinden. Mooi initiatief en klinkt prachtig in deze periode maar ik weet het niet....

Wat Dibbuz zegt; leuk voor vrinden en kennis om de brouwer heen. En ik denk dat ik zelf eerder bij een officiële wax bedrijf zou kopen. Wel leuk om zelf een keer te doen maar dan voor mijzelf.

Ik denk niet dat hij de productie van zijn eigen waxen zal verplaatsen naar een soort thuis productie (kwaliteitsbewaking, geheime ingrediënten, etc). Net zoiets als de garnalen pellers in Volendam.

Even kijken wat hij volgende week gaat communiceren. Wellicht is het wel helemaal prachtig en geweldig. Wie weet......
 
Ik had het vorig jaar al eens gevraagd maar 0,0 reactie gekregen.... en nu komt 'ie er ineens zelf mee : unamused:

Screenshot_20200417-101041_Facebook.jpg
 
Tja.
Ofwel wordt het een kit waarbij je zelf een hele hoop mag doen met veel ingredienten en bewerkingsstappen; ik verwacht dan dat de uiteindelijke eindkwaliteit van de 'brouwsels' nogal eens kan uitlopen van 'aardig' tot 'redelijk fiasco'.
Het kan ook zoiets worden als de homebrew variant die Dodo Juice ook al eens had/heeft; eindkwaliteit zal dan wel redelijk consistent zijn, maar dan is er eigenlijk weinig lol aan. Vlokjes en sapjes bij elkaar en beetje opwarmen en laten afkoelen. Klaar.
 
  • Leuk
Reactions: marcovanderniet
Nieuws over het nieuwe concept van Waxaddict. Waxcraft is voor de thuis brouwers die graag meer willen halen uit hun hobby. Het idee is geboren door de huidige situatie en dat mensen veel thuis moeten zitten en misschien op deze manier wat extra geld kunnen verdienen of zelfs een nieuwe business op kunnen zetten (wij weten dat het door nicknameless komt ;) ).

Een start pakket kost 150 pond en daarin zitten de eerste materialen en instructies in om de next wax tycoon te worden.

Ik zie mogelijkheden voor CCHQ om nieuwe clinics te bedenken in te plannen. Kan ook virtueel, net als de LOI. :cool:
Waxaddict WAXCRAFT.PNG
 
Laatst bewerkt:
Your wax cost per 50ml jar will start at £5, for a basic wax, you should aim to resell these for £10-£25 so expect £5-20 profit per jar.
It is realistic to be pouring and selling 10-20 per week for just a few hours work. With full time serious commitment, the opportunity is limitless.

Dát is niet zo'n slimme zet, nu weet dus iedereen wat een potje kost als je deze los zou gaan verkopen.

Ik weet niet waar Waxaddict mee bezig is, maar dit gaat niet de goede kant op... :eyes:
 
@nicknameless exact, je haalt me de woorden uit de mond.

Ik was dit topic in stilte aan het volgen aangezien ik het wel rete interessant vind. Verkoop is een leuke bijkomstigheid maar vooral het met de bestanddelen kunnen werken waardoor je kennis m.b.t. de bestanddelen van een wax vergroot wordt trok mijn aandacht.

Maar wie verzint het, en al helemaal wie geeft goedkeuring om de “inkoop en productieprijzen” zo vrij op tafel te leggen en via het web de wereld in te helpen. Dan is je eigen business model gedeeltelijk om zeep. Dat vind ik erg jammer.

Lijkt wel of ze alleen willen verdienen aan de startpakketjes, anders brouwen ze zelf tig concurrenten.
 
Vorige week de Edition 18 gebruikt op de auto. Omdat het m'n eerste wax is van Waxaddict, had ik de instructies precies opgevolgd. Ik heb de wax heel dun opgebracht, en vervolgens laten curen en met de swipetest in de gaten gehouden wanneer dat klaar was. Volgens de instructies moet dat ongeveer 6 minuten duren op een warme dag (het was 18 graden). Echter, soms was de wax al helemaal opgedroogd na 1 of 2 minuten. Daarna kon ik het nog maar moeilijk afnemen. Klopt het dat de Edition 18 heel moeilijk af te nemen is en is dat normaal met deze wax?
 
Laatst bewerkt:
Heb je de 21 gebruikt of de 18?

Ik heb met de 21 geen moeite maar wel de timer gezet op 6 minuten, tussentijds checken en swipetest doen en daarna eraf halen. Ik heb het per paneel gedaan en niet te groot vlak. Soms was het iets minder minuten dan de timer aangaf. Je moet het echt goed in de gaten houden. Het is super belangrijk om het heeeeeeeeeeel dun aan te brengen. Als je denkt, das dun, dan is het vaak al te veel. Ik heb het opgebracht in een hangaar in juni. Het was in de avond rond 21:00 en ook 18 graden.

geen issues gehad. Waxaddict moet je echt in de gaten houden en geconcentreerd werken.

Geen ervaring met de 18
 
Edit: Edition 18 inderdaad, niet de Edition 21.

Nog dunner kon ik haast niet opbrengen :p Ik heb inderdaad met een stopwatch erbij het ook in de gaten gehouden, maar soms na 1 of 2 minuten al kon ik de wax al bijna niet meer afnemen en was het echt soort van boenen om de residu te verwijderen.
 
Op Facebook terug te vinden. New look voor Waxaddict.


Quote van Richard: “We are having a branding update and also will re-master all the existing waxes. We will ditch the 500ml sizes and replace with the 2ltrs with better spray bottles instead of the mini triggers. Plus lots of pads cloths and Merch!! 2-3 weeks and we should be ready

@Dibbuz : je krijgt concurrentie met je uitleg video’s. Richard wil ook meer “how to” video’s opnemen. Hij is bezig om een frisse wind door het assortiment te laten gaan en de vernieuwde of nieuwe producten wil hij op deze manier promoten en uitleggen.
 
Laatst bewerkt:
Nog meer flight cases :scream:
Ik mis nog een Quartz in de collectie. Als ik die in de nieuwe stijl kan krijgen vindt ik het best. Ik ga niet alle dekseltjes apart verzamelen. Alleen de wax soort maar niet de stijl. Het gaat immers altijd om de inhoud en niet het uiterlijk ;)
 
Laatst bewerkt: