• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waxen met DAP

kcc

Detailing rookie
27 jan 2012
138
0
Hallo allemaal

ik heb net een audi a6 in de wax gezet maar heb nu weer vreselijke last in me arm en schouders

nu heb ik ooit een keer gelezen dat je met de pad auto's in de wax kunt zetten nu nu heb ik paar vraagjes :

1. welke pad moet je hebben voor waxen
2. welke stand(toerental) moet die ongeveer op
3. en als het kan wat ben ik nodig om de wax uit te vrijven

alvast bedankt

Een pad zonder cutting factor.
Bijv Monello - Professional 5,5” Foam Finishing Pad - Red.

Standje 2 is op een dap goed hiervoor.
En omdat je de wax dan heel dun en egaal aanbrengt zal uitwrijven juist super makkelijk gaan.
Natuurlijk even een swipe test tussendoor doen, zodat je de wax niet te lang laat zitten.

Zoals DannyL zegt. Voor het uitpoetsen zijn Lake Country - Microfiber 6,5 inch Bonnets verkrijgbaar, of juist niet nu via de webshop. Maar of dat optimaal werkt durf ik niet te zeggen.

IbizaSigno;318157 zei:
Zoals DannyL zegt. Voor het uitpoetsen zijn Lake Country - Microfiber 6,5 inch Bonnets verkrijgbaar, of juist niet nu via de webshop. Maar of dat optimaal werkt durf ik niet te zeggen.

kijk deze had ik al ooit een keer hier gezien maar kon ze ook niet meer vinden

Hartelijk dank :)

De vraag is nu nog hoe krijg je de wax op de pad.
Bij het gebruik van bv Collinite krijg je de pad niet in het blikje.
Ook bij de Natty's paste van PB lukt het niet bij.

Met je vinger over de wax wrijven tot deze een beetje smelt, uitsmeren over de pad en gaan.

Of een 4 inch pad nemen en een waxpot met een grote opening:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Of de wax smelten en in een deo stick gieten.

ivo's;318156 zei:
en afnemen lekker met de hand en een fatsoenlijke microfiber doek

Machinaal afnemen zou ik persoonlijk ook niet doen.
Vooral niet als je het machinaal aangebracht hebt.. De laag is dan al zo dun, dat afnemen echt totaal geen probleem is.

Over het algemeen kun je bij grotere auto's beter in delen werken.
Dus eerst een stuk in de wax zetten en terwijl je de laag laten curen het volgende stuk alvast in de wax zetten.