Vandaag afgereisd naar het zuiden van het land om deze prachtige E90 onder handen te nemen. De eigenaar ergerde zich behoorlijk aan de swirls die in de lak zaten en wilde er iets aan gedaan hebben. In overleg met de eigenaar afgesproken dat hij de auto van te voren zou wassen zodat ik 's ochtends gelijk kon beginnen. Om 08:45u aangekomen en eerst begonnen met een bakje koffie. Daarna de auto uit de garage gereden en begonnen met clayen.
1/2 motorkap
Na het clayen maar even tijd genomen om wat foto's te maken voordat we verder gingen.
De swirls waar het om ging
Toen eerst maar eens een testspot gemaakt op de motorkap. En pfoe wat viel dat tegen. Omdat ik al wist dat de BMW lak ontzettend hard was ben ik begonnen met DAP met wit en Monello Mezzo. Dit bracht wel iets resultaat maar nog niet naar mijn zin. Toen maar overgestapt op een rotary met wit en Mezzo. Dit hakte er aardig in. Daarna nabewerkt met de DAP en groen met finale en zwart met finale. Dit bracht op de motorkap een correctie van 80 tot 85% en op de rest van de wagen een correctie van 90%.
Na de hele wagen gedaan te hebben mij even bezig gehouden met het motorcompartiment om even tot rust te komen en mijn rug wat rust te geven. Afgelopen week knakte er iets in mijn rug op mijn werk en dat heb ik wel gevoeld vandaag. De kunststof delen zijn behandeld met All Season Dressing
Voor
Na
Na nog wat gedronken te hebben maar eens begonnen met het prepareren van de lak om er uiteindelijk de wax op te zetten. Deze keer toch weer gekozen voor de Dodo Lime prime Lite en als wax is de keuze gevallen op Smartwax SmartConcours Paste Wax. Oh mijn god wat was dat een heerlijke wax om aan te brengen en uit te poetsen en wat haalde deze de kleur lekker op. Bart nog bedankt voor de tip, zeker een die in mijn colllectie zal gaan verschijnen.
Dan nu het eindresultaat
Bedankt voor het lezen
1/2 motorkap
Na het clayen maar even tijd genomen om wat foto's te maken voordat we verder gingen.
De swirls waar het om ging
Toen eerst maar eens een testspot gemaakt op de motorkap. En pfoe wat viel dat tegen. Omdat ik al wist dat de BMW lak ontzettend hard was ben ik begonnen met DAP met wit en Monello Mezzo. Dit bracht wel iets resultaat maar nog niet naar mijn zin. Toen maar overgestapt op een rotary met wit en Mezzo. Dit hakte er aardig in. Daarna nabewerkt met de DAP en groen met finale en zwart met finale. Dit bracht op de motorkap een correctie van 80 tot 85% en op de rest van de wagen een correctie van 90%.
Na de hele wagen gedaan te hebben mij even bezig gehouden met het motorcompartiment om even tot rust te komen en mijn rug wat rust te geven. Afgelopen week knakte er iets in mijn rug op mijn werk en dat heb ik wel gevoeld vandaag. De kunststof delen zijn behandeld met All Season Dressing
Voor
Na
Na nog wat gedronken te hebben maar eens begonnen met het prepareren van de lak om er uiteindelijk de wax op te zetten. Deze keer toch weer gekozen voor de Dodo Lime prime Lite en als wax is de keuze gevallen op Smartwax SmartConcours Paste Wax. Oh mijn god wat was dat een heerlijke wax om aan te brengen en uit te poetsen en wat haalde deze de kleur lekker op. Bart nog bedankt voor de tip, zeker een die in mijn colllectie zal gaan verschijnen.
Dan nu het eindresultaat
Bedankt voor het lezen