• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

weer een beginneling met zen starterskit :)

Fudd

Detailing rookie
28 jun 2011
54
0
Hey,

de microbe heeft hier ook toegestaan en ben in volle spanning aan het wachten op men allereerste paketje poetsspulletjes, zodat ik deze zaterdag alle verzamelde tips eens kan proberen in de praktijk te brengen. Moest ik belangrijke zaken vergeten in men lijstje (of totaal verkeerde middelen voor de verkeerde doelen reserveer) dan hoor ik dat erg graag.

(het gaat om een donkerblauwe audi cabriolet uit '92 met licht bruine lederen interieur)

Mijn bestelling :

Mothers Wax - Drying Towel - 50,8x60,9cm
Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit
Poorboys World - Microfiber Applicator
Rain-X - Rain-X - 200ml
Mothers Wax - Plastic Polish - 236ml (voor een poging men cabrioraampje toch iets doorzichtiger te krijgen)
Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm
Mothers Wax - Chrome Polish - 236ml
WheelWax - WheelWax - 256gr
Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
Mothers Wax - Back to Black (Naturally Black) - 236ml (kan ik dit ook gebruiken voor het interieur en vb het deksel van de ruimte voor de soft top?)
Mothers Wax - Leather Conditioner - 355ml
Valma - Velgenborstel
Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm

heb al gemerkt aan andere posts dat ik hopeloos te weinig pads en doekjes heb, maar denk dit voorlopig maar op te lossen met een aantal goedkope doekjes uit de plaatselijke supermarkt.
 
Hey!!
Is idd een zeer nette bestelling,alleen...............die velgenborstel is niks waard,ff sparen voor de ez-brush en je hebt niks dan topspullen in huis gehaald!!
Mothers Wax produkten zijn echt goed ,ik kan er over meespreken,heb al redelijk wat van dit merk.
Dat lammetje is ook keigoed,wel goed laten drogen na het wassen en dan pas opbergen(ook ff binnenstebuiten laten drogen,nadat de buitenzijde al droog is!!)
Je hebt nog geen Quick-Detailer(spray en wipe bvb is goed voor de lak en de ramen)
Die mothers droogdoek heb ik ook en vind die te stijf om leuk mee te werken,je droogt er wel heel de wagen mee,maar zonder af te werken met de QD-spray heb je toch nog "vegen" die opdrogen als zijnde "vegen"
ff nalopen met de QD of met een goede mf-poetsdoek en je hebt geen strepen meer!

De wheelwax heb ik ook net op en in mijn velgen gesmeerd 2 laagjes en de velgen ff gedemonteerd:-b
Misschien nog een goedkope mf-washmitt voor de onderzijde van je lakwerk en 1 voor de velgen??(2 euro met 2 doeken bij in de carrefour)

Veel poetsplezier.Je pakje zal als het in de afleverroute zit er wel zijn dan morgen:party:

Danny
 
bedankt voor de tips :)

die qd zit toch bij dat paketje van mothers samen met de klei ?
hebben ze in carrefour een washmit of las ik dat nu verkeerd? anders weet ik gelijk waarnaartoe rijden morgen.
zal die velgenborstel onthouden, heb ook nog geen velgenreiniger besteld. Was van plan ze voorlopig alleen wat op te frissen en in de wax te zetten ter bescherming en in men volgende bestelling wat meer op details als velgen ed in te gaan.

en toen ik thuiskwam hong er briefje van de buren aan de deur dat ze een paketje voor mij hadden ontvangen, rara :)
 
net men eerste paketje binnen, en 2de word ook zo verzonden dus zal er wel zijn tegen zaterdag. kan ik lekker men eerste stapkes zetten in het detailwereldje :)

aangezien dit echt nog maa starterskitje is en ik nog wel hoop produkten te kort kom (en vooral ervaring) nog paar vraagjes :

ik heb nog geen leather cleaner, enkel de Mothers Wax - Leather Conditioner . Kan ik men bruin leren zetels met apc 1/10 lichtjes afkuisen om ze daarna te behandelen met de conditioner ?
zelfde vraag ivm velgen. heb er enkel wax voor, opkuisen met shampoo of apc 1/4 en dan de wax erop ?
is back to black van mothers enkel te gebruiken op de harde kunstdof delen aan de buitenkant of kan ik die ook gebruiken om het interieur onder handen te nemen na eerst te behandelen met apc?
kan back to black ook op de banden ?
 
Back to black is geschikt voor alles dat gemaakt is van plastic, rubber of vinyl zoals bumpers, sideskirts, raamrubbers etc. Dus naar mijn menig wel. En pas op deze hobby/passie is gevaarlijk verslavend:grinning: .