• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk foam: Autobrite, Bilthamber of Valetpro

Raymond

Detailing rookie
5 dec 2008
24
0
Kogel is door de kerk, ik ga ook een foam gun aanschaffen.
Wordt een Autobrite Foam Kit Heavy Duty voor Karcher.
Ik zit alleen te twijfelen welke foam ik erbij koop.

Ik wil graag een zo schoon mogelijke auto na het foamen, en dat de wax laag intact blijft.
Hoe dik de foam is maakt mij niet uit.

Wat raden jullie aan?
 
bilthamber, puur gebasseerd op alle reviews.
de ssf maakt wel los zand los e.d. maar de plaatjes enzo die ik zie van bilthamber overtreffen.

valetpro is vrij nieuw,
 
Ik vond ssf prima werken, maar het bleef soms wel een dag in de goot liggen, brak niet af ofzo? Nu bilthamer, en dat is na 15 minuten helemaal in het putje verdwenen. En werkt ook nog is goed. Geen ervaring met valetpro, komt hierna (nog maar 3 liter weg te werken, lol)
 
Ik heb alleen nog de Bilthamer gebruikt. Heb (zeker na de bovenstaande reacties.....) geen enkele reden om een ander te proberen. Werkt prima, neemt voldoende vuil af, schuim is lekker stevig en "kleeft" goed aan de auto. Heb dus geen enkele moeite gehad om de foamlans af te regelen om een goede dekking te krijgen.
 
Ik verkies de valet-pro, maar wel de ph-neutral foam en niet de snow combo foam.
Minder schuim als autobrite, maar wel betere reiniging vind ik persoonlijk.
 
-Dries- zei:
Ik vond ssf prima werken, maar het bleef soms wel een dag in de goot liggen, brak niet af ofzo? Nu bilthamer, en dat is na 15 minuten helemaal in het putje verdwenen. En werkt ook nog is goed. Geen ervaring met valetpro, komt hierna (nog maar 3 liter weg te werken, lol)

Ik was meestal mijn auto op mijn werk, ik heb geen zin in gezeur van de mileu politie.
Je mag niet eens meer een auto wassen laat staan dikke foam resten achter laten...
Je kan het natuurlijk weg spuiten, maar als het snel afbreekt is wel zo makkelijk.

SSF valt af.
 
Hoi;

Op aanraden van Bart (B.K.) het ik destijds de HYPERWASH aangeschaft van Meguair's. Deze kost E 40,00 per gallon.
Mega goede shampoo om te foamen. Dikke pak sneeuw. Maar veel belangrijker nog, reinigt enorm goed.

Kijk, mijn visie is redelijk simpel. Allemaal leuk en aardig als een shampoo lekker 'glijdt', geweldig ruikt, prachtig bubbelt en misschien ook nog wel tegen je praat. Toch moet je jezelf de simpele vraag stellen wat de shampoo zou moeten doen als je de auto gaat foamen ............

Tja, ik trek de foamgun niet vaak uit de schuur, maar als ik hem gebruik, wil ik wel een zo goed mogelijk resultaat. De shampoo moet reinigen.
Liefst zonder je wax-lagen of sealants te verwijderen. De Hyper Wash doet dit perfect. Zeer geconcentreerd dus enorm spaarzaam in het gebruik.

Succes met je keuze. Leonneke
 
Hyperwash is voor mij ook absoluut de nummer 1. Is zowel als shampoo en als foam super. Werkt met een warm water hd nog beter dan met koud water. Schuimt goed maar reinigt nog veel beter.
 
Vandaag de foamlans besteld.
Toch maar gekozen voor de Bilthamber foam.
Wat is nou een goede verhouding voor de bilthamber?
 
even een vraag van een leek,

als je de auto hebt gefoamd spuit je hem dan met hogedruk af of gewoon met tuinslang???


Leon
 
tinus zei:
Ok; 1:5 werkt goed ]d~^
Uhh, ik schakel net in... 1:5?
Da's 200cc Bilthamber op 1 liter. Dat zal wel flink schuimen denk ik...

1:100 is, zoals dat op de verpakking staat, weer te zuinig
 
1:100 dat is inclusief het water van de hogedruk zelf.
Ikzelf had een vrij zware karcher, dus veel druk en veel water.
Belanrijk is het type hogedruk, wat de verhouding bepaalt.
Niet alleen het aantal bar is belangrijk bij een hoge druk, maar ook het aantal liter water dat de machine per uur de doorheen jaagt.

Met de zware hoge druk was 1:5 inderdaad een goede verhouding.

Ik ga deze week nog eens proberen met een instap karcher.
Ongetwijfeld zal de verhouding lager zijn als met een zware karcher.