• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk polijst middel?

passatb7

Detailing rookie
5 jun 2013
19
0
Beste carcleaners, Een vraagje: Een vriend van mij heeft een metallic zwarte bmw 3 serie met behoorlijk wat krasjes.. Die willen we weg hebben! Nou is mijn vraag welke pad+polijst middel wij nodig zijn?? Graag zou ik met dezelfde pad+polijst middel ook een candy witte (niet metallic) passat doen met wat fijne swirls. Wax heb ik nog van collinite. Met vriendelijke groeten Ivo

Het is een machine van Rinder en het artikel nummer is 74074. De pad is ongeveer 17 cm en zit vast met klittenband. En heeft instelbare snelheid t/m van 0 t/m 3000! Alvast bedankt voor uw reactie

Laatst bewerkt door een moderator:
Andere steunplaat, 5.5" Raffini pads en een Monello Raffini polishing kit. De grote steunplaat is niet handig en zo buigzaam als een stoeptegel.
We hebben er niet eens pads voor. Gebruik een gele pad voor Veloce, daarna groen met Mezzo en als laatste zwart met Finale.

Voor de Passat hetzelfde alleen Veloce niet gebruiken. Wax met de hand, niet met deze machine. Sowieso kleien van tevoren natuurlijk.

Heb doorgelezen en heb het advies van dibbuz opgevolgd! Bedankt voor alle reacties:) nog 1 vraagje: hoe was ik de pass uit? Met vriendelijk groeten Ivo

Hoe ervaren ben je eigenlijk in het polijsten met een rotary PassatB7? Als je ervaring heb: geen probleem, veel succes. Maar gezien je vraag denk ik dat je nog niet heel veel polijstervaring hebt, dan is het misschien niet zo handig om dergelijke auto's als test- en leerobject te gebruiken. Misschien kun je een testpaneeltje scoren op de sloop om wat te oefenen?

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Ik zou het tenminste met mijn beperte ervaring niet anadurven. Met de dap ja maar rotary nee.

Er is een verschil tussen een roterende machine en een excentrische machine. Een excentrische zoals de DAP is een stuk veiliger, zeker als je voorheen nog niet zo veel ervaring hebt opgedaan. Het risico dat je met een roterende machine 'buffertrails' achterlaat is groot, niet te vergeten dat je er serieuze schade mee aan kan richten mocht het je niet goed afgaan.

BlackPassat;n387817 zei:
Hoe ervaren ben je eigenlijk in het polijsten met een rotary PassatB7? Als je ervaring heb: geen probleem, veel succes. Maar gezien je vraag denk ik dat je nog niet heel veel polijstervaring hebt, dan is het misschien niet zo handig om dergelijke auto's als test- en leerobject te gebruiken. Misschien kun je een testpaneeltje scoren op de sloop om wat te oefenen?

Exact mijn gedachte...

Begin anders eens met een DAP500 / DAP900, op een slooppaneel..

Het lijkt me op zijn zachtst gezegd een uitdaging als redelijk onervaren persoon om uitsluitend met die roterende machine aan de slag te gaan. De kans is groot dat je daarmee niet mooi kunt afwerken en alsnog met een DAP moet nabewerken. Zoals hierboven al geadviseerd zou ik echt eerst eens met een DAP aan de slag gaan voordat je met een roterende machine aan de slag gaat.

Bedankt voor de tips, ik ga vanavond de machine proberen op een peugeot 205 die compleet onder de krassen zit. Hier kan ik niet meer veel aan verprutsen zeg maar :p