• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product voor schoonmaken en beschermen van soft top?

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.459
193
Utrecht
Dag,

Binnenkort ga ik mijn best doen om een donkerblauwe Jaguar XK convertible weer toonbaar te maken. De auto is in zijn leven ongeveer nul keer gewassen en is daarom ernstig vervuild. Hij staat daarentegen wel vaak binnen, dus dat scheelt.

Mijn vraag is als volgt:

Hoe kan ik de soft top het beste schoonmaken en beschermen?

Momenteel is deze https://www.Carclean.com/product/303/Convertible_Top_for_Fabric_Kit_30520_102883 set in de aanbieding, maar er zijn bijvoorbeeld ook producten van Auto Finesse (Rag Top Cleaner en Rag Top Protector)

Wat zijn jullie ervaringen met deze (of andere) producten?

Daarnaast vraag ik me af of ik de HD reiniger en foam lance kan gebruiken op een soft top.

Ik hoor het wel!

Jan

Lichte APC oplossing en een extractor :ja
De Raggtopp is een prima bescherming, staat hier ook (op de derde rij :roll)

Voordeel van de 303 set is dat beide op elkaar zijn afgestemd
En in de aanbieding is het ook nog net geprijsd

Ohja, Raggtopp heb ik ook ergens op dit forum voorbij zien komen voor gebruik bij een witte A5. Daar waren ook positieve reacties over!

Bedankt voor de tips :-D

Zulke filmpjes zijn voor die andere producten ook te vinden, dus ik kan daar niet uit opmaken of de één nou echt beter is dan de andere.

deze zijn standtijd gaat veel langer zijn, (zoals bijna alles van gyeon) en zo gek duur vind ik het nu ook niet (in vergelijking met de SiO2 coats)

De auto staat vaak binnen ...
En het is net wat de eigenaar wil
En hoe de algemene staat van de kap is

Plus dat je met de Gyeon wel wat extra werk hebt om het te fohnen

Ik zal ter zijner tijd overleggen met de eigenaar. Hij rijdt er ook eigenlijk alleen in als het mooi weer is, dus wellicht is Gyeon niet nodig. Aan de andere kant, hij maakt hem zelf nooit schoon ,dus misschien vindt ie het wel fijn als het grondig gebeurt.

Genoeg dingen om over na te denken in ieder geval!