• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke droogdoeken / zemen gebruik je?

Sleutel bij elke droogdoek is het onderhouden van een waxlaag, zonder deze laag blijft er teveel water achter waardoor je doek snel verzadigd is. Ik doe ook eerst de zij en achterkant en daarna pas de motorkap en dak omdat daar het meeste water ligt :idee
 
ik heb de WM maar hij bevalt me allang niet meer, was aant kijken voor een waterblade en daarna evt met watermagnet of andere doek
 
@ nick:

probeer echt eens de miracle dryer... ik vond deze stukken beter als de WM van meguiars... lekker groot oppervlak en neemt echt VEEL water op hoor!
 
Ik heb een soort "poorboys" materiaal gebruikt...oude t-shirts...Werkt niet perfect, maar voor mij wel goed genoeg...misschien dat ik later alsnog wel wat pro doeken wil gaan gebruiken...:)
 
Droogdoek(en) van Jemako.
Wafelstructuur doek en 't werkt prima...hij is alleen een beetje aan de kleine kant. Ik schaf binnenkort wel iets anders aan....maar wat...:D
De watermagnet wordt het in ieder geval niet.
 
Een droogdoek werkt ook beter als je de auto op een andere manier afspoelt, daar gaan we nog eens een filmpje van maken om het duidelijk te maken voor de mensen die het nog niet weten.
 
Ik heb ook de WM, maar beviel mij al snel niet.

Ik had nog hele mooie, zachte badhanddoeken (grote, zachte katoenen). Deze nemen lekker veel water op en werkt echt super! Heb het natuurlijk wel even met mijn vrouw overlegd :heart_eyes:
 
De badhanddoeken moeten dan wel in de wasdroger elke keer anders blijven ze niet zacht meer :p
 
Sven S8 zei:
Heb de Water Magnet alweer een hele tijd, en ben er best tevreden over maar die moet wel een keer of wat worden uitgewrongen. Tijdje geleden heb ik de Miracle Dryer bij Tim gekocht en jonge wat een geweldig ding is dat! Ik doe er de hele auto mee, en dan is hij net een beetje vochtig... Nooit gedacht dat een droogdoek zoveel water kon opnemen, maar hij doet het echt! De Water Magnet gebruik ik nu om de binnenkant van de portieren en de velgen mee te drogen.

Wat mij betreft is de Miracle Dryer echt een aanrader!

Miracle Dryer is onderweg, ben benieuwd. Als 'ie inderdaad zo goed is wordt de Water Magnet ook bij mij gedegradeerd tot de lastige plekjes.

Toch nog een vraag: toen ik begon met de WM spoelde ik hem eerst uit voordat ik de auto ging drogen. Gevolg; om de haverklap wringen. Nu start ik met een kurkdroge doek, en daar kan ik bijna de halve auto mee doen.

Beginnen met een droge doek dus?
 
Ik gebuik al een jaartje ofzo de Waffle Weave Towel van Poorboy's. De doek uitwringen doe ik nooit. Enerzijds omdat ik bang ben om de doek uit vorm te wringen, of om schade te maken. Anderzijds omdat het simpelweg niet nodig is.

Als ik een auto was die niet in de wax staat, dan gebruik ik de Waffle Weave pas als laatste droogdoek. Ik gebruik dan eerst andere merkloze zachte microvezel doeken om het meeste water er af te halen.
 
De drying towel van mothers,.de Wm en voor de velgen en binnenkant van de deuren de microvezeldoeken van de action.
Binnenkort ook maar eens de miracle dryer bestellen...
 
Als ik de volgende keer bij Tim bestel ga ik denk ik eens aan de Drying Towel van Mothers denken.

Mothers heeft me nog niet teleurgesteld tot hier toe.
 
nicknameless zei:
Ik heb ook 2 WM's, maar die zijn gedegradeerd doeken die ik gebruik voor "vieze" klussen zoals het motorblok i.o.d. :D

Sinds ik de Miracle Dryer hebt, niets dan lof over deze doek. Wil er nog wel eentje hebben, al vraag ik me af waarom... met die ene kom je heel ver.

Patrick

Precies hetzelfde hier:) ook 2 wm maar blijf de miracle dryer vele malen beter vinden
 
Wat is nou de beste droogdoek?

Ik zoek er namelijk 1 waarmee je de hele auto kan drogen.


Zou iemand weten waar je zo´n doek dan kan kopen?, Ik bedoel niet online, maar ergens in de winkel.
 
aloys-b zei:
Wat is nou de beste droogdoek?

Ik zoek er namelijk 1 waarmee je de hele auto kan drogen.


Zou iemand weten waar je zo´n doek dan kan kopen?, Ik bedoel niet online, maar ergens in de winkel.

Waarom zou je hem niet online willen kopen? In de winkel kom je alleen de Water Magnet van Meguiar's tegen. Andere producten zal je nog niet vinden in een winkel.

Uiteraard ben je bij ons gewoon welkom, wij zitten in Bergschenhoek (vlak boven Rotterdam).

De Miracle Dryer is geschikt voor je hele auto, maar ook de Poorboy's Waffle Weave of de doeken uit de Cobra Guzzler serie. Wij hebben ze op voorraad liggen en je kan ze hier voelen en vergelijken.

Groeten,

Tim
 
Is het noodzakelijk om na elke droog beurt je doek in de wasmachine te gooien of kan je hem gewoon uitwringen en droog laten hangen?
 
Blancmeister zei:
Is het noodzakelijk om na elke droog beurt je doek in de wasmachine te gooien of kan je hem gewoon uitwringen en droog laten hangen?

Je kan em te drogen hanegn voor de volgende keer, maar beter is het om em te wassen. Stel dat er zand o.i.d. in de doek in blijven hangen van de vorige droogbeurt...8o

Ik was vroehâg ook voorstander van om de doeken aan een rek te laten drogen, maar ik merktte dat de doeken er best wel stijf en 'hard' van werden.
Sinds ik ze droog in de wasdroger, komen ze eruit alsof ze nieuw zijn. Heerlijk zacht en wollig.

Patrick