• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke droogdoeken / zemen gebruik je?

Mijn SN doek van Dodo geeft na twee keer wassen nog steeds pluisjes af op de auto, ik wrijf de auto nog een keer na met de Orange baby, dan is het goed. De SN doek is wel verreweg de zachste!!!
 
Goh Tim hij is al eens in de was geweest voor gebruik...

Ga hem vandaag nog eens in de was doen, en binnenkort nog eens gebruiken...

Dacht er al aan om naast de miracle dryer een Orange babies te halen :)
 
Ik gebruik nu ook de Miracle Dryer, heel tevreden van!
Daarvoor gebruikte ik de Water Magnet van Meguiar's, maar nooit echt tevreden van geweest.. Nu gebruik ik die voor mijn velgen.
 
Heb als :kado bij mij bestelling eens een carrand droogdoek gekregen .
Deze bevalt prima wil er eigenlijk nog een 2e doek bij makkelijk voor de randen / stijlen
Maar nu valt mij op dat de Carrand en Chemical Guys droogdoeken wel precies hetzelfde zouden kunnen zijn
Misschien heb ik het mis , maar het lijkt er sterk op
 
deze zijn het zelfde alleen is de ene zonders labels aan en ook iets goedkoper.
dus ga dan maar terug een carrand doek bestellen:ja
 
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de onderstaande 3
kunnen jullie aangeven welke het beste is om te nemen en vooral de reden

100907 Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
101257 Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm
100804 Chemical Guys - Miracle Dryer
 
Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying Towel = Chemical Guys - Miracle Dryer

Deze vindt ik beter omdat hij meer water op neemt en veel zachter is.
 
oke bedankt voor je reactie B.K.

Lees veel goeds over de CG Miracle Dryer
Is het enige verschil tussen de CM Miracle Dryer en de Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying
de prijs ?
 
Carrand is de fabrikant, Chemical Guys koopt hem in bij Carrand, doet er een ander etiketje op en zet hem dan zelf in de markt. Dsu een beetje Nederlander weet dan genoeg! :D

Overigens: ik ben het met B.K. (Bart) eens: ik heb ze beide (Pb en Carrand), kies voor de Carrand. Poorboys doek is uitstekend, helemaal niets mis mee, maar de Carrand vind ik net even fijner.
 
Yup ,zoals Martin zegt ,het enige verschil is de prijs. Maar je kan ook de Poorboys doek er bij kopen ,zo duur is ie niet en 2 stuks hebben is altijd makkelijker. :cool:
 
Vandaag de Miracle Dryer gebruikt, maar hoe gebruiken jullie deze?

Deels opgevouwen en dan het deel droogwrijven?
Ik deed met de Meg's WM meestal compleet uitgevouwen de liggende delen "droogtrekken"(werkt erg goed), maar had niet het idee dat dit met de MD wilde.
Of zou dit komen omdat hij nog niet uitgewassen is (eerste gebruik)?
 
de mf doeken zijn echt droogboen doeken.
de wafel's zijn meer van het type: neerleggen en trekken..

en speciaal voor jou auto (groot oppervlak) is er de cobra ultimate guzzler
 
Ja die Cobra had ik gezien, idd een Huuuuge ding:grinning: , misschien is dat nog wel eens een idee, vond dat droogtrekken toch wel prettig.

Blijven die Waffle doeken een beetje netjes na uitwringen?

Mijn WM werd erg "roffelig" en pluizig na uitwringen omdat 'ie vol was..
 
Eergisteren toch de Dodo Juice Supernatural drying towel nogmaals gebruikt, na het opnieuw wassen in de wasmachine!

Geen achterlatende stofdeeltjes en pluisjes meer van de doek :) En amai wat een zuigkracht heeft deze doek!!!!
 
Miracle Dryer en Carrand. Dezelfde doeken dus. Of er eventueel nog betere doeken zijn, weet ik niet. Maar zelf vind ik deze doeken zo belachelijk goed, dat ik echt niets anders hoef te proberen. Wel heel erg goed uitkijken, dat je tijdens het drogen niet de onderkant van de auto raakt of het wegdek. Juist doordat de doek groot is, moet je dus goed zorgen dat je er een kleiner geheel van maakt. In het begin `sleepte` ik nog wel eens met de doek over het wegdek of kwam deze tegen de kokerbalken. Tja, dan ben je dus klaar met drogen, want elk stof - zand en vuildeeltje, blijft in de doek hangen. Ook NA de wasbeurt in de wasmachine inspecteer ik de doek op vuiltjes. Goed en vaak uitkloppen voor het gebruik en goed inspecteren op "troepjes".

In elk geval echte superdoeken. Nemen AL het vocht op en nemen vuiltjes perfect mee. Goed formaat waar je wel mee moet leren werken - hobbyen.
 
Ik gebruik de Mothers Drying Towel was even wennen aan het formaat maar daar wen je snel aan gewoon even dubbel vouwen.
Ik was mijn auto meestal 'snachts op het werk met gezuiverd water als ik daar tijd voor heb, maar dan zie je wel een waas over de lak komen met drogen maar dat geeft geen kringen of strepen.
Het enige nadeel is dat de doek wel eens blijft hangen achter letters of emblemen of de grill en dan komt er een haal in.
Dus als hij op is maar wat anders proberen wat niet zo gevoelig is voor scherpe delen.
 
Of zoveel mogelijk scherpe delen verwijderen, zoals typeplaatjes en logo's. Ik heb hetzelfde (wie niet eigenlijk) met , in mijn geval de Carrand doek en de PB Waffle Weave. Gewoon voorzichtig zijn rond de scherpe delen en tzt de logo's verwijderen van de auto.
 
Vanaf morgen:party: : 1x Miracle Dryer
Ben benieuwd of mn natuurzeem nu weggegooid gaat worden:sob: ;)
 
Carrand droogdoek is mijn nieuwe favoriet.

Ik had Waffle Towel van Poorboy's maar daarvan moest ik er 2 gebruiken om mijn Seat Altea XL droog te krijgen, nu is het met 1 Carrand droogdoek zo gepiept.