• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke droogdoeken / zemen gebruik je?

Ik heb er waarschijnlijk minder verstand van dan de meeste julie hier, maar met de watermagnet van megs heb ik mijn auto (golf 4) in een keer droog zonder uit te wringen. En hij is helemaal droog.
Na het wassen blijft er ook heel weinig water over op de auto, misschien komt het hierdoor.
Dus ik ben als een van de weinige wel tevreden over de watermagnet.
Ik moet wel zeggen dat dit de enige doek is die ik heb, dus ik kan niks niks zeggen over andere doeken.
 
Als je blij bent met wat je hebt (Water Magnet), is dat toch prima. :cool:
Als je een nieuwe droogdoek moet aanschaffen, zijn andere doeken goedkoper (en een stukkie beter als ik de verhalen hier mag geloven).

*Soepergrover heeft trouwens zelf een Miracle Dryer*
 
Vriendlief en ik hebben beide de Watermagnet, maar wat een ondingen zeg... In het begin waren ze nog wel okay en namen ze wel veel op, maar nu wordt hij alleen nog maar ontzettend nat en verplaatst alleen water ipv het op te nemen.

Als we volgende week bij Tim zijn zullen we eens even kijken voor wat anders. De watermagnet wordt dan veroordeeld tot klusjes in de motorruimte...
 
carrand nemen! erg goede doek!
ik heb hem ook gehad (helaas nu overleden) en heb nu de pb waffle weave, die doet het ook heeel goed

denk dat ik toch ook aan een nieuwe carrand ga...
 
Ik gebruik de blauwe microvezel dweil van Action.
Kosten een euro en doen het perfect. Absoluut niks mis mee.
Wel eerst een keer wassen in de wasmachine zodat hij goed absorbeerd.
 
Heeft er nog niemand de orange babies doek geprobeerd?

fantastische doek, beter dan de MD.
ben er zelf nog geen betere tegengekomen, zelfs zonder de wagen af te spoelen op de juiste manier kan ik gans de wagen drogen zonder zelfs nog maar te denken aan uit te wringen.

en die water magnet van meguiar's, wat een prutsdoek is dat seg in vergelijking met de OB.
 
chemical guys:cool:

hier een kort fimpje:

en een korte beschrijving:
Zijn er automotive droogdoeken nog dikker dan de Miracle Dryer??? JA!
Alles wat de Miracle Dryer al zo goed doet gaat met de Orange Babies Drying Towel nog beter;
- Nog droger met een beweging
- Nog streeplozer
- Nog meer wateropname , tot 12 keer eigen gewicht
- Nog zwaardere kwaliteit 70/30 microvezels, 730 gram!!!
De voordelen en eigenschappen;
- Heel zacht
- Absorberend en streeploos
- Krasvrij
- Groot LxB 90 x 60cm
- Uitwasbaar
- En een geweldige kleur...
En dit alles voor een nog scherpere prijs...
Kortom een winnaar van jewelste, keer op keer...


beter en zelf nog 1€ goedkoper dan de MD
 
Sorry jongens ,maar ik hou heilig vast aan de AquaDry (zeem) van Autoglym.

Ik heb de watermagnet van Meguiars ,maar daar kan ik dus helemaal niks met aanvangen!!!
Misschien ligt het aan mij maar dat is dus een MEGA K*T-doek ;)

Ik sta open voor voorstellen maar ik hou van de AquaDry,is een zeem nu echt slechter voor Swirls dan een droogdoek???
 
Ik heb laatst bij een bestelling een kado van CC gekregen. De Cobra Super Plush Deluxe 600 Microfiber Towel. Ik weet niet of het bedoelt is voor drogen, maar wat is deze doek lekker om auto te drogen. Die neemt echt veel water op.

Nogmaals bedankt CC.
 
The Beast zei:
De Cobra Super Plush Deluxe 600 Microfiber Towel. Ik weet niet of het bedoelt is voor drogen, maar wat is deze doek lekker om auto te drogen.

In eerste instantie er niet voor bedoeld ,maar als het voor je werkt :)^
Ik droog ook soms met verschillende gewone microvezel doeken.
 
Hey.

Ik heb vanmorgen voor de 1e keer de PB Waffle gebruikt en hij neemt inderdaad super op , alleen bleef er hier en daar nog wel water achter. En ik trek er niet in 1 keer de Toledo mee droog, want daar is hij te nat voor . Doek is overigens niet gewassen voor het 1e gebruik. Als ik vervolgens het eerder geplaatste filmpje van YouTube bekijk, zie ik dat het ook zo kan. Kortom: moet je de doek slepen of erop leggen zoals op het filmpje hierboven ???? :weetniet Hoor het wel.

Groeten van Gerrit.