• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke droogdoeken / zemen gebruik je?

Niets mis met je ogen ,ik zie hem ook niet,^^
De Cobra doek is juist het zelfde
https://www.Carclean.com/product/Cobra/Super_Plush_Ultimate_Microfiber_Towel_65x89cm_COBRA-2635_100959
Heb ik nu besteld..
 
Gisteren trouwens twee grote auto's afgedroogd met één MD. De doek woog een paar kilo na afloop, maar hij deed het mooi wel.... :cool:

Onwijs hoeveel water dat ding opneemt...
 
Een vraagje over de drying towel van mothers. Hij is hier en daar een beetje bevuild.. Moet ik deze gewoon uitspoelen met water of mag ik er nog iets anders bijdoen om hem te reinigen?
 
Vieze zwarte vlekken spray ik in met APC (1:4), even inwrijven en dan gewoon de wasmachine in.
 
Ik gebruik de Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel - 60x90cm
Deze bevalt me erg goed, de hele auto droog zonder 1 keer uit te wringen.

Ik moet zeggen dat ik wel geen ander vergelijkingsmateriaal heb, maar kan me niet voorstellen
dat er nog andere doeken zijn die het nog veel beter kunnen.
 
ik denk dat het een kwestie van eigen smaak is.

ik had hiervoor de carrand doek, die deed het prima.

maar na de vakantie vond ik deze VOL met zand en troep in de tuin op de grond (broertje had er de stoelen mee afgedroogd en neer gesmeten:klap

toen maar de poorboys waffle besteld, en die bevalt me eigenlijk nog beter.

de carrand kan MEER opnemen, maar de pb neemt een stuk sneller op.

de pb is makkelijker over de lak heen trekken, en de carrand kan je echt mee droog"wrijven"

ik ben iig tevree met zowel de carrand als de poorboys, maar poorboys komt voor mij op 1
 
Ik heb ongeveer een jaar de water magnet van meguiars gebruikt maar was nooit echt tevreden over het resultaat, liet altijd kleine plekjes over de hele wagen achter, het relief van de doek, weet niet echt hoe ik het uit moet leggen.
Een paar weken geleden de droogdoek van dodo juice gekocht en deze vind ik echt super. Ik kan de hele wagen kurkdroog afdrogen in 1 veeg en de doek voelt net vochtig aan, kan dus nog veel meer water opnemen.
De water magnet gebruikt mijn vader nu voor zijn wagen, hij vind hem prima, op een grijze auto zie je dat toch een stuk minder dan op een zwarte maar ik hoef geen andere meer dan de dodo juice :)
 
Ik gebruikt momenteel 2 watermagnets. Ik ben d'r niet zo tevreden mee, het laat de auto toch niet 100% droog, altijd water strepen]-0 Ik ga de auto dan altijd na met detailer en MF doek.

Wil binnenkort wel iets anders proberen.
 
Voor mij geldt precies het tegenovergestelde van hetgeen Aron zegt. Ik heb ze ook beide, maar geef de voorkeur aan de carrand doek. Over de Water magnet is al door velen aangegeven dat deze qua functionaliteit niet tot de top behoort en dat hij tevens stevig aan de prijs is.
 
The Beast zei:
Ik gebruikt momenteel 2 watermagnets. Ik ben d'r niet zo tevreden mee, het laat de auto toch niet 100% droog, altijd water strepen]-0 Ik ga de auto dan altijd na met detailer en MF doek.

Wil binnenkort wel iets anders proberen.

Probeer die van Dodo Juice, wel redelijk prijzig met 30 euro maar hij werkt echt super :)^
 
Ik heb zowel de Meguiars Watermagneet, de Poorboy's waterdoek, de Myracle dryer als de Dodo doek...

De laatste heb ik nog niet geprobeerd, hou ik opzij tot ik de eerste maal mijn nieuwe wagen doe...

Maar van de overige doeken vindt ik de Myracle dryer de leukste, met kort erachter de PB's!

Watermagneet, euhm ... , dient nu voor mijn velgen af te drogen... zegt genoeg? :-" :D
 
De water magnet is voor mn velgen nog niet goed genoeg, elk plekje water wat achterblijft zie je direct op de velgrand, maar met dodo geen enkel probleem gehad :)
 
Koko zei:
De water magnet is voor mn velgen nog niet goed genoeg, elk plekje water wat achterblijft zie je direct op de velgrand, maar met dodo geen enkel probleem gehad :)

Zo erg is de watermagneet ook niet eh :)
Hij heeft heus genoeg capaciteit voor velgen droog te krijgen :)
 
Bij mijn auto helaas niet, al die putjes in de doek zo liggen over de hele wagen plekjes water op de auto en velgen en ik kan er 100 keer overheen gaan maar ze gaan niet weg, ze verplaatsen wel dus ze worden wel opgenomen alleen word het dan weer op andere plek gelegd.
 
Ik gebruik de Waffle Weave Drying Towel van PB. Voldoet meestal goed, maar als het wat vochtiger weer is wordt de doek soms tegen het einde wat erg vochtig. Ik heb er ook een kleinere droogdoek van Mothers bij, voornamelijk voor de randen van deuren en de velgen, maar ik doe hier ook vaker de onderste delen van de bumpers en de side skirts mee, dat onlast dus de PB doek. Ik gebruik ook altijd Time to Dry van Dodo Juice, daardoor droogt het ook weer wat makkelijker.

Zijn er meer mensen die de "PB doek" gebruiken en ervoor of eventueel erna een andere doek gehad hebben, nam deze dan meer water op?
 
Ik herken wel wat je zegt over de wateropname als het buiten wat kouder of vochtiger is. Afspoelen op de juiste manier helpt al heel veel, dus met een straal langs de auto ipv sprayen. Als de auto goed in de wax staat, trekt de auto veel sneller droog en heb je de minder last van een verzadigde doek.
 
Ik heb gisteren de Dodo droogdoek willen gebruiken, ik had hem eerst even in water met azijn gezet en erna nog even gewassen in de machine... Echter bleven er nog steeds pluisjes op de lak hangen, en heb ik dus na een half dak terug de Myracle Dryer genomen...

Iemand hier een verklaring voor?