• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke final finish raden jullie aan van mezerna?

meguiarspro

Detailing rookie
2 mrt 2009
84
0
welke final finish raden jullie aan van mezerna?
het polijsten zelf gebeurt met meguiars solo systeem, en napolijsten met finishing pad en welke mezerna polish?
 
Daar is niet zo maar een eenduidig antwoord op te geven, dat hangt van de lak af, ook al is het een BMW, de ene lak is dan andere niet. Wij (Dibbuz en ik) gebruiken vaak de PO85RD, maar voor hetzelfde geldt, heb je net iets zwaarders nodig, dan kun je kiezen voor PO106FA. Ik zou gewoon beide aanschaffen, het is absoluut geen miskoop.
 
Doe jezelf nou een lol en bestel een klein flesje van nog geen 10tje, kan je er zelf achterkomen, er staan meer dan genoeg ervaringen op het forum. Met menzerna kan je niet fout zitten.
 
2 zielen, 1 gedachte Rubba!

Gewoon aanschaffen zo'n flesje en het werkt prachig, ben de ervaring inmiddels ook weer rijker.
 
Check ook even naar Megs 205, dat schijnt een geduchte Menzerna FF concurrent te zijn.
 
meguiarspro zei:
nog ervaringen met final finish van mezerna of raden jullie dodo juice lime prime aan?

ik heb de dodo getest op een uni lak maar dat is lang niet zo'n mooie finish als de menzerna.(lichte waas, doffig)
dan kan je beter lite nemen maar die doet minder als de menz.

miss is de dodo op blanke lak wel goed maar vond hem op blauwe mercedes unilak errug tegenvallen.
hele vreemde waas op de lak die wel wegging met de menzerna.

is gewoon topspul :party:

DSCF0035.jpg


DSCF0040.jpg
 
meguiarspro zei:
nog ervaringen met final finish van mezerna of raden jullie dodo juice lime prime aan?

Ik begrijp je niet hoor.... je vraagt eerst iets over welke finish van MENZERNA aan te raden is, en vervolgens begin je weer over Dodojuice Lime Prime... Wat wil je nu?? :weetniet
 
ik dacht dat dit een forum was om elkaar te helpen en om meer informatie te winnen, maar meer en meer vind ik het hier een stom forum zenne. ik zoek gewoon een goede final finish eender welk merk voor vag lakken en bmw lakken, vooral donkere wagens
 
stimpy68 zei:
Daar is niet zo maar een eenduidig antwoord op te geven, dat hangt van de lak af, ook al is het een BMW, de ene lak is dan andere niet. Wij (Dibbuz en ik) gebruiken vaak de PO85RD, maar voor hetzelfde geldt, heb je net iets zwaarders nodig, dan kun je kiezen voor PO106FA. Ik zou gewoon beide aanschaffen, het is absoluut geen miskoop.

Het antwoord is toch door Stimpy gegeven?
 
Jammer dat je dit een stom forum vindt... dat heeft denk ik meer te maken met je manier van vragen stellen en de weinige info die je geeft bij de vragen die je stelt. In dit onderwerp vraag je welke menzerna finish aan te raden is, iedereen geeft je daar antwoord op en helpt je, vervolgens ga je de vraag stellen of je beter Dodojuice of Menzerna kan gebruiken :weetniet

Dat is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Je stelt ook dezelfde vragen opnieuw, daar is dan al in geuren en kleuren door veel mensen op geantwoord, vervolgens horen deze mensen niets meer van je, en wat je nu besloten hebt.

Feit is dat het van 2 kanten moet komen, er zijn genoeg mensen die je willen helpen en al geholpen hebben, maar die verwachten ook wel iets terug in de zin van duidelijke vragen e.d. Op een korte (onduidelijke) vraag, krijg je een kort antwoord. :-"
 
meguiarspro zei:
ik dacht dat dit een forum was om elkaar te helpen en om meer informatie te winnen, maar meer en meer vind ik het hier een stom forum zenne.

Oeps op de teentjes getrapt.:|~*

Het antwoordt is denk ik al gegeven. Zoals ook de vraag welke shampoo?
 
Even een quote uit de Menzerna topic
Dibbuz zei:
Wel wat verwarrende labels voor ons.

De Super Finish is de Nano Polish (106FA)
De Final Finish 1 liter was er helaas niet, volgende keer beter.
De Power Finish is de Intensive Polish.

De kleintjes Final Finish en Nano Polish hebben hetzelfde etiket (staat allebei Final Finish op) maar onderop zie je de juiste product codes.
PO85RD voor Final Finish en PO106FA voor Nano.

https://www.Carclean.com/zoeken?search=menzerna
 
Ik houd er mee op hoor. Die gast is over dwars geboren. Wil het gewoon niet begrijpen. Een forum bestaat uit 2-weg communicatie. Verder sluit ik me precies aan bij het laatste stuk van Stimpy. Sorry voor het starten van deze off-topic discussie maar de lol is er af.
 
Ik snap de frustratie van de forumleden.

@Meguiarspro: een forum is inderdaad bedoeld om elkaar te helpen. Maar het is inderdaad 2-weg communicatie en iedereen verwacht wel vanelkaar dat er eerst een beetje moeite wordt gedaan om zelf het antwoord op een vraag te vinden. In jouw geval worden er vragen op het forum gezet die allang beantwoord zijn of waar gewoon geen zinnig antwoord op te geven is. Ik snap heel goed dat dit andere frustreert. Als jouw reactie dan vervolgens is dat dit dan dus een stom forum is, dan snap je het echt niet helemaal.

Nu graag weer on-topic!