• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke geconcentreerde ruitenwisservloeistof?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik gebruik als ruitenwisservloeistof vaak verdunde APC, maar nu het weer kouder gaat worden en het straks gaat vriezen ben ik opzoek naar een geconcentreerde ruitenwisservloeistof die ik kan verdunnen.

Ik zat zelf te denken aan Sonax eXtreme Ruitenreiniger concentraat 1:100 , maar is dit in de winter te gebruiken?
 
Je bedoel kant en klare mix? Die kan ik ook krijgen, maar met zo'n concentraat kan je veel voordeliger ruitenwisservloeistof aanmaken.
 
een mix, moet je verdunnen met water..
dit water bevriest.. als dit in je tankje gebeurd, heb je hele grote kans, dat ook het motortje van het ruitensproeier systeem kapot vriest *dit heb ik zelf eens meegemaakt*

de kant en klare kannetjes, zijn voorzien van alcohol geloof ik, zodat deze niet bevriest.
vandaar de naam antivries.

bij de action verkopen ze ook van deze kannetjes , en zijn niet zo duur (geloof 1 euro de liter)
 
Bij de action zag ik ze ook, voor 2,50 eu. Maar dacht met een concentraat nog verdeliger uit te zijn...

Edit:
Zie net dat de Valma Ruitensproeiervloeistof Antivries met Anti Rain - 500ml concentraat kan je tot 1 op 2 verdunnen maar dan ben je nog veel meer kwijt dan een kannetje kant en klaar spul.
 
ik weet niet of je ook rain clear of rain-x of andere repellant's gebruikt, maar de action versie, vreet die op (tenminste, bij mij was in 2 weken de laag foetsie)
 
Nee ik krijg morgen wel een flesje Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser binnen, maar deze brengt niet echt een beschermende laag aan toch?
 
nee deze reinigt (en doet dat heel goed)
de rain kleer vloeistof of rain repellant gel geven wel de water afstotende werking..

persoonlijk. vind ik dat heerlijk.. dus spuit o min mogelijk
 
Dat is mij ook opgevallen. Heb wel eens vloeistof gehaald bij de pomp 5 liter voor 8 euro (nog duurder dan diesel). Het moest maar, had er amper vlekken van maar de prijs was me gewoon veel te duur.
 
Ik vraag me dus af of dat vlekken niet kan komen door de kalk in het leidingwater. Heb er namelijk ook last van icm Sonax Extreme. We hebben hier namelijk hard water.