• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke glasreiniger is het best?

Timon

Detailing guru
17 jun 2008
491
120
Met dit weer is een glasreiniger geen overbodige luxe en was daarom weer eens gaan kijken wat er daarvoor te koop is. Van de hele lijst heb ik een voorkeur voor de volgende producten:

- Meguiars NXT Generation Glass Cleaner
- Autoglym Fast Glass
- Chemical Guys Streak Free Window Clean

Ik heb op het forum veel gehoord over de NXT maar vind het toch moeilijk een keuze te maken.
Zijn er ook mensen met ervaringen van de andere 2 producten?

Indien er mensen zijn die goede ervaringen hebben met andere prodcuten dan die ik in gedachten had hoor ik het ook graag 8d
 
Ik heb de Streak Free van Chemical Guys..Werkt goed en doet wat hij moet doen ,werkt wel beter met een gewone microvezel (Cobra All Purpose).

Kan 1/1 verdund worden..:)^
 
ik gebruik al een aanta; jaren de nxt glasscleaner, echt een heel fijn product om mee te werken en je hebt er niet veel van nodig, laatst had tim als extraatje een bus Shining Monkey D-Spec Glass Cleaner Foam, erbij gedaan, en dat product heb ik naar volle tevredenheid gebruikt, alleen vindt ik 'm minder geschikt om de binnenzijde van de ruiten mee schoon te maken, omdat het schuim ook op het dashboard e.d gaat zitten.
 
nicknameless zei:
Ik gebruik de Meguiars Glass Cleaner Concentrate naar volle tevredenheid.

Goedkoper dan de NXT glass cleaner. :-"
Ook mijn favoriet! :)^
 
Spray & Wipe is veel veelzijdiger dan NXT Glass Cleaner! Misschien niet zo goedkoop als de concentrate, maar wel veel makkelijker multi-inzetbaar.
 
Tim zei:
Spray & Wipe is veel veelzijdiger dan NXT Glass Cleaner! Misschien niet zo goedkoop als de concentrate, maar wel veel makkelijker multi-inzetbaar.
Je bedoeld dat je de Spray & Wipe op glas maar ook op glas en ander glas kan gebruiken?:-"
 
Ik citeer vanaf de "Spray and Wipe" Fles:D

Safe for all Celarcoats and all Paints
Great to use on:
Clearcoats and Paint,
Glass, Chrome, Wheels
Polished Alluminium and all
Non-porous Materials.

Oh en anders Glassex! :p
 
Het is lastig denk om daar foto van te maken vanaf bepaalde hoeken zie je alle kleuren. Meestal gaat het weg als je hard met droog stuk papier er over gaat.
 
Ik heb gehoord dat Glassex een middeltje heeft wat stof aantrekt! Zodat je de ruit sneller weer schoon moet maken, en je dus meer product gebruikt :-" ,^^
De NXT Glasscleaner gebruik ik al heel lang. Vind ik erg fijn werken, meestal hoef ik het alleen maar op te spuiten en in te wrijven, soms moet ik het nog napoetsen maar over het algemeen topspul.
De Autoglym Glasreiniger vind ik niet zo fijn. Maar dat kon ook door de hitte komen waar ik hem die ene keer heb geprobeerd. Het liet hele irritante strepen achter. Moet hem nog eens goed uitproberen om te kijken of dat weer gebeurt.

Kan Meg's LT 1:1 ook op ruiten gebruikt worden dan?


Groeten
 
denk dat ik wel weet wat je bedoelt, allemaal van die ronde plekken ter grootte van... een 2 euro muntstuk ongeveer
 
Geen problemen met de NXT glasscleaner hier, ik vernevel product op een evencoat pad, wrijf daarmee het glasoppervlak mee in en poets op met een microvezeldoek.