• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke hogedruk reiniger moet ik kopen?

-Dries-

Detailing rookie
21 sep 2009
370
0
Hallo allemaal,

Foamen is veels te gaaf, dus ik ben op zoek naar een degelijke HD reiniger, voor niet al te veel geld (100-150 eu.(eerste rij en een dubbeltje bla bla)) Maar je leest zoveel ellende over de goedkopere karchers... Nu heb ik zitten kijken naar een Nilfisk C 120.2-6 PAD.

D2B095E6D2AF8E46C125755A004626A6_ani.gif

Of heeft iemand goede ervaringen met een andere hd reiniger? Ik heb op het forum wel het 1 en ander gevonden, maar niet echt een duidelijk topic.

gr

Dries

Er was vorige week een actie bij de karwei een Nilfisk ..... voor 59 euro. Die heeft 110 bar en voldoet prima voor huis tuin en keuken gebruik en natuurlijk foamen

Volgens mij is het de c110 nog wat. Er zit voor de 59 euro geen patio cleaner bij maar dat is toch een onding...

Wellicht kun je deze nog voor deze prijs krijgen

kep deze, superdingetje

meest robuuste uit de consumentenlijn

120 euro zonder toeters en bellen, 155 met alles
type Nilfisk C120.4-6 PA

de foam lans die er bij geleverd word, schijnt rotzooi te zijn.. dus hou er rekening mee, dat je eventueel een autobrite lans erbij wilt hebben:-"

ik heb al jaren een karcher deze is na 10 jaar gesneuveld en heb er weer 1 gekocht onderdelen zijn goed te leveren er voor gewoon een wat duurdere kopen niet het instap model

Dat had ik me natuurlijk allang bedacht:lol

Ik zal de folders komende tijd eens goed in de gaten houden, 59 eu is natuurlijk niet te duur:-d

ik heb zelf een goedkoop karcher model, en dat werkt prima.
doet wat het moet doen zonder toeters en bellen.

ik vraag mij ook af waarom het bijna verplicht lijkt om een HD met zo een reservoir te hebben?

hier alweer bijna 5 jaar een nilfisk alto 110. kostte toen 59 euro met alles erbij.

hiervoor een karcher gehad, ding kostte me toen ruim 300 euro, en was na een jaar kapot (lekke pomp, plastic rotzooi)
en geen enkele vorm van coulance gehad van karcher.

mijn oude karcher begint er ook mee te stoppen..
vandaag begon hij te brommen als ik niet spoot.. prr prr prr prr prr prr
na een seconde of 20 houdt hij daar mee op.. als ik spuit blijft hij gewoon normaal geluid maken, maar zodra ik stop.. begint hij weer

prr prr prr prr prr

toch twijfel ik of het weer een karcher, of wat anders moet worden, aangezien iedereen het over nilfisk heeft tegenwoordig

Dat heb ik 2x gehad (niet beide bij een Karcher)

1e keer was het de slang naar de HD-reiniger toe (te lang en opgerold)
2e keer was de vuilfrees niet goed (vuilfrees niet voor de auto gebruikt :-" )

die van mij heeft het ook zonder lans...
de slang die er aan zit, is er eigenlijk nooit af geweest, en heeft het altijd gedaan, ook gestrekt werkt hij gewoon normaal goed!

morgen maar weer eens proberen.. hoop dan ook meteen goede foam te hebben (heb ssf besteld)

ik heb ook een nilfisk alto 110. Prima ding, behoorlijk vaak gebruikt en geen problemen. Alleen zoals al eerder genoemd hoef je de terrasborstel er echt niet bij te kopen, werkt voor geen meter. Succes met de keuze

http://link.marktplaats.nl/279499416

Die dingen staan bij bosjes nieuw aangeboden te koop. Alleen wordt de garantie dan een lastiger verhaal, maar daar is de prijs ook naar.

Denk dat ik liever 2 tientjes meer betaal, en gewoon naar de karwei ga...

Ik heb werkelijk geen idee hoe bij andere merken gaat, maar heb zelf jarenlang goede ervaring met Karcher.
Onderdelen zijn zeer gemakkelijk los te verkrijgen, van kleinste schroefje tot aan gehele kap.
Dealer bij me om de hoek vergemakkelijkt het helemaal

brianfocus van het AD forum verkoopt hd reinigers..
hij is ooit hier ook een keer geweest geloof ik, maar zie hem niet meer teruG??

anyhow

Laatst bewerkt door een moderator:
aron147 zei:
mijn oude karcher begint er ook mee te stoppen..
vandaag begon hij te brommen als ik niet spoot.. prr prr prr prr prr prr
na een seconde of 20 houdt hij daar mee op.. als ik spuit blijft hij gewoon normaal geluid maken, maar zodra ik stop.. begint hij weer

prr prr prr prr prr

toch twijfel ik of het weer een karcher, of wat anders moet worden, aangezien iedereen het over nilfisk heeft tegenwoordig

Dit heb ik ook ooit gehad met mijn karcher, bleek na een bezoekje aan het servicecenter gewoon stomweg een filtertje dat gereinigd moest worden. Bij mij zat het filtertje gewoon net achter de wateraanvoer en kan gedemonteerd worden zonder gereedschap.

Kijk het eens na zou ik zeggen!

hij heeft spontaan zichzelf gerepareerd?? :weetniet (lijkt wel een alfa)

anyhow.. hij doet het weer (nog steeeeds)