• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke hogedrukreiniger?

Misschien maar eens gewoon vragen, erg zuinig zijn ze er niet op volgens mij. Ze kijken me in ieder geval vreemd aan als ik mijn auto sta te wassen terwijl ik dat 2 weken ervoor nog gedaan had. Ik vermoed dat ze niet wakker liggen van wat rondvliegend schuim/nevel.
Met welke nozzle doe je eigenlijk de auto? Bij deze nilfisk (die mij wel aanspreekt) wordt een vuilfrees (sowieso niet) en een zogenaamde tornado nozzle meegeleverd, maar die tornado nozzle wordt ook omschreven dat die voor hardnekkig vuil is, en dat klinkt vrij agresief o_O
 
Misschien maar eens gewoon vragen, erg zuinig zijn ze er niet op volgens mij. Ze kijken me in ieder geval vreemd aan als ik mijn auto sta te wassen terwijl ik dat 2 weken ervoor nog gedaan had. Ik vermoed dat ze niet wakker liggen van wat rondvliegend schuim/nevel.
Met welke nozzle doe je eigenlijk de auto? Bij deze nilfisk (die mij wel aanspreekt) wordt een vuilfrees (sowieso niet) en een zogenaamde tornado nozzle meegeleverd, maar die tornado nozzle wordt ook omschreven dat die voor hardnekkig vuil is, en dat klinkt vrij agresief o_O

ik zit hier overigens uitgebreid een topic te kapen, ik hoop dat me dat vergeven wordt :)
 
Ben ook aan het kijken voor een HD reiniger. Let daarbij op het aantal meter waterslang om fijn te kunnen werken. Is er ook nog een vereiste in minimale bar?
 
Zo tussen de 100 en 150 BAR is ruim voldoende. Het zit hem meer in de afstand die je hanteert tussen de lans en lak. Hoe dichter je er op spuit, hoe sneller je schade toe kan brengen. Ikzelf heb een Karcher K4. Prima spul voor de hobbyist als ik. Vind alleen de slang een meter of 2/3 te kort. Daar moet ik nog wat op vinden.
 
Aantal bar zou ik mij niet al te druk over maken, in mijn ervaring is alles vanaf 100bar prima.

Naast de lengte van de slang zou ik vooral letten op de flexibiliteit ervan, dat gaat waarschijnlijk eerder irriteren.

10 meter stugge dunne slang is geen pretje.
 
Top, beide bedankt! Keuze is reuze eigenlijk. Ook qua bekende merken. 100 bar hebben de meesten al. Ga ik er een juiste slang bij zoeken.
 
Zelf heb ik een Nilfisk E140.3 met 9 meter slang (op een haspel te rollen). Zou zeker niet minder dan 6 meter willen hebben omdat je toch al snel een paar meter rond je auto loopt. Zo kun je de auto voor en achter schoonspuiten zonder de hogedrukreiniger te verplaatsen.
 
Bedenk je eigen wel dat als je bijv. een C120 neemt (Vaak in de aanbieding bij bouwmarkten enzo) en hier apart een 10m flex-slang bij aanschaft, dat je ook al snel richting de €200,- gaat. (€120 + €70)

Ik heb mijn oude C120 met korte, stugge Kwalitatief Uitermate Teleurstellend-slang ook nog in de schuur staan. Ik wilde hier een andere slang op doen, maar heb toen maar besloten een E145 te nemen voor €260 omdat ik dan voor die paar tientjes meer een nieuwe, betere machine had met een slanghaspel en langere slang. ;)

De nóg goedkopere C100's en C110's heb ik wel eens gebruikt bij garages omdat ze '' een HD hadden staan '', maar dit vond ik simpelweg net alsof ik een Gardena-sproeikop gebruikte. Als je dit zou doen, koop je een slang erbij die vrijwel net zo duur is als de hele machine.
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB en Rednose
Ik heb ook de E150H al 2 jaar via VVS gekocht. Goed apparaat en fijne winkel.
Superfijne slang, lang en krult niet. Alleen nog ooit een kortere nozzle halen.

hier een kapotte nilsfisk 120. Plus minus 40 keer gebruikt en de het pistool lekt.VSS zegt; ja meneer die dingen zijn voor sporadisch gebruik (paar keer per jaar). Dus geen garantie. Fijne winkel!
 
@psycho-realm wanneer je garantie over is is het voor een winkelier natuurlijk onhaalbaar alles maar te regelen voor je.
idd een fijne winkel vind ik, wat jou ervaring is moet je zelf weten, is verder niet aan mij.
in mijn ervaring is goedkoop/duurkoop.
 
@psycho-realm wanneer je garantie over is is het voor een winkelier natuurlijk onhaalbaar alles maar te regelen voor je.
idd een fijne winkel vind ik, wat jou ervaring is moet je zelf weten, is verder niet aan mij.
in mijn ervaring is goedkoop/duurkoop.
Nee het is nog binnen de garantie. Mijn punt is dat ik mensen wil behoeden voor het kopen van de 110 en 120 series als je hem vaker als 1x per maand gaat gebruiken. Ze zijn blijkbaar dus gemaakt voor paar keer per jaar te gebruiken(aldus VSS , de reparateur van Nilfisk)
 
Da’s wat anders, dan heb ik het verkeerd voorgehad. Wilde hij niet iets regelen voor je in de garantie? Ander pistool of iets dergelijks?