• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke hogedrukreiniger

Giacomo

Detailing chief
18 aug 2016
66
75
Leeuwarden
Volgende week zaterdag mag ik gaan verhuizen en zal ik eindelijk de luxe hebben van een eigen oprit. Dit betekent meteen dat de ritjes met de emmers in de kofferbak naar de wasbox verleden tijd zijn.

Echter moet er dan wel een hogedrukreiniger komen die compatibel is met een foamlans. Nu zie ik door alle verschillende types en merken door de bomen het bos niet meer. Zou iemand een prima instapmodel kunnen aanraden waarmee ik ongeveer twee-wekelijks de auto mee kan aanpakken?
 
Allereerst is het wel handig als je een indicatie geeft van een budget. Kärcher vinden de meeste mensen hier bepaald geen topper, Nilfisk heeft zo zijn fans, Kranzle is goed maar ook duur en lastiger te vinden, en dan natuurlijk AVA dat door CC wordt verkocht en ik zal nog best 1 of 2 merken vergeten zijn. CC kan volgens mij voor vrijwel ieder merk een geschikte foamlans leveren.
 
  • Leuk
Reactions: Giacomo
Met een budget van +-/ 200 euro heb je een prima Nilfisk hogedruk reiniger zoals de Core 140-8 In hand Power Control zonder extra toeters en bellen.
Heb je wat extra budget, dan zou ik eens kijken naar een AVA.

Laat Karcher ver links links liggen want met een Karcher wordt het erger...
 
Hier een Nilfisk 140, even googlen of wachten op een aanbieding bij een van de bouwmarkten. Voldoet prima waar jij hem voor gaat gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Giacomo
Ik heb zelf een Nilfisk C 135.1 sinds augustus 2019 en deze wordt toch wel minstens 2x in de maand gebruikt. Tot nu toe nog geen issues mee gehad.
Ik stel geen hoge eisen aan zo'n apparaat, ik gebruik 'em alleen voor het afspuiten en foamen.
20190830_165756.jpg


Sinds een week heb ik een zo goed als nieuwe Kranzle 1152 TST voor 250!!! euro kunnen kopen via m'n werk. (zat geen doos meer omheen, 1x gebruikt als demo en heeft lichte gebruikerssporen al moet je een vergrootglas erbij pakken om die te vinden). Dit was ook een once in a lifetime kans om zo'n apparaat voor dat geld te kopen :D
Eerlijk is eerlijk, dit apparaat is gewoon next level en misschien wel een beetje overkill.

20220519_113503.jpg


De Nilfisk zit nu lijdzaam op de reservebank toe te kijken en komt alleen nog in actie als er ooit iets is met de Kranzle.
 
Bedankt voor de vele reacties allemaal! Ik heb verschillende merken en types voorbij zien komen die perfect passen bij wat ik momenteel zoek. Dat wordt binnenkort shoppen!
 
Ik ben vooralsnog ook al ruim twee jaar bezig met de K3. Na alle verhalen hier dacht ik aan een kort leven, maar de HD geeft nog geen krimp. Ik pomp hem wel iedere keer leeg; vol wegzetten schijnt slecht te zijn voor de pakkingen (goedkoper materiaalgebruik).

Zou graag wat meer debiet willen, maar zolang die het nog doet....doet ie het. Als die de geest geeft denk ik dat het toch een K5 wordt (compact).
 
Ik heb de Bosch Aquatak 135. volgens mij rond de 125 euro en nu met de cashback actie van 30 euro heb je een kwalitatief goede hogedruk voor onder de 100 euro. Heb deze veel vergeleken met nillfisk, karcher en dergelijke en kwa reinigend vermogen kwam deze toch iets beter uit de bus. Om mee te beginnen een prima ding icm de Monello lancia 2.0 foamlans
 
Bij voorkeur eentje met inductiemotor, al wordt dat misschien al wat moeilijker onder de 200 euro. Maar met een Nilfisk zoals enkelen hierboven al aantoonden, kom je al heel ver!
Ikzelf ben gestart met een C110 Nilfisk, eentje van 70-80 euro, deze gaf er na 1 jaar intensief gebruik (wekelijks 2 wagens) de brui aan. Dit is dan ook een toestel welke niet bedoelt is voor regelmatig gebruik.
 
Ik Heb een C125 Nilfisk na twee Karcher hogedruk reinigers.
De goedkope karchers hebben een plastic pomphuis die na een tijd begint te scheuren. ,lekken
Let hier op
 
Er wordt regelmatig wat negatief gedaan over Kärcher hogedruk reinigers. Begrijpelijk als het het over de consumenten lijn hebt, daar heb ik ook al verschillende van gehad.

Echter de Professional tak is van een heel ander kaliber. Ook wel een beetje omdat ik er zelf fan van ben maar het zijn gewoon degelijke en kwalitatief goede producten. Betere materialen, hoogwaardige pompbehuizing etc. Eigenlijk geen klachten mee gehad tot nu toe.

Budget speelt uiteraard vaak ook mee, even los van prijs dus. Gaat mij nu meer over verschil consumenten en zakelijke lijn.
 
Heb zelf al 7 jaar de K5 en die doet het perfect. Expliciet wel gekozen voor een alu inductie motor ivm betrouwbaarheid. M'n ouders hadden eerst een k3 die volgens mij een plastic pomp heeft en die hield het helaas niet lang vol.
 
Heb zelf een kranzle 2160tst .

Probeer gewoon van de plastieke pomhuizen af te blijven en richting aluminium of messing te gaan.
Ben jaren werkzaam geweest als technieker voor Nilfisk en Kranzle en belangrijkste blijft toch het toestel volledig droogdraaien na het gebruik . Kraan dicht 10-15 sec tot water er uit is.
De aluminium pompkop gaat ook oxideren , meestal na 15-20jaar.
Bij Kranzle durven de keramische pistons het begeven , deze hebben een coating en hier komen putjes in, witte olie , olielek tot gevolg. 300-350€ later is de pomp volledig gereviseerd.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en AndyVR
Ik heb de K3 al een jaar of 6 en doet het nog steeds goed, wel een nieuwe vuilfrees van de week gekocht voor de tegels.
Staat wel altijd binnen in de garage en nagebruik altijd leeg laten pompen.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo