• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Kränzle kiezen?

Lexee

Detailing rookie
8 mrt 2021
6
15
Los daarvan: ik zou eens proberen een rustig gesprek voeren met je buren. De kans is namelijk reëel dat ze blijven klagen. Een hogedrukreiniger maakt nu eenmaal lawaai. Wat contact leggen brengt hopelijk wat wederzijds begrip en respect.

MTyn

Detailing guru
29 aug 2010
272
150
Klachten komen via handhaving en wijkagent dus geen idee waar de klachten vandaan komen. Ga zelf ook liever het gesprek aan maar krijg niet te horen welke bewoner van het appartementencomplex het is. Zijn niet de buren in ieder geval.

terug naar mijn vraag.. zo te lezen is het de moeite waard om de duurdere te nemen.

Fuut-Fuut

Detailing chief
1 jan 2021
129
85
Ik heb zelf de 7/122 ts omdat ik op zoek was naar een kleine maar ook zeer stille machine en daarin voldoet hij perfect voor mij. Natuurlijk ook naar de 12 gekeken maar vond het prijs verschil te groot persoonlijk. Maar als het in je budget past altijd doen zou ik zeggen. Heb voor werk gelegenheden een oudere 160tst en die maakt aanzienlijk meer geluid. Bij de 7/122 hoor ik de machine zelf nagenoeg niet de lans zelf maakt het meeste geluid en waneer ik de korte langs van Kränzle zelf gebruik voor de wielkasten etc wordt het geluid er nog minder op. Het is Sowieso een combinatie waar niet over te zeuren valt in mijn ogen want een elektrische grasmaaier maakt meer geweld bijvoorbeeld. Succes met je keuze.

psycho-realm

Detailing addict
21 mei 2017
42
50
In vergelijking met de 7L/min betekent 5L extra zo maar eventjes 71% meer reinigingsvermogen bij dezelfde druk. Dat is dus een erg groot verschil. Het werk gaat dus een heel pak sneller en makkelijker, gewoon omdat er bijna dubbel zoveel waterdruppels worden “afgevuurd” op het vuil. Ik ben zelf ook naar een 11L 1400rpm (K2160) gegaan voor voornamelijk auto en huis/tuin. Nog geen seconde spijt van gehad. Ik vind dat persoonlijk ook geen overdaad: weinig herrie en altijd voldoende power om elke klus snel te klaren. De hoge prijs was voor mij al wat meer verteerbaar als je de verwachte lange levensduur mee in rekening neemt. Maar of het dat voor jou waard is, blijft erg persoonlijk natuurlijk: bij Mercedes zijn er klanten die de 1.6 genoeg vinden, maar ook anderen die het waard vinden om meer te betalen voor de rustige loop en power van een 3 liter V6 ;)
(ik rijd zelf geen Mercedes, en ook geen 3.0).
Ik twijfel zelf tussen de Kränzle HD 10/122 TS 10liter per minuut en de Kränzle HD 12/130 TS 11liter per minuut. 927 excl btw vs 590 excl btw. 36% duurder voor 1 liter per minuut meer (9,5% meer water)... is het dan de moeite waard?

Laatst bewerkt:

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
6.731
190
Utrecht
Je moet vooral oppassen dat de HD genoeg water uit de kraan aangevoerd krijgt
Dus eerst met geheel open kraan een minuut opvangen en meten
Je betaalt voor wat je krijgt, is alleen de vraag of je het (jezelf) waard vindt ;)

yanneske123

Detailing chief
24 nov 2014
117
100
Het verschil tussen 7 en 10l/min is goed merkbaar . Het verschil tussen 10-11 is verwaarloosbaar.
Als ik morgen even tijd heb zal ik de specificaties van beide toestellen bekijken alsook de interne onderdelen. Kan ik je het verschil wel uitleggen.

Heb zo goed als elke koudwater kranzle al gereviseerd.

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
3.825
193
60
Zoals RedCat al aangeeft gewoon eerst eens checken hoeveel water er maximaal uit de kraan komt en ik zou zelfs zeggen draai de kraan voor 2 minuten volledig open, en check dan wat er uit komt aan volume. Eigenlijk zou je zelfs de slang aan de kraan moeten zetten en dan de emmer vullen met de slang die je normaal aan de HD koppelt. Bij een lange slang kun je namelijk serieus minder water krijgen dan direct uit de kraan, nu kan een HD wel iets het water aanzuigen, maar dat heeft altijd een remmend effect op je HD.

Dieseltje

Detailing rookie
26 mrt 2022
10
15
Leuk om te lezen dat dit topic nog steeds actueel is.
Ik ben de TS van dit topic maar had geen wachtwoord meer van mijn account en het gebruikte E-mail adres bestaat niet meer.

Als terugkoppeling, ik heb geen seconde spijt gehad van mijn Kranzle keuze.

MTyn

Detailing guru
29 aug 2010
272
150
Ik twijfel zelf tussen de Kränzle HD 10/122 TS 10liter per minuut en de Kränzle HD 12/130 TS 11liter per minuut. 927 excl btw vs 590 excl btw. 36% duurder voor 1 liter per minuut meer (9,5% meer water)... is het dan de moeite waard?

Het grootste verschil is dat de 10/122TS een 2800rpm motor heeft en de 12/130TS een 1400rpm.
Hier maak ik nu gebruik van een 12/130 en die is een heel stuk stiller als de 1151TST met 2800rpm motor die ik had.

En.. die grote hoeveelheid water van een 12/130TS vind ik enorm fijn. Duidelijk verschil met de 1152TST bij afspoelen.
Alleen op voluit foamen (metertje loopt op naar de bijna 150BAR) is teveel van het goede.

• Leuk
Reactions: RoCo

psycho-realm

Detailing addict
21 mei 2017
42
50
Voor mij wordt het ook nl maar meer vanwege het feit dat de groot handel waar ik mijn verf producten haal ook kranzle levert, dus garantie en korting zitten goed en zijn bespreekbaar. Zelfde geld bijvoorbeeld ook voor rupes producten. Maar snap in normale gevallen dat het soms loont om over de grens te kijken.
Welke groothandel is dat als ik vragen mag?

psycho-realm

Detailing addict
21 mei 2017
42
50
Beste mensen, mede dankzij jullie adviezen ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat een Kranzle 160 TST goed aansluit bij mijn wensen. Nu heb ik er tweedehands een mooie met de juiste onderhoud kunnen kopen.

Ik vraag me alleen af of ik de druk naar 130 bar moet draaien ipv 140bar of ik moet andere nozzles aanschaffen? Ik heb namelijk eens ergens gelezen dat je de machine altijd op maximaal aantal bar moet zetten en de druk moet regelen met de nozzles?

Ik was zelf van plan de volgende set te kopen(zie bijlage).

Met 25 graden nozzles. Grote: 040

Orgineel is blijkbaar 042.

Ze hebben een offerte gemaakt met beide lansen de 25 graden nozzle. Of zou ik voor de kleine gun beter een 40 graden pakken?

Bijlagen

• 8105E99E-D366-44A9-8718-DAE66A88A075.jpeg
    8105E99E-D366-44A9-8718-DAE66A88A075.jpeg
    55 KB · Weergaven: 54
  • 0B2C4B10-7C18-47FC-92B6-DB421F6E8823.jpeg
    0B2C4B10-7C18-47FC-92B6-DB421F6E8823.jpeg
    197,4 KB · Weergaven: 54

Fuut-Fuut

Detailing chief
1 jan 2021
129
85
Ga je geen spijt van krijgen. Heb zelf ook een oudere 160tst voor werkzaamheden. En die wordt al 10 jaar mishandeld maar werkt nog steeds en stelt nooit teleur.