• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Kränzle kiezen?

De TST1152 word besteld, nu nog even kijken of ik mijn Ali Shorttrigger en toebehoren kan gaan gebruiken. Of anders een Shorttrigger met nozzle 25 en 40graden van Kranzle bestellen. Ben erg benieuwd.
Ik heb zoals jullie eerder in dit topic lazen een enorme mazzel gehad met de tweedehands aankoop van een Kränzle met enorm veel super hoogwaardige accessoires. Onderdeel daarvan was een shorttrigger van Suttner, de ST-2600 met swivel koppeling.
Ik heb nog nooit zo'n kwaliteit gevoeld (ook vele hoogwaardige wasboxen gebruiken goedkopere triggers).
Er zit een zogenaamde LTF techniek ingebouwd. Low Trigger Force. En dat voel je. Voelt zo prettig en degelijk.
Ik heb vorige week bij een maatje een Monello Pistola Corta bediend en dat voelde merkbaar ietsjes minder degelijk.
Oa het gebruikte 'plastic' is denk ik van een ander materiaal.
Ook zijn de specs mbt wat de trigger max aan kan hoger bij de ST-2600 (max aantal bar, max aantal l/m, etc). Misschien dat dat ook wat zegt over de internals...?

Volgens mij is hij als je even online zoekt niet eens gek duurder. Ik adviseer wel het model met swivel op de ingangszijde. Dan draaien slang en trigger fijn onafhankelijk van elkaar/niet in de krul.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ik vond de Monello Pistola Corta niet slecht. Zeker niet vergeleken met de Ali expres spul die ik voorbij zie komen. Er zit een groot verschil tussen. Ga je de Pistola vergelijken met Suttner, MTM Hydro of Mosmatic is dat idd een hele stap omhoog. Maar dan moet je nog de juiste koppelingen en/of Nozzle erbij kopen want de meeste worden zonder geleverd. Ga je voor de swivel versie is deze wel ineens minimaal 40 euro duurder. Ik heb zelf de MTM Hydro SGS35 en straks ook de SGS28 (USA versie) om uit te proberen (ik denk ook de ST2600) maar ik heb ook de Monello Pistola geprobeerd. Voor het bedrag echt niet gek en een goed alternatief als je garantie en service belangrijk (tov AliExpress varianten). Het is maar net hoeveel je wilt uitgeven en wat je belangrijk vindt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: schaef
Ga eerst even kijken wat ik allemaal erbij wil hebben en wat ik nog kan gebruiken van wat ik nu heb. Maar wil dan gewoon eigenlijk de originele short gun van Kranzle nemen.
 
  • Leuk
Reactions: marcovanderniet
Ik zit ook re kijken naar een originele short trigger gun van Kränzle alleen twijfel ik nog welke:

Kränzle spuitpistool M2000 korte uitvoering M22BUS – D12
FB_IMG_1675696599589.jpg


Kränzle spuitpistool Starlet kort M22BUS – D12
FB_IMG_1675696602716.jpg


Kränzle Starlet 3 M22 bus - D12
FB_IMG_1675696606737.jpg


Sowieso wil ik het D12 quick release systeem behouden omdat ik m'n foamlance heb aangepast naar D12
20220520_153219.jpg


En ik heb een korte D12 nozzle met 25 graden straal. Hiermee is de pistoolgreep al een stuk korter, maar nog best zwaar.
20220726_105207.jpg


Ook heb ik nog een AliExpress short trigger gun liggen, die past prima op het M22 schroefdraad van de pistoolgreep maar zit weer geen D12 QR aan.

20220607_110713.jpg


20220607_110748.jpg


Ik ben de zware ruim 125cm lange lance en pistoolgreep een beetje zat. Niet echt handig als je hoge(re) voertuigen wilt doen :rolleyes:
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Keuzes keuzes, waar zitten de verschillen in tussen de 3 short triggers?? Is dat te achterhalen? Dat ombouwen van de foamlans is ook wel handig.
Wil dan misschien toch wel af van de Ali spullen en dan alles Kranzle.
 
@schaef,
Bij de M2000 zit de aansluiting voor de slang in het midden van de pistoolgreep en bij de Starlet aan de achterkant van de pistoolgreep.

De doorloopcapaciteit van de M2000 is max. 30 liter per minuut en van de Starlet is dat max. 40 liter per minuut.
Dit is zo'n beetje wat ik kon vinden wat het verschil is.

Screenshot_20230206_170324_Chrome.jpg


Screenshot_20230206_170249_Chrome.jpg
 
De TST1152 geeft 10liter per minuut dus dan zou de M2000 al kunnen volstaan. Mits er geen wezelijke andere dingen zijn.
 
Dat is een mooie set zo geworden, als de mijne binnen is ook maar deze configuratie kopen. De verloop van Foamlans is ook gewoon te bestellen bij Wilting?
 
Vandaag de Kranzle aangesloten en voor het eerst gebruikt op de Audi. Maar man man wat een verschil zeg tov de K3.
En wat al meer gezegd is de hoeveelheid water wat er doorheen gaat is zeker merkbaar.
Kliksysteem is ook erg handig. Blij mee.
 
Ik werd de originele slang van Kränzle ook helemaal zat. Snap niet dat zo’n gerenommeerd merk bij toch wel een redelijk prijzige machine zo’n flutslang levert. Kan alleen de reden bedenken dat de machine anders nog duurder zou worden en daarom misschien onaantrekkelijker………
Daarom ook maar een andere slang aangeschaft. 10 meter, is voor mij voldoende. Met de 8 redde ik het net niet.
05684DD2-C387-49F2-81CA-59622B1BE664.jpeg
 
Vandaag de overkapping schoon gemaakt, vloer schoon gemaakt,
DA810C76-E7D2-4873-89BD-1C7BEF5D62B4.jpeg
ramen gewassen etc…
Die nieuwe slang voor de Kränzle is echt een verademing. Heeft niet een keer in de knoop gezeten. Tevens de vloeren reiniger gebruikt van Kränzle. Top resultaat.
Daarnaast nog een ligplaatsje kunnen scoren voor de boot…….echt bijzonder moeilijk maar het is gelukt.