@Fuut-Fuut Dankjewel voor deze tip. Ik zie nu idd in de specs dat de XA en de 1050 series een M2001 spuitpistool hebben. Maar die bestaat toch wel uit twee losse stukken?
@nicknameless alweer reuze dank voor je duidelijke foto's. Erg gewaardeerd.
Mooi dat zo'n AE trigger ook bevalt. Dan zal ik er eerst zo eentje ipv de originele bij kopen (of die
Monello kloon bij Carclean als dat niet echt duurder is dan via AE). Welke heb jij van AE? Linkje?
En kan je nu ook nog snel wisselen tussen de shorttrigger en de originele lans? Is een quickrelease achtig mechanisme mogelijk? Of is het echt M22 schroefdraad dan telkens los draaien?
@MTyn: 1400rpm loopt dus veel lekkerder dan 2800rpm zeg jij. Dat is me zeker wat waard, want ik gebruik hem echt wekelijks voor auto en tuin en vindt het altijd beschamend als iemand met een keihard herrie makende HD bij z'n huisje bezig is, dus dan neig ik nu weer naar de XA 15, omdat die 1400rpm is. in tegenstelling tot de 1152 TST (nog 2800rpm.... ik denk dat Kranzle dan wel van 2800rpm af gaat stappen, want alle rest lijkt nu 1400rpm).
@yanneske123: Goed om te horen dat onderhoud zo makkelijk is. Dan wordt dit een HD waren ik hopelijk 10+ jaar mee kan doen.
10l/min toch wel het minimum zeg jij, om een auto fijn te wassen? Tsja dan gaat mijn bovenstaande neigen naar de XA 15 helaas weer niet op, want die doet maar 8l/min... Dan wordt het toch weer de 1152, maar die maakt dan weer meer herrie (2800rpm)... Haha yep het wordt toch steeds duurder zo, als je dus best of both worlds wil, dan kom je toch op nog hogere series zoals de 2160 TST die m'n buurman heeft. Maar dat wordt me helaas wat te duur...
Jullie repareren dagelijks Kranzles? Toevallig ook 2ehands verkoop?
Als het allemaal zo goed te repareren/onderhouden is, is tweedehands misschien dan toch wel een optie voor me...
Misschien een 2ehands 145TST of 160TST?... Die kunnen wel alles (1400rpm en 10~11l/min). Waarom bestaan die eigenlijk niet meer?
Zoals op jouw foto is volgens mij precies wat ik zoek (jouw foto van jouw 160TST): een 1400rpm Kränzle met 10+l/min, een shorttrigger, volgens mij zie ik een quickrelease systeem vanaf de originele Kränzle slang naar de shorttrigger, een variojet lans en een vuilfrees lans.
Passen die twee lansen dan ook direct op de shorttrigger? Of heb je daar de originele trigger weer voor nodig?