• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Kränzle kiezen?

ik heb sinds vorige week een 195 TST, super apparaat, ook de 2000 korte gun besteld, maar nu wil ik eigenlijk nog een variabele vlakke straal lans en korte nozzle voor de auto, welke heb ik nodig?
de standaard ronde lans “vloeit” niet lekker, veel nevel met hoge druk maar kan er niet mee “kammen” de vuilfrees lans is net te smal naar mijn smaak, goed voor terras maar mag voor de auto wel iets breder, de nozzle graag gewone “druk” sproeier (cone)
 
Ik heb de short trigger gun en korte lance met 25 graden vlakstraalnozzle.
Deze heb ik laten maken bij een bedrijf in Capelle aan den IJssel. Stukken goedkoper dan origneel Kränzle en werkt net zo goed.

Bewust Gekozen voor 25 graden want 15 is weer een te smalle harde straaL en bij een 40 graden straal wAait het overal heeN behalve op de auto alS er een Zuchtje wind staat.

20230215_074024.jpg

20221009_110044.jpg

20221009_110050.jpg
 
  • Grappig
Reactions: Quantoxx
Ik heb dezelfde als @nicknameless alleen dan ook nog gekozen voor de 40graden die gebruik ik eigenlijk het meest vanwege de net even wat fijnere straal. Dat is op het cabriodak ook wat veiliger.
 
Aan de 1152 TST gebruikers, hoe bevalt het lawaai?

Heb momenteel een K 1050 P (7.5l/min), maar die mist toch wat "umf".
 
Ik heb hem tijdens gebruik in de garage liggen en doe dan de deur bijna dicht. Heb wel het idee dat het geluid uit het pistool harder is dan de Kranzle zelf.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en Ciamician
Ik ervaar het geluid van de 1152 TST niet als storend of erg aanwezig terwijl deze in een grote hal staat waar het best galmt.
Daarbij sta ik in de buitenlucht te werken of...ik ben gewoon te druk bezig om daar op te letten :p

20230423_065841.jpg


Feit is dat 1152 een hoogtoerige machine is met 2800 rpm. Neem je bijvoorbeeld een K 2160 TST, dan heeft deze een laagtoerige motor van 1400 rpm. Dan loopt deze rustiger en is al een klap stiller. En dan mag je in je handjes knijpen dat het inductie motoren zijn want die zijn over het algemeen een stuk stiller dan koolborstel motoren.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Ciamician
Nog sterk aan het twijfelen tussen een 10/122 (met start stop) TS en de 1152 TST. Kan beiden (nieuw) voor een gelijkaardige prijs krijgen, zijn gewaagd aan elkaar:
  • 10/L minuut
  • 2800 RPM
  • Gelijkaardige druk
De 1152 TST heeft een ingebouwde haspel (die van de 1152 is ook 15m tov 10m).. maar is natuurlijk veel minder compact door zijn formaat / gewicht. De 10/122 is dan weer een klein monstertje in disguise die ook lekker compact is, waardoor je hem ook wel netjes kan wegwerken in een rek op de garage bvb (wat je veel detailers ziet doen).

200.gif
 
Laatst bewerkt:
Je gaat van beide geen spijt hebben. Pomptechnisch, druk en liters en toerental is vergelijkbaar.

Persoonlijke voorkeur zal dus de doorslag moeten bieden. Als je een aparte haspel in de garage kan ophangen is dit een goed alternatief. Ik heb het liefst een verplaatsbaar toestel zodat je er ook andere zaken mee kan doen.
 
  • Leuk
Reactions: Ciamician
Ik ben van een 1152TST naar een 11/130 gegaan en geen seconde spijt van. Veel stiller, meer water en veel compacter.
Heb hem op een kunststof ´hondje´ gezet en na gebruik rol ik hem zo weer in zijn hoekje. Enige nadeel is dat je even 2 minuten meer moet nemen om de slang netjes op te rollen.
 
  • Leuk
Reactions: Ciamician
@MTyn Ik neem aan dat je de 12/130 bedoelt want als ik naar een 11/130 zoek kwam ik op onderstaand vliegdekschip uit :scream:

601_9_77dd8de2-d7ac-477f-bc11-46996ff7d746_600x600.jpg


De 10/122 is natuurlijk wel 2800 RPM net als de 1152, dus ik schat dat die niet gigantisch veel stiller zijn (of ben ik verkeerd @yanneske123?)
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
@schaef ik weet dat @nicknameless zijn 1152 TST voor een onweerstaanbaar prijsje heeft kunnen kopen... waarom ben jij specifiek voor deze gegaan (ipv bvb de 10/122 TS), en wat zijn jouw ervaringen als ik vragen mag? :)