• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke nieuwe producten

johan74

Detailing rookie
19 jan 2009
41
0
Hallo allemaal, carcleanteam, Tim...

ik heb een vraagje, wil één van de volgende wat producten bij bestellen.
Wil wat anders proberen en afwisselen.
Het gaat om de stappen na het kleien.

Wat ik momenteel al gebruikt heb zijn:
lime prime lite, vervolgens NXT tech wax 2.0 en getopt met Meguiars M16
op deze kleur van auto: https://forum.Carclean.com/threads/forumregels-lees-dit-topic-eerst-even-aandachtig-door.1/555

Nu zou ik eens als alternatief voor de lime prime lite
de Poorboys World Professional Polish willen nemen en als glaze de Poorboys World White Diamond.
Is dit een goede keus, of zijn er andere en betere combinatie mogelijkheden?

Vervolgens ga ik een sealant aanbrengen die ik zou willen toppen met een wax.
Mijn oog was gevallen op de Poorboys World EXP Pure Sealant of de
Chemical Guys Jet Seal 109.
Kan de Collinite Liquid Insulator Wax #845 ook gebruikt worden als sealant en dan getopt worden?
Wat raden jullie mij aan?

Dan zou ik eens een andere wax willen proberen.
Hier weet ik niet meer wat kiezen of wat te doen.
Mijn bedoeling is om een goede bescherming als sealant eerst te zetten, daarom was die
Collinite Liquid Insulator Wax #845 mij in het oog gesprongen en daarover een wax die echt
die wetlook en glans kan geven.

Heb op het forum hier al veel gelezen maar kan geen keus maken.
De meesten van jullie hebben al een hoop ervaring met deze producten en daarom richt ik mijn vraagjes aan jullie.

Ik had één van de volgende waxen in mijn gedachten:
Dodo Juice Supernatural 2.0 wax of andere waxen van Dodo
Race Glaze Signature Series 55 Paste Wax (hier vind ik weinig ervaringen van terug op het forum, maar de wax spreekt me wel aan)
Chemical Guys Pete's 53
Pinnacle Souveran Paste Wax

Momenteel doe ik alles met de hand en wil nu mijn producten wat uitbreiden.
In een later stadiun ga ik de dab 500 aanschaffen.

Alvast heel hard bedankt voor de reacties, Johan
 
Die Wet-Look komt van je voorbereidings stappen ,kleien ,polijsten ,glazen.

Aangezien je nu Lime Prime gebruikt ,heb je al 1 van de betere producten in je bezit.
Zal de Prof Polish en een aparte Glaze beter zijn ,dat is een vraag die alleen maar kan beantwoord worden door jouw van zodra je het hebt getest.
Een andere keuze zou zijn ,de Wolfgang Finishing Glaze..?

De Jetseal is een mooi product ,maar dat zal de 845 ook zijn. Die laatste kan je gerust als 'basis' beschermingslaag zetten. Van de reviews uitgaande heeft hij een zeer goede levensduur = aan die van een goede sealant.

Zou je nu de 845 of Jetseal (die trouwens net zo goed is als de Ex-P ,maar de JS werkt veel makkelijker) als basis zetten ,dan zijn al de waxen die je genoemd hebt goede keuze's. Maar de Pete's heeft niet echt een super levensduur.

Als ik een keuze moest maken ,dan zou ik voor de Supernatural of Race Glaze gaan.
 
heel hard bedankt voor de snelle reactie B.K.
Ik wist niet dat een auto poetsen zo een verslaving zou worden voor mij;)
 
Wat ik persoonlijk heb opgemerkt is dat het een beetje zonde is om 100 euro aan een wax te hangen, is meer hype marketing dingetje.

De 845 wax word veel geprezen en is wat mij betreft goed van prijs, natty's blue van poorboy's of de m16 van meg word ook graag gezien kwa beademing en glans.

Punt is wat hier op het forum veel word op gehammerd is dat je glans voor 95% afhangt van je voorbereiding.

Test het maar eens op je motor kap of zo na de voledige behandeling de ene helft met een mega dure waz en de andere helft met de wat "gewone" wax.
Wedden dat je geen verschil zal zien :roll
 
Nu gebruik ik lime prime lite,
Is de gewone lime prime een toegevoegde waarde omdat deze ook een polish
bevat?
Wat ik er van begrijp is dat de lime prime ook lichte krasjes kan verwijderen?
Of heb ik het mis?
Kan men na de lime prime hier ook nog een glaze bij over zetten, zoals de
Poorboys World White Diamond? Of heeft dit geen meerwaarde of nut omdat in de lime
prime ook al een glaze aanwezig is?
 
ThaBird zei:
Punt is wat hier op het forum veel word op gehammerd is dat je glans voor 95% afhangt van je voorbereiding.

Klopt ,ik wil gewoon zeggen dat mensen zich niet moeten laten misleiden.. Ik koop een dure wax ,smeer hem er op ,en "tadaaa" ,toch niet wat ik had gedacht...? :weetniet
Hoe kan dat nu ,ik heb toch een duur product gekocht..?

Lime Prime = Lime Prime Lite ,Maar de Lime Prime heeft een lichte polijstkorrel die inderdaad ook krasjes kan wegwerken ,maar het eindbeeld zal niet veel verschillen.
Na Lime Prime zou je nog kunnen glazen ,maar tenzij het de bedoeling is om een Glaze te gebruiken met fillers heeft het niet veel zin.
White Diamond gebruiken na Lime Prime zou wel effect hebben ,enkel omdat je nog de fillers van de White Diamond zou benutten.

Ik vond je combinatie van Prof Polish + White Diamond wel een goed idé ,maar mss is Black Hole wel beter.

Wil je echt iets speciaal zou ik eens kijken naar de Wolfgang Finishing Glaze of de Menzerna Final Finish ,ongeveer hetzelfde als de Lime Prime.
 
heb het volgende in mijn gedachten op deze moment:

- Lime Prime
- Daarover zou ik nog een bijkomde glaze willen zetten. Ben aan het twijfelen tussen de White Diamond of M7
- een laag Collinite Liquid Insulator Wax 845
- aftoppen met Dodo Supernatural 2.0
 
Als ik het goed voorheb is de M7 een glaze zonder fillers. Dan zou ik na Lime Prime die stap overslaan omdat de LP op zich al een glaze is. De White Diamond bevat fillers, dus indien je dat nodig vindt kan je dat gebruiken na Lime Prime.

(Ik zie net dat B.K. hetzelfde schrijft hierboven)

Collinite 845 kan volgens mij perfect onder Supernatural, maar ik zou opteren voor 2 laagjes SN zonder Collinite, maar da's persoonlijk. Volgens mij gaat Supernatural zonder Collinite voor het oog geen verschil geven, over de duurzaamheid kan ik me niet uitspreken omdat ik met beide nog geen ervaring heb, maar ik zou het op enkel de Supernatural houden en dan regelmatig opfrissen met een nieuw laagje. Tussen de waxbeurten door kan je eventueel de Dodo Juice Red Mist dan gebruiken als extra bescherming.