• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke pads zijn goed

Davem3

Detailing rookie
29 mrt 2024
4
15
Hoi
Heb een paar vragen over ben er nieuwe in

Welke merk pads zijn goed ?
Zit er verschil in merk (aliexpress veel slechter als een bekend merk )
De hardheid dat stukje heb ik al gelezen
Graag wat advies

En wel polijstmiddel kan ik best gebruiken wil 3 verschillende polijst cuttings hebben
Graag advies

Gr dave
 
De kans is groot dat een goedkope pad stuk gaat van polijstmiddel (de ingrediënten zijn chemisch)

Maak een keuze uit het aanbod van Monello, dan zit je goed
Je kan afkijken van de sets die ze bij de DAP aanbieden.
 
Ik denk dat elke pad wel goed kan zijn. Het is heel erg een persoonlijke voorkeur. Sommige mensen "Zweren" bij Rupes pads, andere bij die van Gyeon of Menzerna. En dan heb je natuurlijk nog de Monello pads.

Ik denk dat de merken die ik hier boven benoem allemaal prima zijn. Waar zit dan het verschil in?
IK vind de kwaliteit van het foam wel belangrijk dat een pad wel lang mee gaat. Daarnaast moet hij goed te reinigen zijn en doen wat hij moet doen. Op dit moment gebruik een mix van Gyeon en Menzerna pads. Ik vind beide goed.

Wat ik je wel wil adviseren als het gewoon voor privé en thuis gebruik is, houd het eenvoudig en dus bij 1 merk.

Als je voor Monello zou kiezen:
Geel - Veloce
Oranje - Mezzo
Wit - Finale

of Menzerna
Rood - 400
Geel - 2500
Groen - 3500
 
  • Leuk
Reactions: Riez
Hoi
De machine die ik heb in een carpoint 125 mm 600W

De auto is een bmw f30

Zat zelf ook al aan de monello te denken

Leestekens is niet mijn sterkste punt zeg maar ben een praktijk man
Mocht je ooit vragen over een warmtepomp hebben mag je ze rustig stellen zit al 18 jaar in de warmtepompen
En al de mooi en glade praatjes al gehoord

Gr dave
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx