• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke spray wax voor de winter

blazer

Detailing addict
17 dec 2010
275
62
even voor de duidelijkheid :

Ik heb juist een nieuwe wagen , en kan hem nu niet in de wax zetten omdat het te koud is buiten ( garage is te klein )

toch wil ik hem van in het begin goed onderhouden en beschermen.

Dus ik zou na het wassen hem voorlopig willen beschermen met een spray wax die ik er eventueel zelfs nat kan opnevelen en dan afdrogen , of eerst afdrogen en dan spray wax erop .

ik zou willen kiezen uit de drie van meguiars

- ultimate quik wax
- quik wax carnauba
- NXT spray wax ( als ik deze vind bij ons in belgie )

graag jullie gedacht hierover

Marc

Mijn gedachte : als het te koud is om een (vast) wax aan te brengen, waarom zou een (vloeibare) spray wax dan wel willen ?

Denk dat je in jou geval beter kan uitkijken naar een product zoals Red Mist, dat kan je met de kou nog redelijk goed gebruiken.
NXT spray wax gaat zowiezo niks worden, daar heb ik afgelopen week nog een heel goed voorbeeld van gezien :D

Ja juffer , kunt gelijk hebben hoor vandaar dat ik het hier even vraag , ik ben nog een leek he

nu ik ga mijne auto ook niet wassen he als het 0 graden is , maar voor nen vaste wax heb ik gehoord dat het toch al een graad of 12 zou moeten zijn om dit aan te brengen .

nu een vast wax aanbrengen duurt ook veel langer dan een spray wax .

dus ik dacht als het nen graad of 5 is en ik was mijn bakske van dit er op te sprayen .

alle mogelijkheden zijn welkom he vuur maar af :lol

Ik zou hem willen wassen , clayen , en waxen maar moet wachten op goe weer :ja

Mij is het ook niet bekend of er qua verwerkingstemperatuur verschil zit tussen een vaste en een spraywax dus zo'n rare vraag is het niet hoor !
Denk alleen zelf dat daar erg weinig verschil tussen gaat zitten aangezien een spraywax ook gewoon moet curen ?

Als je idd wil wachten tot het wat warmer is voordat je de spraywax gaat opsprayen dan zou je idd voor een keertje zo'n spraywax kunnen gebruiken.
Zelf ben ik er niet kapot van, een "echte" wax doet naar mijn mening toch veel meer dan een spraywax maar een beetje bescherming is al meer dan geen bescherming.

Een maatje van mij gebruikt de NXT spray wax, geeft een mooie glans en is ook a la NXT tech2 makkelijk te verwerken.

Een spraywax is geen vervanging voor een normale wax, een spraywax is een product om je reeds aanwezige waxlaag te boosten, in principe meer niet.... Het is dus geen volwaardige wax, als je de spraywax "standalone" zou gebruiken verwacht ik niet echt een lange duurzaamheid, zeker met deze weersomstandigeheden. Als je een spraywax wilt gebruiken, kijk dan eens naar de dodojuice red mist. zeer makkelijk product, en heeft een relatief lange standtijd omdat het een sealant in zich heeft ;)

Ik heb vorig weekend bij zo'n 7 graden nog een wagen gedaan met collinite #925 (=845) en dat had wel wat cure-tijd nodig maar gaat nog. Als je het waxen binnen kan doen zou ik het zeker nog doen. Of eventueel enkel een sealant gebruiken?

ga die Red Mist eens opzoeken

nu heb ik ook gehoord dat den ultimate quik detailer van meg ook een beschermde factor heeft en hydro fobische ingredienten die water afstotend zijn

een revolutionair mist en wipe product dat werkt als een spray detailer en die wax bescherming verhoogt! Dankzij het gebruik van Hydrophobic Polymer Technology™

De verborgen link tussen wassenbeurten door.
Herstel onmiddellijk een glanzend eindresultaat.
Waterafstoting door zijn hydro fobische bestanddelen - wasbeurt na wasbeurt.

zoals ik al vermelde wim , ik kan de wagen binnen zetten maar kan er niet meer rond dan garage is te klein om hem te waxen

Geen idee waar uit welk stukje Belgenland je vandaan komt, maar er is een Leden Locatie Kaart.
Staan uiteraard niet alle leden op, maar wellicht iemand in je buurt die in bezit is van een overdekte plek waar je gebruik van mag maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een detailer, alleen zitten er bestanddelen van een sealant ( chemische wax variant ) in.
Believe me, de RM komt toch echt beter uit de bus !

:idee Je zou kunnen kiezen voor Mothers wax reflections advanced spray wax.

Deze is ook op een natte wagen te gebruiken.
Link naar product

Greetz Rob aka Vadebo

heb de RedMist even bekeken , en dit is dus een detailer , ik zocht wel een spray wax

het begint moeilijk te worden voor mij als leek hoor :weetniet

Vind de red mist ook verschrikkelijk duur 26 euro voor een busje spray , zal misschien wel goei stuf zijn maar toch

Mothers wax reflections advanced spray wax. en red mist zijn dit dan zowat dezelfde produkten

red mist is idd een detailer, maar wel met een beschermende toevoeging in de vorm van een sealant.

wil je een betere, langdurige bescherming dan red mist, kies dan voor aquartz reload. dit is een nieuwer product en een volwaardige sealant. ik gebruik deze op mn velgen en ben er zeer tevreden over.
als spray wax kan ik echt de fx spray wax van Mothers aanraden, deze is makkelijker in gebruik dan de reflections versie, want hij verspreid gemakkelijker.

zowel Reload als FX spray wax kun je op een natte auto gebruiken. ideaal om tijdens het drogen aan te brengen. als booster voor je wax zou ik gaan voor: een spray wax. als booster voor je sealant: red mist. als stand alone spray sealant: reload.