• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Velgen reiniger

witalik

Detailing addict
8 apr 2010
32
55
Hallo,

ik had zelf goede verhalen gehoord over de meguiars velgen reiniger.

deze lijkt me ook wel makkelijk omdat je dan zo'n pomp enzo en spray er bij kan nemen (gallon versie)

maar nu kreeg ik van Tim ook te horen dat PB S&R ook wel goed zou zijn ?

ik krijg me wielen dus niet schoon met Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner ook niet onverdund.

ik heb dus wat sterkers nodig en niet dat ik meteen velg schade zou kunnen krijgen,

Dus laat het weten :party:
 
Sterker dan de hot rims 8-())
Daar valt de lak al mee van de velgen, is een agressief goedje. Je kan misschien de spray and rinse proberen...
 
ja ik kan schrobben wat ik wil maar er zitten ook echt kleine teer plekjes op en ook istie gewoon een tint donkerder van de remstof denk ik
 
Tegen teer gebruik ik https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Intensive_Tar_Remover_325ml_10596_100140 , meestal smeer ik de plekjes in met een borstel.
 
Als het echt teer vlekjes zijn kan je beter een teer verwijderaar gebruiken, zoals guntherm post is de autoglym intensive tar remover goed spul.
 
Spray & Rinse pakt kleine teerspettertjes als het goed is ook in 1 keer mee. Apart behandelen kan altijd natuurlijk, zeker als het veel teerplekjes zijn of het zijn grotere spetters.
 
Ik ben erg tevreden over WB van Meguiars, ik heb er zwaar vervuilde velgen mee schoongekregen, voor die teerplekjes kan ik je de klei van poorboys adviseren.
 
Ik heb bilberry, apc en spray & rinse.
De laaste is enorm goed spul, alleen wel gigantisch agressief waardoor ik deze niet met voorgaanden kan vergelijken, kan me ook niet indenken deze hierna te hoeven gebruiken, althans, niet onverdund/

Ter indruk van de kracht, zie de binnenkant van de velg, net na het insprayen met spray & rinse (volgens mij nog nooit schoongemaakt zo smerig)
Foto291.jpg


Daarna wel aan het boenen geweest met wat borstels, o.a. de mothers detailbrushes (de ez borstel had niet echt effect)
HD reiniger erover, en nog een keer herhalen.

Daarna:
Foto292.jpg
 
Heel mooi resultaat..
(Off-Topic)
Toch vraag ik mezelf iets af.....namelijk het volgende, en als je me een zeikerd vind, kun je dat natuurlijk ook gerust zeggen.

Ik zie steeds meer op foto's van mededetailers en nu bij deze post van mededetailer erikvr ook weer dat er onzorgvuldig met gereedschap word omgegaan, en met onzorgvuldig bedoel ik dat de borsteld in het zand (en wat nog meer ) op de grond liggen, dit kan toch niet, goede resultaten liggen toch aan het begin ??

je start met schoon gereedschap en houd dit zo schoon als mogelijk is dit is de basis van een goed eindresultaat dit is dan starten op 100% om met héél veel TLC op hopenlijk 98% te kunnen eindigen, maar over het algemeen niet hoger dan 95% te kunnen komen...

Of begin ik nu door te slaan en een te grote zeikerd te worden (heb één geluk, volgens mijn naaste omgeving ben ik al jaren een grote zeikerd en nooit tevreden)

(einde Off Topic)
 
Kan je daarover alleen maar gelijk geven, je ziet de EZ net buiten beeld liggen op de 1e foto, werkte toch niet...althans bij deze mate van vervuiling
per velg heb ik van tevoren de borstels even schoongemaakt ;)
Veder liggen er in de 'schone bak' alleen maar schoongemaakt materiaal voor het detailen, heb een 2e bak met oude rommel voor het technisch werk aan de auto :), helaas ligt de fender well brush daar tegenwoordig ook in...
 
Lexusfreak zei:
Of begin ik nu door te slaan en een te grote zeikerd te worden

Dat is iets waar ik altijd zeer goed op let, proper materiaal is de basis. Ik leg nooit iets op de grond, tenzij het op een propere karton kan staan/liggen.
Ook emmers zeer goed naspoelen na het wassen en daarna ophangen aan de muur. Hoog genoeg :)

Op dat vlak begin ik mss ook door te slaan ;)

Edit : Helemaal niet geantwoord op de vraag. Ik ben nog steeds zeer tevreden van Spray & Rinse. Reinigt heel goed, zelf 1:3 verdund. Kan het gewoon gebruiken, op- en afspuiten of inborstelen en afspuiten.