• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke velgenborstel raden jullie aan?

bmwforlife

Detailing addict
29 jul 2013
24
55
Hoi

Ik ga binnenkort de binnenkant wintervelgen schoonmaken waarbij de binnenkant erg vuil is geworden. De iron-X is binnen. Denk dat een washmitt niet voldoende is om te poetsen.
Welke borstel raden jullie aan?

Zelf denk ik aan de Mothers Wheel brush

2013-08-03164020_zps4a532b5d.webp

2013-08-03164148_zps4f692b5b.webp

Voor de achterkant en het velgbed moet je bij een wat meer gesloten velg, toch het wiel van de auto halen. Ik heb het vorig jaar met een oude afwasborstel gedaan, dat werkte goed, beter dan veel velgenborstels, want als het echt al oude vervuiling is, zijn veel velgenborstels net te zacht om echt effectief te zijn.

Voor gewoon normale reiniging zijn de vorm en afmeting van je velgen ook belangrijk om een goede velgenborstel te vinden.

Voor het reguliere werk dan zijn er genoeg voorbeelden, maar wilde ook de https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Hi_Tech_Wheel_Brush_10483_100151 onder de aandacht brengen:
voor zowel de velgen als de motorruimte vind ik 'm echt super werken ( wel prijzig maar zeker zijn geld waard ! )

Zeker voor een Autoglym product behoorlijk aan de prijs Marcus, maar geen ervaring mee, maar wel de ervaring dat Autoglym in mijn ervaring een goede prijs/kwaliteit verhouding biedt.

Als de velgen van de auto af zijn, is een washmitt prima.

Als ze op de auto gemonteerd zijn, zou ik kiezen voor de Monello Wheel Whoolies voor het velgbed en de Mothers Wheel Brush voor de "buitenkant".

@Mark: kun je je keuze toelichten, waarom verschil voor buitenzijde velg en velgbed?

Overigens met sommige velgen is het velgbed normaal gesproken buiten bereik van een velgenborstel. Voor de laatste SDD heb ik de onderste delen van de auto gepolijst, en de auto daarvoor wat verhoogd geparkeerd (op wat opgestapelde rijtegels) en daardoor kon het velgbed grotendeels bereiken. Normaal gesproken is het velgbed bij mijn velgen alleen bereikbaar als je de auto op een brug zet, of de wielen eronder uit haalt.

Zou voor de binnenzijde van de velg niet al die dure borstels nemen...de iron-x lekker met een goedkoope weggooikwast/afwasborstel laten inwerken en afnemen/afspoelen met een spons of oude washandschoen....
De mooie buitenzijde wel netjes behandelen met zo'n zachte borstel/Wheel-Whoolie....maare de vraag ging over de binnenzijde.