• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke volgorde voor polish, wax en glaze?

remi010

Detailing rookie
1 nov 2009
2
0
in welke volgorde gebruik je polish, wax en glaze
en van glaze gaat het toch het meeste glimmen? en zo ja wat is nou echt een goede
 
oke, maar een glaze is toch voor extreme glans?
gaat dat niet weg door een wax. of zie ik het verkeerd
 
Remi,

allereerst welkom by the way. lees even het topic door dat Nicknameless heeft aangegeven.

Het stat al in veelvoud op het forum, maar echte glans komt door een goede voorbereiding. Dus goed wassen (met de 2-emmer methode) en daarna kleien. Die combinatie maakt de auto pas echt goed schoon. Kleien is niet altijd noodzakelijk, hangt af van de vervuiling. Glaze en ax zijn meer de kers op de taart om het zo maar eens te zeggen. Ze zorgen voor meer diepte in de lak en, in het geval van de wax, bescherming van de lak. Wax wordt over de glaze heen gezet. Waxen met een cleaner zorgen voro het (deels) teniet doen van de galze, anders waxen kunnen zonder problemen over een glaze gezet worden.

Succes!
 
Remi, dat topic had ik je ook al doorgegeven ;)

Het is een 5 stappen plan, zoals al gezegd, staat in veelvoud hier op het forum:

1. Wassen
2. Kleien (Oppervlakte reiniging)
3. Polishen (Dieptereiniging van de lak/polijsten)
4. Voeden (met een glaze)
5. Beschermen (met een wax/sealant)

Zoals ik je ook al eerder zei, probeer je even in te lezen in de materie hier op het forum, dan wordt je een hele hoop al duidelijk ;)

Overigens is de Step 2 van Meguiars (Deep Crystal Polish) GEEN polish zoals de andere merken dat gebruiken, dit is bij Meguiar's de voedende stap, bij de andere merken heet het een glaze, Step 2 van Meg's is dus een glaze...