• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke washandschoen?

Birdsong

Detailing trainee
7 mrt 2026
66
45
Goeiedag,

Ik ben nog steeds zoekende naar een fijne washandschoen die ik kan toepassen op gevoelige lak.
Zelf heb ik de Monello Guanto Tricolore, maar deze bevalt niet. Blijft teveel haakjes in de randjes en hoekjes en laat zo af en toe ook draadjes los.

Pas nu deze toe, maar is ook niet alles..

IMG_0001.webp

Misschien toch de volgende?

Monello Guanto Ultra Soft?
Gyeon Smoothie Evo Wash Mitt?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen

Dreadlocks vangen wel het vuil dieper op, maar bij onvoldoende kwaliteit kunnen de puntjes schade opleveren.
Op de grote vlakken liever een zachte mitt, dreadlocks voor de onderzijde ...
Ik heb er vele, als ze een beetje slijtage vertonen geef ik ze weg ;-)

Ik gebruik hier altijd de beide microfiber madness washmitts al aantal jaar. Ja, 2 stuks.. 1 voor hem, 1 voor haar want we wassen altijd samen.
Bevallen echt stukken beter als de (met kortere vezel) Meguiars/Monello mitts. Die zijn wel prima voor de velgen.

Slijtage.. vast wel onderhand.. maar nog niet echt nadelige gevolgen gezien.

• Leuk
Reacties: Juffer1
Ik heb momenteel de Microfiber Madness en ben daar zeer goed over te spreken. Beter dan de Monello voor mij, en VEEL beter dan bijvoorbeeld de Rag Company.