• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wastechniek is het beste voor mijn nieuwe, zwarte BMW?

Dit zijn ze dan na 1 dag gaan werken, grote deel is er af wegens regen deze nacht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb de auto gewassen met me bestelde producten.
En hem in de wax gezet voor deze winter.
Banden heb ik niets gedaan zijn maar de winter velgen zomer velgen zijn er juist een week af.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er niet slecht uit, maar heb nog tips..

- Wielkasten eens deftig uitspuiten en bewerken met APC en dan er een dressing op.. (Mooie zwarte look ipv de modderlook nu :-b )
- Uitlaatje eens opblinken ( als dit vroeger een chrome was )
- Bandjes uiteraard in de bandendressing.

NHke zei:
Ziet er niet slecht uit, maar heb nog tips..

- Wielkasten eens deftig uitspuiten en bewerken met APC en dan er een dressing op.. (Mooie zwarte look ipv de modderlook nu :-b )
- Uitlaatje eens opblinken ( als dit vroeger een chrome was )
- Bandjes uiteraard in de bandendressing.

Onder mijn wielkasten zitten van mij van die tapijt achtige dingen aan die het modder beter doen afvallen. is moeilijk om perfect mooi te maken maar op de foto is het idd niet gedaan.
De uitlaat is geen chrome :(.

Wat wil je zeggen met een dressing? en een APC?

litotj zei:
ja dit had ik al gedaan op me zomersetj! :D

APC is een ontvetter, bandjes eerst insprayen met een ontvetter en inwerken met een borstel. Je gaat zien hoeveel bruine troep er van je banden komt. Daarna de banden netjes zwart maken met een product zoals Carpro Perl, Wolfgang Black Diamond...

Met een dressing bedoel ik waarmee de kunstof onderdelen ook terug mooi zwart worden.

Als de binnenkanten van de wielkasten uit zo een tapijtsoort bestaan is het idd moeilijker om deze schoon te maken. Het vuil komt in de vezels te zitten..