• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax met lange standtijd op ...

Blinque

Detailing addict
21 nov 2013
344
65
47
Hallo,

Ben eens aan het lezen op het forum maar kan niet zeggen dat ik door de bomen het bos vind.
Afgelopen jaar bezig geweest met mijn spullen, polijsten met Monello(op DAP natuurlijk) en ik gebruik verder spullen van Chemical Guy's.
Heb zo de glaze gebruikt met een sealant(M-Seal), ziet er op zwart erg indrukwekkend uit, voegt een wax van Collinite dan wel iets toe?
Zat zo te denken, de 476s van Collinite schijnt een indrukwekkend resultaat op te leveren in combinatie met een lange standtijd.. dit zou de glaxe en sealant overbodig maken, toch?
Gaat trouwens om een zwarte en lichte kleur auto.

In het volgende geval, wanneer ik wel de glaze en sealant van Chem. Guys heb gebruikt en het wordt weer tijd voor een grondige beurt dan zou het wel ideaal zijn als ik na het wassen de wax kan pakken ook al zitten er nog resten glaze en seallant van de vorige beurt op.
Ga er vanuit dat resten sealant niet een verse laag wax aan kunnen tasten waardoor de standtijd verkort wordt of andere onwenselijke effecten...?
Graag tips waar ik op kan letten of proberen jullie het gewoon allemaal uit ;-)

Ja de wax voegt iets toe.
Nee sealent tast de wax niet aan als het goed is ( teveel shampoo wel).
Als je em de volgende keer grondig wil doen kun je met overmatig shampoo wassen om de oude resten te verwijderen .
Vervolgens
Glaze sealent en wax naar keuze.

Blinque;346915 zei:
..
Heb zo de glaze gebruikt met een sealant(M-Seal), ziet er op zwart erg indrukwekkend uit, voegt een wax van Collinite dan wel iets toe?
Ik heb M-seal persoonlijk niet gebruikt, wel Jetseal van CG. Een wax erover kan geen kwaad en zal de standtijd verlengen. Maar qua looks: als het al iets toevoegt, dan zal het heel subtiel zijn. De meeste glans komt van de voorbereiding.

Zat zo te denken, de 476s van Collinite schijnt een indrukwekkend resultaat op te leveren in combinatie met een lange standtijd.. dit zou de glaxe en sealant overbodig maken, toch?
Verkeerde denkwijze. 95% van je 'look / glans' komt van de voorbereidende stappen (wassen, kleien, polijsten, glazen). De glaze is daarin een belangrijk punt voor de looks van je auto. Wil je dat dus zo mooi mogelijk hebben, niet kijkend naar standtijd, dan moet je die niet overslaan.

Verder is de gouden regel: altijd sealant onder de wax. Sealant bovenop wax zal niet goed hechten, niet goed presteren en is snel weg. Een pure wax kun je dus wel bijna altijd overal op smeren, een sealant heeft een zo schoon mogelijke ondergrond nodig.

Oke, bedankt voor de toelichtingen.
Denk dat ik hier wel wat mee kan maar eigenlijk borrelt er weer een vraag op.:weetniet
Vroeg me af wat de definitie van een wax is, wanneer mag je als fabrikant een potje of flesje met iets een auto wax noemen?
Er zijn vloeibare waxen welke netzo als sealants in een flesje zitten en weinig of geen canauba wax bevatten, dus hoe zit dat nu eigenlijk?