• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke waxen geven een bescherming langer dan 3 maanden?

kcc

Detailing rookie
27 jan 2012
138
0
Welke waxen kunnen mij zekerheid geven dat de was zeker 6 maand in een goede wax staat ?
wordt beetje vlauw van elke 3 maand :| ;-)

leuke woordspeling, "lange wax" ;)

De standtijden van de Collinite's worden over het algemeen als redelijk lang ervaren.
Tussen de 5 en 6 maanden bij degelijke voorbereiding.
Persoonlijk ben ik van mening dat er geen enkele natuurlijke wax is die langer dan 4 maanden volledige bescherming geeft.
Maar nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening...

okee want een oud collega van mij is bij een poetser aan huis geweest
2 x per jaar auto poetsen voor 120 euro (Prijs kan afwijken)
met een half jaar garantie

ik dacht al welke Natuurlijke wax houd minstens een half jaar vol :lol

haha dat vertelt hij niet hij wordt hellemaal gepoetst en dan ramen lappen van binnen en buiten
en dan half jaar garantie

Ik vind dat je als consument toch wel mag weten wat er allemaal gedaan wordt en welke middelen er worden gebruikt, je betaald er immers voor.
Garantie in dit werkgebied slaat als een tang op een varken omdat op het moment dat de auto het werkgebied verlaat aan de grillen van de eigenaar is overgeleverd.
Wil je garantiebepalingen maken dan denk ik meteen aan de naargeestige waxoyl; je moet dit, mag niet dat etcetc .... gaat 'm niet worden.
Daarbij komt ook nog eens het feit dat je wel een wax of sealant naar voren kan schuiven, de voorbereiding is van groot belang dit samen met de weersomstandigheden en nog wel meer.
Als je meer zekerheid wilt inbouwen dan zit ik eerder aan een juist geprepareerde c-quartz behandeling te denken dan een wax/sealant, mede omdat je al aangeeft dat je elke 3 maanden al een beetje teveel van het goede vind

Er is niet echt een vaste tijd voor een wax. Deze neemt geleidelijk af. Bovendien is de standtijd sterk afhankelijk van de voorbereiding en vele invloeden van buitenaf: weer, vogelpoep, welke shampoo je gebruik en hoeveel, etc

nou ik was mijn auto straks om de week op zaterdags

maar ik weet niet wat andere mensen doen zo als familie en collega's

ik was momenteel met die paarse shampoo van dodo
wil overgaan naar Gosswork van Chemical Guys

ik ondervind het wel ;) allemaal wel bedankt voor de tips enzo.